Ja. Maar goed trainen helpt beter.RVV schreef:Is een tijdrit helm ook de moeite waard?
Tijdritfietsen
Ja snap ik maar wat scheelt het in extra snelheid?
-
- Forum-lid
- Berichten: 51
- Lid geworden op: 26 mei 2014 22:18
Hangt van de omstandigheden (windrichting, parcour, positie van het hoofd,...) af..RVV schreef: maar wat scheelt het in extra snelheid?
Afgelopen maandag voor het eerst een tijdrit gedaan. Met een normale helm op. http://www.strava.com/activities/160026125
De wind was noordwest kracht 4 Stel ik had een tijdrit helm op gehad.?! Lastig om te bepalen natuurlijk maar in theorie wat zou ik sneller kunnen zijn geweest?
De wind was noordwest kracht 4 Stel ik had een tijdrit helm op gehad.?! Lastig om te bepalen natuurlijk maar in theorie wat zou ik sneller kunnen zijn geweest?
Even een Google zoek opdrachtof hier op het Forum.
De meningen zijn nogal verdeeld. Sommigen zeggen 30 seconden in een tijdrit van 40 km.
Voordeel geeft het natuurlijk maar erg moeilijk dat te bewijzen aangezien omstandigheden zoals parcours en weer nogal wisselen.
Zit je niet aerodynamisch (te recht) dan is die 30 seconden winst door je aero helm rap teniet gedaan. Als laatste is aerodynamica natuurlijk maar valide tot op zekere hoogte.
Zit je wel aerodynamisch maar is daardoor je maximale een stuk minder dan heb je er nog niets aan natuurlijk.
De meningen zijn nogal verdeeld. Sommigen zeggen 30 seconden in een tijdrit van 40 km.
Voordeel geeft het natuurlijk maar erg moeilijk dat te bewijzen aangezien omstandigheden zoals parcours en weer nogal wisselen.
Zit je niet aerodynamisch (te recht) dan is die 30 seconden winst door je aero helm rap teniet gedaan. Als laatste is aerodynamica natuurlijk maar valide tot op zekere hoogte.
Zit je wel aerodynamisch maar is daardoor je maximale een stuk minder dan heb je er nog niets aan natuurlijk.
Laatst gewijzigd door Zorro op 04 jul 2014 20:55, 1 keer totaal gewijzigd.
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
Haha dat is idd een goeie!
Het zijn minimale verschillen, maar het is een optelsom, en deels is het idd moraal en extra motivatie.
Gisteren opgehaald:
-Quintana Roo CD0.1 Medium 2010 (frame puur voor triathlon, voldoet niet aan UCI regels)
-Campagnolo Record 10 speed TT
-FSA NEO PRO crankstel 42/54
-ZIPP 900 discwheel met Corsa Evo tube 21mm
-Shimano WHR7850 C50 voorwiel met Corsa EVO CG Team Prototype tube 24mm (24mm op voorwiel snap ik niet )
-Pro Synops HF
-Lief klein 60mm stuurpennetje (ja, vorige eigenaar was een dame)
-Selle Italia SLR Team Edition zadel (met carbon rails :S)
Zal nieuwe wedstrijdfiets worden voor seizoen 2015, dit seizoen is door letsel na ongeval al dusdanig slecht (nog geen 1 wedstrijd gereden of gefinished) dat ik komende serie wedstrijden nog op mijn 'oude' fiets doe.
Zal een en ander worden aangepast, deels van mijn oude fiets:
-Deda Zero 100 130mm stuurpen gaat over, icm de carbon aerobars
-deze 170mm cranks moeten wijken voor 172,5mm Dura-Ace cranks met SrM en PCV (moet nog even kijken of ik de kabel ook intern kan leiden
-DA TT-shifter erop
Deraileurs weet ik nog niet, ben wel gecharmeerd van deze record 10s achter en en record QS voor. (optie is anders DA achter en Red Black Edition voor)
Deze Zipp disc (geen idee welke het is trouwens, ik vermoed een 900?) moet nog voorzien worden van Shimano Body en normaal verzet (12-23 voor vlak of 13-27 voor zuid limburg)
Wielopties die ik heb:
-trainingswielen: WHR7700 Dura Ace
-tubular achterwiel wedstrijd: deze Zipp of HED.3
-tubular voorwiel wedstrijd: deze WHR7850 C50, of HED.3, of PX 101
en uiteraard een aerobottle op staande buis, 2 bottels achter zadel en 1 bottle met computerhoude tussen stuur
Gisteren opgehaald:
-Quintana Roo CD0.1 Medium 2010 (frame puur voor triathlon, voldoet niet aan UCI regels)
-Campagnolo Record 10 speed TT
-FSA NEO PRO crankstel 42/54
-ZIPP 900 discwheel met Corsa Evo tube 21mm
-Shimano WHR7850 C50 voorwiel met Corsa EVO CG Team Prototype tube 24mm (24mm op voorwiel snap ik niet )
-Pro Synops HF
-Lief klein 60mm stuurpennetje (ja, vorige eigenaar was een dame)
-Selle Italia SLR Team Edition zadel (met carbon rails :S)
Zal nieuwe wedstrijdfiets worden voor seizoen 2015, dit seizoen is door letsel na ongeval al dusdanig slecht (nog geen 1 wedstrijd gereden of gefinished) dat ik komende serie wedstrijden nog op mijn 'oude' fiets doe.
Zal een en ander worden aangepast, deels van mijn oude fiets:
-Deda Zero 100 130mm stuurpen gaat over, icm de carbon aerobars
-deze 170mm cranks moeten wijken voor 172,5mm Dura-Ace cranks met SrM en PCV (moet nog even kijken of ik de kabel ook intern kan leiden
-DA TT-shifter erop
Deraileurs weet ik nog niet, ben wel gecharmeerd van deze record 10s achter en en record QS voor. (optie is anders DA achter en Red Black Edition voor)
Deze Zipp disc (geen idee welke het is trouwens, ik vermoed een 900?) moet nog voorzien worden van Shimano Body en normaal verzet (12-23 voor vlak of 13-27 voor zuid limburg)
Wielopties die ik heb:
-trainingswielen: WHR7700 Dura Ace
-tubular achterwiel wedstrijd: deze Zipp of HED.3
-tubular voorwiel wedstrijd: deze WHR7850 C50, of HED.3, of PX 101
en uiteraard een aerobottle op staande buis, 2 bottels achter zadel en 1 bottle met computerhoude tussen stuur
Quintana Roo CD0.1 - Record - FSA SRM- Zipp 900/H3
Planet-X Stealth - SuperRecord - Powertap
Planet-X Stealth - SuperRecord - Powertap
Mooie fiets!
Ik heb ondertussen een Casco speedairo helm gekocht! Niet voor de snelheid maar vooral vanwege het comfort. In de tri houding liep mijn zonnebril binnen 10 minuten vol met zweet. Bij snelheden tussen de 40 en 45 km/h wil je dat niet (geen zicht) een vizier is echt een verademing.
Ik heb ondertussen een Casco speedairo helm gekocht! Niet voor de snelheid maar vooral vanwege het comfort. In de tri houding liep mijn zonnebril binnen 10 minuten vol met zweet. Bij snelheden tussen de 40 en 45 km/h wil je dat niet (geen zicht) een vizier is echt een verademing.
Thanks! kon hem niet laten staan
Hmm, en met vizier heb je daar geen last van? draag met trainingen altijd een dun geknipt zweetbandje onder de helm, maar met TT helm lukt dat dus niet, dus herken het probleem
Hmm, en met vizier heb je daar geen last van? draag met trainingen altijd een dun geknipt zweetbandje onder de helm, maar met TT helm lukt dat dus niet, dus herken het probleem
Quintana Roo CD0.1 - Record - FSA SRM- Zipp 900/H3
Planet-X Stealth - SuperRecord - Powertap
Planet-X Stealth - SuperRecord - Powertap
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5547
- Lid geworden op: 06 sep 2006 15:10
Is inderdaad een mooi racemonster, geeft qua motivatie gelijk 20w meer!
What makes the boat go faster?
Ik heb wel 6 zonnebrillen geprobeerd en iedere keer binnen 10 minuten is het raak. Begint met een paar druppels maar vanaf mijn wenkbrauwen lopen zo stroompjes zweet in de glazen. Met het vizier geen enkel probleem. Helder zicht zonder irritatie van de bril. Aanrader iig.scighera schreef:Thanks! kon hem niet laten staan
Hmm, en met vizier heb je daar geen last van? draag met trainingen altijd een dun geknipt zweetbandje onder de helm, maar met TT helm lukt dat dus niet, dus herken het probleem