Titanium fietsen
De RSL heb ik al sinds eind 2010.
Op mijn Canyon was ik uitgekeken, dus nu is de CR mijn (ahum) slechtweerfiets.
De ketting van de RSL is lang genoeg om groot-groot te schakelen, dus m.i. hoeft die niet langer te zijn.
In de CR zit de standaard Moots vork, die is van Carbon, maar de kleur benadert de finish van het frame heel goed. Van dichtbij zie je trouwens best duidelijk het verschil. (edit: Timo was sneller!)
Op mijn Canyon was ik uitgekeken, dus nu is de CR mijn (ahum) slechtweerfiets.
De ketting van de RSL is lang genoeg om groot-groot te schakelen, dus m.i. hoeft die niet langer te zijn.
In de CR zit de standaard Moots vork, die is van Carbon, maar de kleur benadert de finish van het frame heel goed. Van dichtbij zie je trouwens best duidelijk het verschil. (edit: Timo was sneller!)
- vrderuiter
- Forum-lid
- Berichten: 265
- Lid geworden op: 06 jun 2013 10:49
Dank, weer wat geleerd. Is Pilot de enige die titanium voorvorken gebruikt?timo2.0 schreef:Nee, Moots gebruikt carbon vorken met titaniumkleurige lak
Hier had net zo goed niets kunnen staan...
-
- Forum-lid
- Berichten: 87
- Lid geworden op: 27 jul 2012 10:00
Merk je verschil in rijden tussen de CR en de RSL?
De RSL zou volgens testen en (pers)berichten wat stijver moeten zijn door de diameter van de bracket (BB30) en (als optie bij Moots) het oversized balhoofd.
Ik heb zelf ook een CR/Enve voorvork, blijft een superfiets met een geheel ander karakter dan de carbon fietsen.
De RSL zou volgens testen en (pers)berichten wat stijver moeten zijn door de diameter van de bracket (BB30) en (als optie bij Moots) het oversized balhoofd.
Ik heb zelf ook een CR/Enve voorvork, blijft een superfiets met een geheel ander karakter dan de carbon fietsen.
Ik ken Pilot niet, maar er zijn meerdere fabrikanten van titanium vorken. o.a. Kocmo maakt nog verschillende typen (www.kocmo.de) Over het algemeen staan titanium racevorken als vrij flexibel te boek en daardoor weinig geschikt voor renners die wat meer wegen dan de klimgeiten.vrderuiter schreef:Dank, weer wat geleerd. Is Pilot de enige die titanium voorvorken gebruikt?timo2.0 schreef:Nee, Moots gebruikt carbon vorken met titaniumkleurige lak
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
Als de aansluitende buizen hetzelfde zijn, hebben die diametervergrotingen geen invloed op de stijfheid.fietsvogel schreef:De RSL zou volgens testen en (pers)berichten wat stijver moeten zijn door de diameter van de bracket (BB30) en (als optie bij Moots) het oversized balhoofd.
Ik heb een Pilot titanium fiets met een titanium voorvork, stem en zadelpen. Desgewenst leveren ze ook met een carbon voorvork. Ik heb er tot nu toe nog geen problemen mee, nou ben ik niet de zwaarste en heb ik ook niet zo veel ervaring met carbon vorken dus ik ben niet de beste referentie.vrderuiter schreef:Dank, weer wat geleerd. Is Pilot de enige die titanium voorvorken gebruikt?timo2.0 schreef:Nee, Moots gebruikt carbon vorken met titaniumkleurige lak
- vrderuiter
- Forum-lid
- Berichten: 265
- Lid geworden op: 06 jun 2013 10:49
Nou heb ik eigenlijk ook nog een vraag over het comfort van een titanium fiets in combinatie met bepaalde onderdelen. Ik heb dus een titanium frame met een carbon voorvork. Daarbij heb ik Dura Ace C50 velgen gestoken, 50mm hoog dus. Doet de hoogte van deze wielen nog iets (danwel in positieve danwel in negatieve zin) met het rijcomfort afgezet tegen lagere velgen (35mm of lager)?
Hier had net zo goed niets kunnen staan...
Bandenspanning speelt waarschijnlijk een grotere rol als het gaat om comfort. Bij een brede velg kun je de spanning wat lager houden. Ik rij zelf met 26mm alu velgen en 32mm carbon velgen, bij gelijke bandenspanning vind ik de alu wielen toch minder hard aanvoelen. Beide sets geven mij echter in combinatie met een titanium frame meer dan voldoende comfort.
Ik weeg 75kg en pomp mijn achterband tot 7bar, voor iets minder.
Ik weeg 75kg en pomp mijn achterband tot 7bar, voor iets minder.
- vrderuiter
- Forum-lid
- Berichten: 265
- Lid geworden op: 06 jun 2013 10:49
OK, dit is het plan: fiets wat 'cleaner' maken middeks het verwijderen van hoeveelheid aan stickers e.d. Beginnend met de Gilbertson frame stickers: schijnt niet zo gek moeilijk te zijn, maar hoe kun je die eenvoudig verwijderen?
Daarnaast wil ik graag de naafstickers van de DT240 willen verwijderen. Volgens mij gewoon eraf trekken en beetje oppoetsen met aceton.
Tot slot de meest lastige: 3T palladio pro zadelpen en 3T ergonova pro stuur en stuurpen zitten vol met witte 3T teksten: die wil ik graag in hoeveelheid wat downsizen. Heb heel fijn schuurpapier in huis, zou dit ism aceton verwijderbaar zijn?
Daarnaast wil ik graag de naafstickers van de DT240 willen verwijderen. Volgens mij gewoon eraf trekken en beetje oppoetsen met aceton.
Tot slot de meest lastige: 3T palladio pro zadelpen en 3T ergonova pro stuur en stuurpen zitten vol met witte 3T teksten: die wil ik graag in hoeveelheid wat downsizen. Heb heel fijn schuurpapier in huis, zou dit ism aceton verwijderbaar zijn?
Hier had net zo goed niets kunnen staan...