Pagina 293 van 314
Re: Carbon clinchers uit China vragen
Geplaatst: 15 jan 2021 20:53
door hayes
Dat is dus exact wat ik ook heb. Plots hoor ik iets ratelen in de velg. Intussen weet ik dat het weer een nippel is.
Sinds ze een keer met loctite vastgezet zijn, wel een stuk beter.
Re: Carbon clinchers uit China vragen
Geplaatst: 15 jan 2021 23:17
door wasbeer2006
Nou ik ken toch echt wel een aantal wielbouwers die alu preferen boven messing.
Als je echt een pekelfiets bouwt zou je messing kunnen pakken. Maar alu gaat zeker op een racer echt geen problemen geven.
Enige wat kapot ging waren die dikke alu mavic spaken.
Re: Carbon clinchers uit China vragen
Geplaatst: 15 jan 2021 23:37
door Kornuit
Mijn farsports sets allemaal alu nippels. Nog nooit een nippel of spaak gebroken. Koersen en al. Ben niet de zwaarste, misschien scheelt dat. Koers er wel mee.
Re: Carbon clinchers uit China vragen
Geplaatst: 16 jan 2021 09:56
door mhr-zip
NuitKor schreef: ↑15 jan 2021 23:37
Mijn farsports sets allemaal alu nippels. Nog nooit een nippel of spaak gebroken. Koersen en al. Ben niet de zwaarste, misschien scheelt dat. Koers er wel mee.
Zolang je niet een klein slagje in je wiel hebt, is het ook geen probleem dat je nippels vast gecorrodeerd zitten.
Re: Carbon clinchers uit China vragen
Geplaatst: 16 jan 2021 10:35
door Keezx
wasbeer2006 schreef: ↑15 jan 2021 23:17
Nou ik ken toch echt wel een aantal wielbouwers die alu preferen boven messing.
Als je echt een pekelfiets bouwt zou je messing kunnen pakken. Maar alu gaat zeker op een racer echt geen problemen geven.
Als je een winterfiets een racer wil noemen en je spuit dat ding regelmatig af, dan kan je wachten op problemen.
Ik heb een winterwielset die ik in de winter toch wel 1 x per week af moet spuiten, en ik moest het achterwiel vorige week uit elkaar slopen omdat de body vastzat en de spaakgaten waren behoorlijk ingevroten aan de binnenkant door het water dat daar regelmatig naar binnen loopt.
Rij je vrijwel altijd in droog weer dan kan het lang goed gaan.
Re: Carbon clinchers uit China vragen
Geplaatst: 16 jan 2021 12:13
door wasbeer2006
Ik heb een MTB als winter/pekel fiets, ik denk dat daar, omdat de band veel breder dan de velg is wellicht minder water/pekel in komt. Ook een hele lage 22 of 25mm velg.
Ik spuit die bijna niet af, ik rijd daar mijn oude zomer spullen op, dus na 1 of twee winters gaat dat de vuilbak in.
Het schoonmaken van een fiets levert vaker meer dan minder slijtage op en kans op kraakjes dan niets doen, nu maak ik mijn zomerfietsen altijd wel netjes schoon, maar daar gaan ze niet langer van mee.
11 speed kettingen op een 10 speed setup dat soort duurzame dingen
Versleten MTB banden die het juist prima doen op de weg.......
Re: Carbon clinchers uit China vragen
Geplaatst: 21 jan 2021 14:57
door spurlie
Gisteren dan toch een keuze gemaakt:
Farsports Classic 50mm (18mm internal, 25mm external), UD matte, tubeless, DT swiss 350 met 36T, messing nippels, Swissstop black prince, Ti skewers, tubeless valves, geen logo's
Omgerekend met duty prepaid service en toeslag 687 Euro in totaal. Dat verschil was me te groot met een setje bij de lbs.
Gaat mijn eerste tubeless ervaring worden. Hier nog tips voor? Welke banden kan ik het beste gebruiken, de Conti gp 5000 TLE 25mm? Heb op mijn huidige wielen met binnenbandjes altijd op de 4000 of 5000 gereden (nu 25 voor en 28 achter). Voor de tubeless banden zijn vooral lekbestendigheid en duurzaamheid belangrijk voor me, wil er wel lang genoeg mee kunnen doen.
Re: Carbon clinchers uit China vragen
Geplaatst: 21 jan 2021 15:10
door Philippos
spurlie schreef: ↑21 jan 2021 14:57
Welke banden kan ik het beste gebruiken, de Conti gp 5000 TLE 25mm?
NEEEEEEE!!!!! Alles behalve die krengen als je je handen, je bandenlichters en jezelf met pech onderweg willen kunnen helpen (biba bij nood), lief hebt.
Als je echt per se "snelle" banden wilt hebben, dan maar de Schwalbe Pro One (2020)
Re: Carbon clinchers uit China vragen
Geplaatst: 21 jan 2021 22:18
door mhr-zip
Philippos schreef: ↑21 jan 2021 15:10
spurlie schreef: ↑21 jan 2021 14:57
Welke banden kan ik het beste gebruiken, de Conti gp 5000 TLE 25mm?
NEEEEEEE!!!!! Alles behalve die krengen als je je handen, je bandenlichters en jezelf met pech onderweg willen kunnen helpen (biba bij nood), lief hebt.
Als je echt per se "snelle" banden wilt hebben, dan maar de Schwalbe Pro One (2020)
Vergeet niet een scheur in je wang bij die GP5000's. Serieus al 4 verschillende mensen overkomen in mijn Strava feed, en het is niet dat ik nu zo serieus veel mensen volg.
Ik denk dat die Schwalbe's een veel beter alternatief zijn.
spurlie schreef: ↑21 jan 2021 14:57
vooral lekbestendigheid en duurzaamheid belangrijk voor me,
Kleine gaatjes maakt niet zoveel uit, zolang de sealant ze maar dicht. Grotere gaten of scheuren wordt een probleem.
Re: Carbon clinchers uit China vragen
Geplaatst: 22 jan 2021 12:06
door Maruss
in mijn strava feed zweert iedereen bij GP5000 en veel problemen met Schwalbe Pro One.
Het kan dus overal misgaan
Re: Carbon clinchers uit China vragen
Geplaatst: 22 jan 2021 12:11
door mhr-zip
Maruss schreef: ↑22 jan 2021 12:06
in mijn strava feed zweert iedereen bij GP5000 en veel problemen met Schwalbe Pro One.
Het kan dus overal misgaan
Daarom zweer ik zelf bij
Mavic Yksion Pro UST bandjes.
Alleen omdat Mavic een paar slechte instap velgen maakt, geloof niemand dat deze bandjes gemaakt door Hutchinson wel goed zijn.
Re: Carbon clinchers uit China vragen
Geplaatst: 22 jan 2021 12:30
door Philippos
Hutchinson is top. Behalve hun eigen banden maken ze ook de Mavics en alle Pirelli's.