Retro / oudere fietsen
-
- Forum-lid
Het gaat erom dat jij er fijn op fietst
Ik kan me voorstellen dat je liever een moderne groep hebt dan 8-speed en buiscommandeurs. Maar dan zou ik zilverkleurig mooier vinden, dus een mooie 10-speed Campa groep. Wit en zilver (chroom en gepolijst aluminium) vind ik een mooie combinatie. Dat zwart en antraciet en carbon slaat voor mij de plank wat mis, ik begrijp het niet zo goed.
Prachtig frame trouwens, en rijdt vast geweldig.
Ik kan me voorstellen dat je liever een moderne groep hebt dan 8-speed en buiscommandeurs. Maar dan zou ik zilverkleurig mooier vinden, dus een mooie 10-speed Campa groep. Wit en zilver (chroom en gepolijst aluminium) vind ik een mooie combinatie. Dat zwart en antraciet en carbon slaat voor mij de plank wat mis, ik begrijp het niet zo goed.
Prachtig frame trouwens, en rijdt vast geweldig.
Je kunt klassiek blijven en een goed rijdbare groep er op zetten. Dus een 8 of 9 speed Ergopower groep (of in mijn geval bar end shifters). De groep die je in gedachten hebt ziet er wel goed uit maar is een van de mindere groepen om mee te rijden.
Wil je het mooi, bijzonder en goed hebben dan zou ik gaan voor een Superbe Pro groep.
Maar idd niet voor het moderne zwarte carbon.
Wil je het mooi, bijzonder en goed hebben dan zou ik gaan voor een Superbe Pro groep.
Maar idd niet voor het moderne zwarte carbon.
Ik zou ook voor een klassieke groep kiezen, en inderdaad, wit met chroom staat beter. Chorus is een prachtige groep, en als je geen commandeurs wil, dan zet je er Ergopower shifters op. Dat zou dan mooi uitkomen met zwarte rubbers bij de overige zwarte delen die je in gedachten hebt. Mocht je toch klassiek en zwart willen, is een Chorus Graphite groep dan nog wat?
Ik zou voor Sram gaan gewoon om eens een keer wat anders te doen. Voor de crank zou ik dan gaan voor de oude Rival crank:
Eén van de laatste klassiek ogende cranks, die verdiend eigenlijk weleens een dergelijk podium.
Eén van de laatste klassiek ogende cranks, die verdiend eigenlijk weleens een dergelijk podium.
Campagnolo Ultra Dork
Als er nu een kleur is waar dat zwart carbon wel bij past is het een witte.
Ikzelf zou ook voor het moderne spul gaan omdat je er dan veel meer gaat mee rijden dan weer een zoveelste klassieker (spreek uit ervaring , heb zelf ook genoeg stalen klassiekers maar neem toch meestal diegene die met ergopowers zijn uitgerust )
Ikzelf zou ook voor het moderne spul gaan omdat je er dan veel meer gaat mee rijden dan weer een zoveelste klassieker (spreek uit ervaring , heb zelf ook genoeg stalen klassiekers maar neem toch meestal diegene die met ergopowers zijn uitgerust )
Laatst gewijzigd door sillah75 op 03 sep 2018 22:40, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Forum-lid