Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Titanium fietsen

vrderuiter
Forum-lid

Gebruikersavatar vrderuiter 19 okt 2013 21:34

poets schreef:de gilbertson stickers zijn er zo af mbv een föhn heb ik ook gedaan
Dank, heb je ook die stickers van de achtervork verwijderd? Zo ja, ook met de föhn?
Hier had net zo goed niets kunnen staan...

poets
Forum-lid

Gebruikersavatar poets 19 okt 2013 21:54

ja ook gedaan heb er ook andere decalls op geplakt en voor de rest heel sober en klassiek gehouden

Einstein
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Einstein 19 okt 2013 22:43

poets schreef:de gilbertson stickers zijn er zo af mbv een föhn heb ik ook gedaan, maar die van de stuur en zadelpen gaat wat moeilijker, want da's best harde lak
iig succes
Ik heb het zelfde met mijn stuurpen op mijn Tita. Misschien een idee om de stuurpen over te spuiten?
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein

delsol
Forum-lid

delsol 20 okt 2013 08:58

vrderuiter schreef:OK, dit is het plan: fiets wat 'cleaner' maken middeks het verwijderen van hoeveelheid aan stickers e.d. Beginnend met de Gilbertson frame stickers: schijnt niet zo gek moeilijk te zijn, maar hoe kun je die eenvoudig verwijderen?

Daarnaast wil ik graag de naafstickers van de DT240 willen verwijderen. Volgens mij gewoon eraf trekken en beetje oppoetsen met aceton.

Tot slot de meest lastige: 3T palladio pro zadelpen en 3T ergonova pro stuur en stuurpen zitten vol met witte 3T teksten: die wil ik graag in hoeveelheid wat downsizen. Heb heel fijn schuurpapier in huis, zou dit ism aceton verwijderbaar zijn?

Afbeelding
Je hoeft niet te schuren bij de 3T spullen ,aceton is genoeg.

rico8
Forum-lid

Gebruikersavatar rico8 20 okt 2013 09:06

@vrderuiter: mooi plan om de toch al niet lelijke fiets :D nog mooier te maken.
Een paar zwarte pedalen en bidonhouders zonder witte strepen maken het dan helemaal af.

"Sober is niet saai, dat is klasse!"

Ik/we zie (n) de foto 's van het eindresultaat graag tegemoet.....
De voldoening duurt langer dan de pijn...

vrderuiter
Forum-lid

Gebruikersavatar vrderuiter 20 okt 2013 09:30

Een paar zwarte pedalen en bidonhouders zonder witte strepen maken het dan helemaal af.
Haha wat goed, inmiddels zitten er al (sinds deze foto genomen werd) zwarte pedalen op en een paar minimale, titanium bidonhouders. Nu dus met de rest bezig... :D

Foto's volgen!

Bauke
Forum-lid

Bauke 20 okt 2013 10:21

Ik zou voorzichtig zijn met aceton, het kan plastiek aanvreten waardoor je witte vlekken op bijvoorbeeld zwart plastiek krijgt (wat het met carbon doet weet ik niet). Ik zou liever isopropanol of gewoon lampenolie gebruiken.

flores
Forum-lid

Gebruikersavatar flores 20 okt 2013 12:25

@vrderuiter, mijn mening:
eeuwige zonde dat je imho bent "doorgeslagen" in het cleaner maken van de mooie fiets.
De witte Gilbertson-decals geven net dat beetje extra cachet aan de fiets (zie de Moots van @fe).
Persoonlijke smaak maar het zadel stoort mij het meest in het geheel...
Wie de raceschoen past... trekt hem aan.

jackbrown
Forum-lid

Gebruikersavatar jackbrown 20 okt 2013 14:58

Idd altijd een kwestie van persoonlijke voorkeur. Ik zou zelf ook het wit van de zadel- en stuurpen hebben verwijderd, maar daartegenover de witte pedalen hebben behouden en witte zadel en stuurlint hebben genomen. Die passen in dit geval mooi bij het wit van de Gilbertson decals.
"Sometimes when you win, you really lose. And sometimes when you lose, you really win. And sometimes when you win or lose, you actually tie and sometimes when you tie, you actually win or lose."

ridley orion
Forum-lid

ridley orion 20 okt 2013 20:32

nou saken verschillen ik vond mijn borgini saai met alleen zwart en titanium.
Ben de kleur rood aan het toevoegen in het stuurlint zadelklem en snelspanner met de winterbeurt in januari volgens er nog rode kabels
Weet iemand nog een band met rood in van 25mm breed

vrderuiter
Forum-lid

Gebruikersavatar vrderuiter 20 okt 2013 21:04

flores schreef:Persoonlijke smaak maar het zadel stoort mij het meest in het geheel...
Zadel (en zadelpen) is voor mij nog steeds het meest onbestemd. Ik neig naar een Thomson zadelpen (Elite of Masterpiece), zijn daar ervaringen mee? En voor zadel twijfel ik nog: neig nu het meest naar Selle Italia SLR (zwart). Maar het nare van het kopen van een zadel vind ik dat je een zooi geld uitgeeft en dat het dan niet lekker blijkt te zitten...

Deze Flite zit iig lekker, maar hij 'levelt' naar mijn mening nu niet zo lekker met de rest van de fiets.

r600
Forum-lid

Gebruikersavatar r600 21 okt 2013 08:06

Ik vind het wel mooi, zo'n basic fiets.
Ik zou een zadel dat goed zit niet zo snel veranderen. Ik ben zelf een enorme estheet, maar heb een SQLab zadel omdat het zo lekker zit (en dat zadel vind ik niet mooi)...
Je kunt eventueel je zadel laten bekleden (recoveredsaddle.com bijvoorbeeld), dan heb je precies het uiterlijk wat je wil.

Plaats reactie