Het grote domme vragen topic
Ik heb wel een tijdje een oude licentie gehad en daar met tape wat extra info op gezet zoals telefoonnummer vrouw etc.
Dit topic herinnert mij er aan dat weer te gebruiken. Een mobiel kan bij een crash ook stuk zijn of ze hebbe moeite om het scherm te ontgrendelen.
Dit topic herinnert mij er aan dat weer te gebruiken. Een mobiel kan bij een crash ook stuk zijn of ze hebbe moeite om het scherm te ontgrendelen.
Hier staat precies wat ik bedoel.i-mac schreef: ↑11 aug 2022 21:40.........
U heeft geen draagplicht, alleen een toonplicht. Omdat u het identiteitsbewijs verplicht moet kunnen tonen, betekent het in de praktijk dat u altijd een identiteitsbewijs bij u moet dragen. Het verschil tussen een draagplicht en een toonplicht is dat de politie bij een draagplicht bevoegd zou zijn u ook zonder reden aan te houden om uw identiteit te controleren.
Het gezag mag je niet zonder reden om je ID vragen.
Het probleem is dat je niet weet of er een reden ontstaat tijdens je ritje.
Daarom is het verstandig om hem wel mee te nemen.
En weer ontspoort een topic. De oorspronkelijke vraag was "hoe groot is de kans op een bekeuring als je niet het ID kunt laten zien maar een kopie of foto?"Theo V schreef: ↑12 aug 2022 21:47Hier staat precies wat ik bedoel.i-mac schreef: ↑11 aug 2022 21:40.........
U heeft geen draagplicht, alleen een toonplicht. Omdat u het identiteitsbewijs verplicht moet kunnen tonen, betekent het in de praktijk dat u altijd een identiteitsbewijs bij u moet dragen. Het verschil tussen een draagplicht en een toonplicht is dat de politie bij een draagplicht bevoegd zou zijn u ook zonder reden aan te houden om uw identiteit te controleren.
Tijdens het fietsen steek ik mijn ID netjes bij me. Ben het ook wel eens vergeten omdat ik het anders in de portemonnee bewaar, gelukkig toen niet nodig gehad (sowieso uiterst zelden nodig). Misschien zijn er hier deskundigen die iets kunnen zeggen over de bereidheid van een agent om de boete om te zetten in een waarschuwing zodra ze niet het daadwerkelijke pasje in handen krijgen, wel de gegevens kunnen inzien.
En eigenlijk, wat maakt het uit? Pasje is toch ook alleen maar om de gegevens te krijgen van de persoon? Een foto van het pasje doet dat net zo goed.
Dogma F
Wettelijk gezien hoor je een officieel bewijs van je identiteit bij je te dragen vanaf je 14e (in Nederland) jaar. Heb je dat niet en je wordt ernaar gevraagd ben je strafbaar. Punt. Los van de discussie of er terecht naar gevraagd wordt en of een agent coulant wil zijn of niet.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/
Id kaart met chip geeft veel meer info dan een kopie natuurlijk.Ramon73 schreef: ↑13 aug 2022 08:08En weer ontspoort een topic. De oorspronkelijke vraag was "hoe groot is de kans op een bekeuring als je niet het ID kunt laten zien maar een kopie of foto?"Theo V schreef: ↑12 aug 2022 21:47Hier staat precies wat ik bedoel.i-mac schreef: ↑11 aug 2022 21:40.........
Tijdens het fietsen steek ik mijn ID netjes bij me. Ben het ook wel eens vergeten omdat ik het anders in de portemonnee bewaar, gelukkig toen niet nodig gehad (sowieso uiterst zelden nodig). Misschien zijn er hier deskundigen die iets kunnen zeggen over de bereidheid van een agent om de boete om te zetten in een waarschuwing zodra ze niet het daadwerkelijke pasje in handen krijgen, wel de gegevens kunnen inzien.
En eigenlijk, wat maakt het uit? Pasje is toch ook alleen maar om de gegevens te krijgen van de persoon? Een foto van het pasje doet dat net zo goed.
In België gewoon verplicht bij te hebben. Altijd.
In de praktijk heb ik het nog geen 5 keer moeten tonen aan een agent.
- borgmonster
- Forum-lid
Ik heb m een keer moeten laten zien in 56 jaar. Toen ik in Amsterdam met de auto over de trambaan tegen het verkeer inreed.
Kreeg een waarschuwing.
Kreeg een waarschuwing.
ex-CUBE Litening full carbon Ultegra 3x10
ex-Benotto SL Campagnolo Record 2x6
ex-Benotto SL Campagnolo Record 2x6
Bij een verplicht identiteitsbewijs krijg ik altijd 40-45 ausweis beelden in het hoofd. Alsof ik niet besta (of mag bestaan) zonder zo’n ding.
Een contactadres om mijn resten heen te sturen na vondst is natuurlijk niet verkeerd.
Een contactadres om mijn resten heen te sturen na vondst is natuurlijk niet verkeerd.
Niet zijken maar reiden !
De 2 keren dat ik aangehouden werd en ID moest tonen werd er niks gescand. Voeren BSN in op de telefoon, dat is alles. En bij het ter plekke doen van een aangifte werd alles in een schoolschrift genoteerd.
Laatst gewijzigd door Ramon73 op 14 aug 2022 18:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Dogma F
Is er ergens een overzicht van fiets merk / type / prijs / gewicht?
Evt ook afmontage etc, of is dit kwestie van zelf alle sites van herstellers afstruinen?
In het segment endurance/sportief vind ik weinig disc/di2 modellen rond/onder de 7kg. Of het kost direct al 8k of meer
Evt ook afmontage etc, of is dit kwestie van zelf alle sites van herstellers afstruinen?
In het segment endurance/sportief vind ik weinig disc/di2 modellen rond/onder de 7kg. Of het kost direct al 8k of meer