Pagina 295 van 780

Re: Cannondale topic

Geplaatst: 18 jan 2013 11:12
door amclassic-fan
Als je een ander setje naven neemt en iets vriendelijk geprijsdere spaken dan ben je voor de helft van 't geld klaar. Anders fietsen doet 't niet.

Re: Cannondale topic

Geplaatst: 18 jan 2013 11:18
door daniel1975
I know....maar die CK's klinken zo mooi ;-)

Acros-naafjes dan maar? Dan behoud je het lage gewicht. Welke spaken dan?

Re: Cannondale topic

Geplaatst: 18 jan 2013 12:07
door alpdhuez53:15
Acros is nog steeds duur. Ik ga voor Novatec SL. Licht, goedkoop, zien er redelijk uit en industrielagers zijn zelf nog een keer te vervangen.

Re: Cannondale topic

Geplaatst: 18 jan 2013 12:11
door alpdhuez53:15
@Daniel: zullen we een ritje samen rijden van 't voorjaar op onze nieuwe Cannondales? Ben wel benieuwd hoe die van jou straks is geworden.

Re: Cannondale topic

Geplaatst: 18 jan 2013 12:28
door daniel1975
Komt goed :)

Welke spaken ga je gebruiken en wat is het gewicht denk je?

Re: Cannondale topic

Geplaatst: 18 jan 2013 12:36
door materialist
Ik moet het echt nog een keer zien dat een custom gemaakte set wielen de kwaliteit van eurus kan overtreffen, voor dezelfde prijs. Aanvulling, misschien wel tegen elke prijs.
Iemand die dat wel denkt moet dan ook meteen de onderdelen noemen, geen vage aanduidingen. Dus concreet welke naven, spaken en velgen

Re: Cannondale topic

Geplaatst: 18 jan 2013 12:51
door daniel1975
Als we zo gaan redeneren: ik moet nog zien wie de aanschaf van Eursussen kan verantwoorden tov Zonda's ;). Die 68gr gewichtsverschil kan de meerprijs van ca. 275,= niet zijn....

Re: Cannondale topic

Geplaatst: 18 jan 2013 12:57
door materialist
daniel1975 schreef:Als we zo gaan redeneren: ik moet nog zien wie de aanschaf van Eursussen kan verantwoorden tov Zonda's ;). Die 68gr gewichtsverschil kan de meerprijs van ca. 275,= niet zijn....
Je weet het antwoord op de vraag niet. Wanneer iedereen die het ook niet weet gaat reageren zijn we nog wel even bezig

Re: Cannondale topic

Geplaatst: 18 jan 2013 13:15
door daniel1975
Ik weet het antwoord donders goed; tegen een setje goede systeemwielen kun je niet opbouwen. Enige voordeel van een wiel met standaardcomponenten is een makkelijkere en goedkopere reparatie bij problemen.
Ik wil alleen maar aangeven dat je niet altijd alles weg kunt rationaliseren.

Re: Cannondale topic

Geplaatst: 18 jan 2013 13:39
door materialist
daniel1975 schreef:Ik weet het antwoord donders goed; tegen een setje goede systeemwielen kun je niet opbouwen. Enige voordeel van een wiel met standaardcomponenten is een makkelijkere en goedkopere reparatie bij problemen.
Ik wil alleen maar aangeven dat je niet altijd alles weg kunt rationaliseren.
Dank je, we lijken het eens te zijn. Jammer, ik heb nog steeds goede hoop dat er iemand is die met de juiste keuze van onderdelen een betere set wielen kan maken.

Dus wie voelt zich aangesproken?

Re: Cannondale topic

Geplaatst: 18 jan 2013 15:00
door alpdhuez53:15
@materialist Welk punt wil je maken? Eurus is goed maar wel mn naaf naar de bliksem geholpen (ingesleten). Ik ga voor alfa notubes ztr240 met novatech sl naven en sapim cx ray spaken. Dan kom je op iets boven de 1300 gram uit voor 't zelfde geld en een stuk eenvoudiger te repareren dan Eurussen wanneer je er een slag in hebt. Overigens heb ik ook een setje zonda's. Niks mis met Eurus/Zonda's maar soms wil je iets hebben wat lichter is (shamals zitten ook nog steeds boven de 1.400 gram en zijn nog een stuk duurder).

Re: Cannondale topic

Geplaatst: 18 jan 2013 15:31
door wasbeer2006
daniel1975 schreef:Ik weet het antwoord donders goed; tegen een setje goede systeemwielen kun je niet opbouwen. Enige voordeel van een wiel met standaardcomponenten is een makkelijkere en goedkopere reparatie bij problemen.
Ik wil alleen maar aangeven dat je niet altijd alles weg kunt rationaliseren.
waar wilde je het gewicht van weten? bedoel je met een setje 340,s Notubes velgen?
Als dat zo is mijn setje weegt 1278 gram met velglint nagewogen! Wheeltec gaf 1240 aan zonder velglint . (Die met de witte acros naven op de FB site bij Wheeltec).

Ik heb sapim xray,s spaken en sprint spaken aan de driveside 24/28
De 340 velgen zijn voor MY 2013 wel 20 gram zwaarder geworden, maar wellicht zijn de oude nog leverbaar.

Ik weeg 80 kg schoon aan de haak.
Je zou voor met 20 spaken afkunnen als je 80kg of lichter bent.

Acros naven zijn mooi en ik wilde een keer een echt licht setje, maar je kan je afvragen of je niet gewoon de novatecs pakt de acros naven zijn per set 291 gram.
Ik weet niet wat de novatec,s wegen.