Titanium fietsen
Ik neem aan dat je het stuur laat zitten ??
Hou het zwart, geen bruine fratsen................
Hou het zwart, geen bruine fratsen................
-
- Forum-lid
- Berichten: 74
- Lid geworden op: 19 jun 2012 09:52
- Locatie: Leiden
Bij een titanium frame altijd de niet-titanium onderdelen in één andere kleur. Niet verschillende kleuren door elkaar want dat vind ik lelijk.
Dus: banden met bruine wangen vind ik goed, zolang je ook alle andere zwarte onderdelen, tot aan de zwarte knoopjes in je bidonhouder toe, voor bruine vervangt. Anders niet.
Is het zo subjectief genoeg?
Dus: banden met bruine wangen vind ik goed, zolang je ook alle andere zwarte onderdelen, tot aan de zwarte knoopjes in je bidonhouder toe, voor bruine vervangt. Anders niet.
Is het zo subjectief genoeg?
H.T.F.U.
Vandaag op de Bikemotion de nieuwe Gilbertson Allure bekeken. Mooi fietsje. Is een kandidaat voor een nieuw tita frame voor mij. De andere kandidaat is de Van Nicholas Aquilo. Die als het goed is ergens in 2014 ook in maat 62cm leverbaar is (vertelde VN mij).
Do or Do not.. There is no try
Ik zag 'm gisteren ook al op facebook. Ten opzichte van mijn Allure is er een aantal verschillen o.a.:
- andere balhoofdbuis
- mannetje tussen liggende achtervork delen;
- butted buizen;
- rechte staande achtervork (was gebogen);
- mooiere dropouts.
Zo op de foto's lijkt ook de finish gewijzigd, doet een beetje bright brush achtig aan.
Ik ben ook wel benieuwd naar het gewicht van dit frame, de vorige is wat aan de zware kant. Binnenkort maar eens informeren naar een inruil mogelijkheid.
Hier wat foto's.
- andere balhoofdbuis
- mannetje tussen liggende achtervork delen;
- butted buizen;
- rechte staande achtervork (was gebogen);
- mooiere dropouts.
Zo op de foto's lijkt ook de finish gewijzigd, doet een beetje bright brush achtig aan.
Ik ben ook wel benieuwd naar het gewicht van dit frame, de vorige is wat aan de zware kant. Binnenkort maar eens informeren naar een inruil mogelijkheid.
Hier wat foto's.
- depoldertoerist
- Forum-lid
- Berichten: 1806
- Lid geworden op: 28 mei 2009 21:57
- Locatie: Waddinxveen
- Contact
Ziet er strak uit.
Wat me opvalt is dat bij mijn Gilbertson de kabels bij de onderbuis binnendoor lopen. dat heeft deze dan weer niet.
Wat me opvalt is dat bij mijn Gilbertson de kabels bij de onderbuis binnendoor lopen. dat heeft deze dan weer niet.
BIKE to Work. Work to Eat. Eat to live. Live to BIKE
Sebo schreef:timo2.0 schreef:
According to a 2007 forum posting by former Merlin designer Tom Kellogg:
“At Greg’s request, I designed and Merlin built the Team Z Titanium frames for the ’91 season. The team paid Merlin and me for the work we did, a very unusual turn of events in the pro world. That was 11 months before the first butted titanium frames were made (March of ’92). At the end of the ’91 season, which was not very good for Greg, his company, through his father, approached Merlin in an attempt to find a supplier of titanium frames that could be marketed under the LeMond name. At that time, Merlin was working on what would eventually become the Extralight. Merlin offered LeMond Cycles the exclusive rights to the Extralight for five years but Merlin was turned down because of the price. That was the end of any talks between LeMond Cycles and Merlin. In the end, it worked out beautifully for Merlin since the Extralight became the state of the art for racing frames by mid ’92 and remained there for some years. For at least a year after that LeMond Titanium frames were made by Sandvik.
“Merlin sent the raw Team frames to us on April 2, 1991 and we shipped them over to Paris on the 29th. I painted them to match the then current LeMond Z paint jobs; Red, Yellow, Blue along with what was the current state-of-the-art for forks (SR aluminum). Each frame had the rider’s name painted into the finish near the rear of the top tube and Greg supplied all of the LeMond decals. As part of the deal, Merlin DID get a decal on the frames. They were the Merlin tubing badge applied at the top of the seat tube just below the top tube. Once the frames were in France, the team mechanic used a small Campagnolo decal to cover up the Merlin decals. In some of the photos from that year, you can see a little bit of the Merlin’s wing showing out from under the Campy decal. Campy gave away components, Merlin didn’t. In the end, the relationship between Greg and Merlin was always good. I have always gotten along well with Greg as well.”
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
- vrderuiter
- Forum-lid
- Berichten: 265
- Lid geworden op: 06 jun 2013 10:49
Ik zag de nieuwe Gilbertson ook op de Bikemotion. De finish is wat gewijzigd: meer brush-achtig, zoals apexrider al aangaf. Zag er strak uit. Grootste verandering voor mij was toch wel dat de onderbuis naar het bracket toe erg afgeplat en breed wordt. Daardoor stiekem toch een stuk moderner ogend dan de vorige generatie. Dacht er niet aan toen ik hem zag om een inruil te doen, ondanks dat Gijs tegen me zei dat ik daar zeker over na moest denken.
Nu thuisgekomen, en na een nachtje slapen, begint het echter wel voorzichtig te kriebelen...
Nu thuisgekomen, en na een nachtje slapen, begint het echter wel voorzichtig te kriebelen...
Hier had net zo goed niets kunnen staan...
-
- Forum-lid
- Berichten: 594
- Lid geworden op: 12 aug 2011 20:33
jammer genoeg geen tijd om dit jaar naar bike motion te gaan.
is er iemand in de gelegenheid wat foto.s te maken van titanium fietsen
is er iemand in de gelegenheid wat foto.s te maken van titanium fietsen