Scott
Heb ik al gedaan: echter frame is niet geheel kaal gewogen: inclusief een aantal beschermkapjes, bottom bracket, achterpat, innerlining, etc die ik als ze later verwijderd zijn weer appart weeg en zo het exacte gewicht bepaal: dus gewicht inclusief dit alles is 1015 gr. balhoofd 108 gr zadelpen klem 21gr, vork 355 (uncut) zadelpen 202 (uncut).
Groet
Groet
@ Dogestyle: zaten en geen andere (diameter) eindkapjes bij je Nokon kabelset en/of heb je deze niet meer? Ik rijd met alligator en deze kent diverse varianten van de eindkapjes. Ben je er al uit of je met het K-force crankstel gaat rijden? Ik had deze ook (versie rode streep) en heb toen toch besloten om voor Campa SR te kiezen. Kom maar op met de foto's
Edit: je kan je inserts wel uitboren, alhoewel: ik zou ze uitnemen en nieuwe bestellen. Als ze nieuw zijn te bestellen dan de originele niet uitboren maar uitvijlen
Edit: je kan je inserts wel uitboren, alhoewel: ik zou ze uitnemen en nieuwe bestellen. Als ze nieuw zijn te bestellen dan de originele niet uitboren maar uitvijlen
Addict R1
Daar is hij dan, in deze set up +/- 6,1 kg. Ga vanmiddag een testritje maken en de laatste afstellingen fine tunen. Ik zal snel mijn eerste indruk posten tav rij-eigenschappen. Tot nu toe wel erg tevreden over mate van afwerking. Heb de inserts iets uitgevijld en kon op deze manier de liner van de nokon kabels door het gehele frame onafgebroken doorvoeren waardoor deze dus nergens bloot ligt.
Greetz
Greetz
Hmmm, krijg blijkbaar geen fatsoenlijke foto's geüpload zie ik.... Maar goed, net een eerste ritje gemaakt. Er moest inderdaad nog wel wat aan de zitpositie gesleuteld worden maar zat al voldoende goed om de rijeigenschappen te kunnen beoordelen. Stijf is denk ik wel het key word. Tikkie stijver nog dan de canyon waar ik van kwam. Zeer reactief bij aanzetten, gaat door de addict geometrie zeer strak door de bocht (ook weer gevoelsmatig iets strakker dan de canyon). Voelt iets ruiger qua trillingen aan de achterkant, maar niet oncomfortabel. Alle verschillen zijn wat mij betreft zeer discreet (geen wereld van verschil), maar wel net waarneembaar. Ben erg tevreden omdat ik ook niet een compleet andere fiets wilde. De fiets is wel een weight weenie geworden, maar voelt stevig en solide aan, spoort goed, losse handen geen probleem. Tja dan rest alleen nog iets te vertellen over de aërodynamische eigenschappen waar dit frame in zou moeten uitblinken. Pfff, geen zinnig woord over te zeggen. Ga ik sneller? Niet te merken, en ook buiten de windtunnel denk ik niet te meten. Maar werkt het dan? Jazeker! Ik voel me namelijk veel sneller!
Greetz
Greetz
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13694
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Mooie bike hoor!
De kleurstellingen komen ook in de wielen en crank terug.
Toch is z,n Aero road fiets wel een mooi compromis Foil of een Aeroad.
Ben benieuwd hoe je het vind rijden.
Ik denk alleen wel dat de fiets dichter bij de 6.5 kg zit dan de 6.1. ik schat hem op 6.45, maakt niet heel veel uit maar toch een aero model van 6 kilo is niet makkelijk, dan moet je serieus gaan zoeken en tunen.
De kleurstellingen komen ook in de wielen en crank terug.
Toch is z,n Aero road fiets wel een mooi compromis Foil of een Aeroad.
Ben benieuwd hoe je het vind rijden.
Ik denk alleen wel dat de fiets dichter bij de 6.5 kg zit dan de 6.1. ik schat hem op 6.45, maakt niet heel veel uit maar toch een aero model van 6 kilo is niet makkelijk, dan moet je serieus gaan zoeken en tunen.
Heb een rij-impressie op de vorige pagina gepost. Het is een maat 52.wasbeer2006 schreef:Mooie bike hoor!
De kleurstellingen komen ook in de wielen en crank terug.
Toch is z,n Aero road fiets wel een mooi compromis Foil of een Aeroad.
Ben benieuwd hoe je het vind rijden.
Ik denk alleen wel dat de fiets dichter bij de 6.5 kg zit dan de 6.1. ik schat hem op 6.45, maakt niet heel veel uit maar toch een aero model van 6 kilo is niet makkelijk, dan moet je serieus gaan zoeken en tunen.
Gewicht:
Frame 840
Vork 321
Wielen 1450
Tubes 464
Shifter 292
A-der 142
V-der 85
Crank 630
BB 80
Stuur 185
Stuurpen 107
Zadelpen 185
Kabels 155
Lint 50
Bidonhouders 66
Ketting 235
Zadel 145
Cassette 184
Balhoofd 112
Pedalen 160
Remmen 170
Brake-pads 31
Zadelpenklem 21
Totaal 6110 gr
In de set up met mijn lightweights, tune snelspanners en recon cassette: 5799 gr
Greetz
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5231
- Lid geworden op: 09 jan 2007 23:05
En alles in totaal? Levert vaak toch wat meer op dan de optelsom.
Dat is trouwens wel heel weinig voor het frame, zelf gewogen?
Dat is trouwens wel heel weinig voor het frame, zelf gewogen?
Heb helaas geen weeghaak om hem in totaal te wegen, maar inderdaad met nog wat montage vet en tubelijm etc zal het een fractie hoger uitkomen. Frame is gewogen inclusief aantal onderdelen die ik er later weer vanaf heb getrokken. Maar op zich was het niet mijn doel om hem koste wat kost zo licht mogelijk te maken. Ik wilde een lichte volledig functionele fiets. Bijvoorbeeld het zadel zou nog een stuk lichter kunnen (maar zit me dan niet lekker) en je hebt ook van die ultra lichte tubes, heb ik ook voor gepast. Lichtere bidonhouders die of kapot gaan of waar je bidons uit stuiteren heb ik ook maar niet gemonteerd. De volgende stap is om alerlei schmolke / ax-lightness / clavicula shit te monteren, maar dat gaat mij en mijn bankrekening toch echt te ver. Voor mij is hij zo precies goed.
Greetz
Greetz