Retro / oudere fietsen
Witte remkabels en stuurlint zoals in de folder (pagina 11). https://www.koga.com/files/4/0/4/Koga_Brochure_1983.pdf
Retro bandjes. Het spuiten was een beetje behelpen omdat ik de decals wilde behouden. Bij de autohandel de juiste kleur gevonden maar de originele lak is na 35 jaar wel een beetje verbleekt.
Retro bandjes. Het spuiten was een beetje behelpen omdat ik de decals wilde behouden. Bij de autohandel de juiste kleur gevonden maar de originele lak is na 35 jaar wel een beetje verbleekt.
Mag ik hier een bericht plaatsen om hulp te vragen bij het bepalen van de richtprijs voor twee frames uit de jaren '90?
Ik wil ze nl. allebei verkopen maar heb gewoonweg geen idee van wat daarvoor een redelijke prijs is.
Als het wel mag dan zal ik hierna de foto's, maten en beschrijving plaatsen. Na genoeg tips en suggesties over de prijs zal ik ze eerst hier op het forum (in de verkoop topic) en na een paar dagen op Marktplaats te koop aanbieden.
Ik wil ze nl. allebei verkopen maar heb gewoonweg geen idee van wat daarvoor een redelijke prijs is.
Als het wel mag dan zal ik hierna de foto's, maten en beschrijving plaatsen. Na genoeg tips en suggesties over de prijs zal ik ze eerst hier op het forum (in de verkoop topic) en na een paar dagen op Marktplaats te koop aanbieden.
"Sometimes when you win, you really lose. And sometimes when you lose, you really win. And sometimes when you win or lose, you actually tie and sometimes when you tie, you actually win or lose."
Gewoonlijk krijg je daar geen of slecht antwoord op. De frames zijn al op de leeftijd dat het meer is "wat de gek ervoor geeft". Sommige mensen hebben er nog geen 10 Euro voor over. Wat je wilt is contact met de mensen die ook echt interesse hebben om te kopen, en die spoeling is dun.
Vaak kun je wel kijken op Marktplaats naar vergelijkbare frames en fietsen. Als het om oudere fietsen gaat, dan bestaat de prijs vaak uit 3 delen; frame, groepset en wielset. Vandaaruit kun je een goede prijs voor de frameset herleiden.
Het staat je denk ik vrij om hier te plaatsen, zeker als het frames zijn die de moeite waard zijn.
Vaak kun je wel kijken op Marktplaats naar vergelijkbare frames en fietsen. Als het om oudere fietsen gaat, dan bestaat de prijs vaak uit 3 delen; frame, groepset en wielset. Vandaaruit kun je een goede prijs voor de frameset herleiden.
Het staat je denk ik vrij om hier te plaatsen, zeker als het frames zijn die de moeite waard zijn.
Bedankt voor jullie input. Het gaat in dit geval zeker niet om Italiaanse dream machines, maar om een Taiwanese-American en een Belg.
De Taiwanese-American: een Specialized Sirrus/Allez uit 1989
Geometrie:
ST= 61 cm (c-c)
TT = 58.5 cm (c-c)
HT = 18 cm
Staat:
Het frame en het vork zijn beide helemaal recht. Ik ben nooit met deze fiets gevallen! Het lak heeft hier en daar schade en op twee plekken minimale oppervlakte roest (maar geen diepe roestplekken).
De verkoop betreft alleen het frame en het vork, zonder onderdelen, balhoofdlagers of bottom bracket as.
De Taiwanese-American: een Specialized Sirrus/Allez uit 1989
Geometrie:
ST= 61 cm (c-c)
TT = 58.5 cm (c-c)
HT = 18 cm
Staat:
Het frame en het vork zijn beide helemaal recht. Ik ben nooit met deze fiets gevallen! Het lak heeft hier en daar schade en op twee plekken minimale oppervlakte roest (maar geen diepe roestplekken).
De verkoop betreft alleen het frame en het vork, zonder onderdelen, balhoofdlagers of bottom bracket as.
"Sometimes when you win, you really lose. And sometimes when you lose, you really win. And sometimes when you win or lose, you actually tie and sometimes when you tie, you actually win or lose."
Het tweede frame betreft een Flanders Master (frame+vork, zonder balhoofdlagers of bracket as). Het is een Vitus XO frame van rond de jaren '90.
Geometrie:
ST 57 (c-c)
TT 56 (c-c)
HT 15.5
Staat:
Het lak verkeert in redelijke tot matige staat. Hier en daar wat schade en aan één kant van de TT roestplekken (zie foto's). Ook het chroom heeft op diverse plekken roestplekken, maar die zijn naar het schijnt heel goed te behandelen.
Geometrie:
ST 57 (c-c)
TT 56 (c-c)
HT 15.5
Staat:
Het lak verkeert in redelijke tot matige staat. Hier en daar wat schade en aan één kant van de TT roestplekken (zie foto's). Ook het chroom heeft op diverse plekken roestplekken, maar die zijn naar het schijnt heel goed te behandelen.
"Sometimes when you win, you really lose. And sometimes when you lose, you really win. And sometimes when you win or lose, you actually tie and sometimes when you tie, you actually win or lose."
-
- Forum-lid
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 14 mei 2018 19:58
klein vraagje, tot welke maat banden passen hier op?
zou er graag een 700x28c op zetten maar heb er geen om te testen...
vooraan lijkt het wel te lukken, achteraan twijfel ik
https://photos.app.goo.gl/moi83kyzr5pQJd5E8
zou er graag een 700x28c op zetten maar heb er geen om te testen...
vooraan lijkt het wel te lukken, achteraan twijfel ik
https://photos.app.goo.gl/moi83kyzr5pQJd5E8