Het dopingtopic 2.0
Ik vond een leuke reactie van Lars Boom over Longo
RT @MichielElijzen: Jeannie Longo heeft 3 maal een onjuiste verblijfplaats opgegeven. Tja, Alzheimer komt veel voor op die leeftijd.
RT @MichielElijzen: Jeannie Longo heeft 3 maal een onjuiste verblijfplaats opgegeven. Tja, Alzheimer komt veel voor op die leeftijd.
Blacksmith Avenue
Blacksmith Ruota
Blacksmith Strada
Blacksmith Ruota
Blacksmith Strada
Grappig!HenH schreef:Ik vond een leuke reactie van Lars Boom over Longo
Maar ik kan me voorstellen dat er wel weer iemand aanstoot zal nemen aan dit soort humor, en dat Lars gezien zijn voorbeeldfunctie sorry moet zeggen.
Nah ja, deze uitleg is minder 'schokkend' dan roepen dat ze de drie controles opzettelijk heeft gemist...vermeulen schreef:Grappig!HenH schreef:Ik vond een leuke reactie van Lars Boom over Longo
Maar ik kan me voorstellen dat er wel weer iemand aanstoot zal nemen aan dit soort humor, en dat Lars gezien zijn voorbeeldfunctie sorry moet zeggen.
De Italiaans autoriteiten zitten weer Ferrari achter zijn broek. In zijn zog Armstrong en Denis Menchov.
nu.nl schreef: AMSTERDAM - De Italiaanse 'dopingarts' Michele Ferrari wordt er door Italiaanse autoriteiten van verdacht de spil te zijn van een criminele groep van dertig personen die zich begeeft in zowel de periferie als in het centrum van de wielersport. Dat bericht de Italiaanse sportkrant Corriere della Sera.
Ferrari en Raimondo Scimone, zaakwaarnemer van veel renners, zouden de informele aanvoerders zijn van de groep van wie enkele leden zich schuldig zouden hebben gemaakt aan witwassen, fraude en (het aanzetten tot) dopinggebruik. Ook de namen van Lance Armstrong, Denis Mentsjov en Michele Scarponi zijn opgedoken in de zaak. Welke rol zij daarin spelen, toont de Corriere niet aan.
Details
Het dagblad publiceert wel veel details van het politieonderzoek naar de handel en wandel van Ferrari, die voor het leven is geschorst door het Italiaanse Olympisch Comité, omdat hij renners van dopingproducten heeft voor zien.Formeel maakt Armstrong als Amerikaans staatsburger sowieso geen deel uit van het onderzoek, maar volgens de Corriere hebben autoriteiten in Los Angeles informatie opgevraagd bij hun Italiaanse collega’s.
In de Verenigde Staten loopt er sinds vorig jaar een onderzoek naar het vermeende systematische dopinggebruik bij US Postal, een oude ploeg van Armstrong.
Onderzoek
Federaal agent Jeff Nowitzky, die enkele jaren geleden hielp met de ontmanteling van het bedrijf Balco, dat topatleten als Marion Jones en Kelli White prestatiebevorderende middelen verstrekte, leidt dit onderzoek.
Armstrong is al verschillende malen in verband gebracht met Ferrari. Vorig jaar zei de woordvoerder van de Texaan dat zijn cliënt sinds 2004 geen professionele relatie onderhoudt met Ferrari, maar dat de twee elkaar af en toe wel ontmoeten in de privésfeer. De Corriere meldt dat Armstrong een aantal betalingen heeft gedaan aan een bedrijf in Zwitserland. Deze onderneming is nu gesloten, maar de onderzoekers zijn overtuigd van Ferrari’s betrokkenheid bij deze schimmige firma.
Mentsjov
De politie zou verder beslag hebben laten leggen op tien miljoen euro aan tegoeden van personen rond Ferrari. Van de bankrekening van Mentsjov is naar verluidt 2,4 miljoen euro gehaald. In tegenstelling tot Armstrong is de Rus nog wel actief in het peloton. De Corriere drukte ook een passage uit het politierapport af: “Het gebruik van doping is voor renners noodzakelijk om te zegevieren. Hierdoor stijgen de verdiensten. Dit systeem is voor alle deelnemers lucratief. De renner geniet economische voordelen, de dokter kan veel geld vragen voor zijn hulp en de zaakwaarnemers kunnen profiteren van een verbeterd contract.”
Tegenover Cyclingnews ontkende zaakwaarnemer Scimone, een van de aanvoerders van de vermeende groep, de berichten. "Dit is pure fictie. Er is niets van waar. Trouwens: het onderzoek loopt nog."
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O
Ik vraag me af wanneer de naam van Boogerd gaat vallen.mrcoffee schreef:De Italiaans autoriteiten zitten weer Ferrari achter zijn broek. In zijn zog Armstrong en Denis Menchov.
2.4 miljoen... poe, dat is balen
de UCI raadt af van in china biefstukken te eten. Dus eigenlijk geeft ze daarmee Contador gelijk engeeft ze toe dat haar eigen dopingreglement onrealistisch.is.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord.
.
Laatst gewijzigd door eelcoz op 20 nov 2011 11:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Moest er niet nog is een keer een uitspraak komen in de zaak Contador?
-
- Forum-lid
Ik hoop ook dat het stil blijft in dit topic
-
- Forum-lid
Ah, toch nog een bekentenis, het zou hier anders zo rustig blijven : http://www.nu.nl/sport/2638683/ricco-be ... fusie.html" onclick="window.open(this.href);return false;