Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Bianchi

jeroenkuiper
Forum-lid

Gebruikersavatar jeroenkuiper 31 mar 2012 23:20

1 woord....

WAUW....

echt mooi geworden, mag je trots op zijn op dit mooie resultaat!..
Afbeelding

jansen01
Forum-lid

jansen01 01 apr 2012 10:34

@ Morel, wat is de leeftijd van het frame? en hoe heb je het goud aangebracht?

Ziet er gelikt uit!
Addict R1

morel
Forum-lid

morel 01 apr 2012 12:29

jansen01 schreef:@ Morel, wat is de leeftijd van het frame? en hoe heb je het goud aangebracht?

Ziet er gelikt uit!
Hoi, jansen01
Met dank voor je compliment !
Het Bianchi frame is een Columbus SLX uit 1987 en dus 25 jaar jong.
Het goud is een lakstift autolak van Motip nr. 95500 met 12 ml. inhoud.
Gebruikte penseel, Talens Pure Red Sable Serie 110 No. 00

Volgende project, 2 Gios frames maar heb de foto's hier maar weer verwijderd en naar het Gios topic versluist, want dat vloekte een beetje bij de Bianchis hier. ;)

Grtz,
Morel.

Caddywouter
Forum-lid

Caddywouter 05 apr 2012 13:20

Een vraag waar ik zelf niet uit kom.
Ik overweeg de bianchi impulso 105 aan te schaffen een goede keuze?
Maar dan mijn vraag, de aanschaf hangt af van het feit of de wielset op de Bianchi wel instaat is om mijn gewicht te houden, ik weeg namelijk 95kg. (klopt ik ben te zwaar;-)) I'm working on that!;)
Het betreft de wielset Maddux rx 5.1 lite, houd deze 95kg?

alvast bedank

speedster356
Forum-lid

speedster356 05 apr 2012 13:39

Caddywouter schreef:Een vraag waar ik zelf niet uit kom.
Ik overweeg de bianchi impulso 105 aan te schaffen een goede keuze?
Maar dan mijn vraag, de aanschaf hangt af van het feit of de wielset op de Bianchi wel instaat is om mijn gewicht te houden, ik weeg namelijk 95kg. (klopt ik ben te zwaar;-)) I'm working on that!;)
Het betreft de wielset Maddux rx 5.1 lite, houd deze 95kg?

alvast bedank

Hoezo te zwaar, ik ben ook 95 kg maar ook bijna 2 mtr klein dus echt niet te zwaar.
Maar bij dat gewicht kun je het beste een wielset nemen met minimaal 32 spaken.
Specialized S-Works Roubaix SL3
Specialized Epic Expert

Caddywouter
Forum-lid

Caddywouter 05 apr 2012 13:44

Er wordt dus aangeraden om een iets stevigere wielset te nemen?, ik zie dat de Maddux rx 5.1 lite over 28 spaken beschik.

Ik zit me helemaal scheel te zoeken, naar het lichaamsgewicht dat de Maddux rx 5.1 lite kan houden, de fabriek moet toch een maximum hebben gegeven?

dank voor je reactie!

delange24
Forum-lid

delange24 05 apr 2012 14:50

@Morel, bewonderingswaardig hoe mooi je dit hebt gerestaureerd.

basbode
Forum-lid

basbode 05 apr 2012 16:02

@Morel: Fantastisch hoe je dat hebt gedaan. Echter heel gaaf

Ik kan het ook niet laten om van mijn kant even een update te geven :D

Mijn Via Nirone 7 toen ik hem half Februari kocht:
Afbeelding

Nu dik een 1,5 maand later:
Afbeelding

Zoals je ziet heb ik een compleet andere groep op laten zetten. In eerste instantie wou ik dit zelf doen maar een gebrek aan het juiste gereedschap en het feit dat het mijn eerste fiets en ik deze daarom gewoon goed afgemonteerd en afgesteld wil hebben heeft mij doen besluiten dit gewoon bij een fietsenmaker te laten doen.
Verder een setje vuelta velgen gemonteerd met nieuwe bandjes (Michelin Pro 3). Ik deze banden zojuist binnen en had verwacht dat ze wat witter waren. Krijg gelukkig ook nog een setje witte Fortezza's via een kennis. Wellicht zijn deze iets witter :D . Verder heb ik (Via het China topic) nog 2 carbon bidonhouders besteld. Heb de eerste kilometers al gemaakt (zie stuurlint :cry: ) en het bevalt me super.
In de toekomst wil ik graag nog een mooi (Fizik?) zadel en een ander stuur. Voor de rest ben ik voor nu zeer tevreden :D..

kiekerjan
Forum-lid

Gebruikersavatar kiekerjan 16 apr 2012 23:59

Een misschien merkwaardige vraag, maar zou niet weten waar hem anders te stellen. Het valt me op dat op de Bianchi website dat er een verschil zit tussen de frames voor/zonder elektrisch schakelen. Bijvoorbeeld bij de Oltre (ja leuk snoepgoed) zie je bij de Compare List dat bij de DI2 uitvoeringen (zowel Ultegra als DuraAce) er sprake is van een frame: OLTRE Carbon x Electronic system
dit terwijl de "normale" SuperRecord of DuraAce groepen een frame omschrijving hebben als: OLTRE Carbon

Wat is precies het verschil in de frames ? Zijn er minder/meer kabels nodig door de buizen of is het anders weggewerkt ?

Gastheerg
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 17 apr 2012 07:24

In de DI2 versie zal wel een aardlekschakelaar zitten

bottecchia
Forum-lid

bottecchia 17 apr 2012 10:53

:D
Daarmee slaat 'ie automatisch vast op 53x11

@Morel: Geweldig mooi! Zo worden Bianchi's tegenwoordig helaas niet meer gemaakt. Het frame verdient het wel om nu gebruikt te gaan worden hoor!

Leuk ook om de verschillende fases te zien van het project. Ik kijk al uit naar je vorderingen met de Gios raspaardjes.

morel
Forum-lid

morel 17 apr 2012 21:44

bottecchia schreef::D
Daarmee slaat 'ie automatisch vast op 53x11

@Morel: Geweldig mooi! Zo worden Bianchi's tegenwoordig helaas niet meer gemaakt. Het frame verdient het wel om nu gebruikt te gaan worden hoor!

Leuk ook om de verschillende fases te zien van het project. Ik kijk al uit naar je vorderingen met de Gios raspaardjes.
Hoi,
Bedankt Ingmar voor het compliment !
Ik heb nogal wat antieke Campy onderdelen liggen om een paar van deze "stalen raspaartjes" op te bouwen, dus zij zullen zeker worden gebruikt.
Maar ik vermoed toch dat de Bianchi het meest bereden zal worden en van de 2 Giosjes zal er zeker ook één gebruikt worden maar de andere blijft als "lustopject" in de winkel van mijn zoon hangen.
Heb trouwens na de Gios twin nog een Rossin staan voor een totally make-over , dus wat dat betreft heb ik nog genoeg te hobbyen .
Overigens nog gefeliciteerd en véél geluk met je prachtige Gios "Super Record" !
Heb hem al uitgebreid kunnen bewonderen op de Blog van Gerard van Dongen,
waar ik zo'n beetje elke dag even een kijkje neem en dan mee geniet van zijn en/of jullie avonturen :shock:
Hoe het verder gaat met de Gios twin zal zeker vervolgt worden op het Gios lijntje........
Grtz,
Morel.

Plaats reactie