Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!
-
Serge du Temps
- Forum-lid
Serge du Temps
14 aug 2014 16:43
amclassic-fan schreef:Serge du Temps schreef:Iemand ervaring met de TT fiets FM086 van Dengfu?
Heb je nu al een tijdritfiets? Zo niet dan zou ik nooit aan zo'n model beginnen.
Nee, ik heb nog geen tijdritfiets. Misschien inderdaad verstandiger om het iets dichter bij huis te zoeken en wat ervaring op te doen qua zitpositie e.d.
Alleen als ik kijk naar mijn stack en reach van mijn huidige fiets, Caad10, dan zijn er niet veel opties -> Scott Plasma, Cannondale Slice RS. Zijn allemaal aardig geprijsd...
Zoek dus een goedkoper alternatief.
-
Aeo
- Forum-lid
Aeo
14 aug 2014 17:24
Stack en reach van je racefiets zijn hoogst waarschijnlijk compleet anders dan van je tijdritfiets. Als je écht wilt weten wat voor fiets goed bij je past, zou je een Retül fit of iets in die geest moeten doen. Er zijn een paar fitters in NL die een zgn fitbike hebben, waar je perfect op gezet wordt. De coordinaten die je daaruit krijgt kun je gebruiken in tooltjes als de Retül Frame Finder om passende frames te vinden.
-
Serge du Temps
- Forum-lid
Serge du Temps
14 aug 2014 18:15
Ik gebruik mijn stack en reach puur als startpunt. Ik heb ook gelezen dat bijv. Cervelo en Canyon vrij lang zijn en de Cannondale daarentegen weer een wat kortere hogere zit. Zal eens informeren bij mijn LBS, die had nog een leuke Slice RS staan
-
bert01
- Forum-lid
bert01
14 aug 2014 18:19
Serge du Temps schreef:Ik gebruik mijn stack en reach puur als startpunt. Ik heb ook gelezen dat bijv. Cervelo en Canyon vrij lang zijn en de Cannondale daarentegen weer een wat kortere hogere zit. Zal eens informeren bij mijn LBS, die had nog een leuke Slice RS staan
Je huidige stack/reach zijn totaal niet te vergelijken met een TT houding. Vaak zoek je daar de grenzen (zadel 5cm achter bracket, uiteinde stuur 80cm) met daarbij een passend frame die bij voorkeur aan de kleine kant is om je houding te optimaliseren(hoog balhoofdbuis zorgt er voor dat je niet diep genoeg kunt zitten).
Kortere zit doet weinig zolang je zorgt voor een stuur waarbij je zowel de armpads, aerobars als de stuurpen kunt varieren.
-
HarrieG1970
- Forum-lid
HarrieG1970
20 aug 2014 15:51
Heeft iemand wel eens een Cervélo S1 omgebouwd tot tijdritfiets? Nog een fiets kopen kan niet ivm geld- en ruimtegebrek, maar ombouwen met een tt stuur moet toch relatief eenvoudig kunnen?
-
scighera
- Forum-lid
scighera
20 aug 2014 20:35
Stuntman Mike schreef:Eens ff wat plaatjes er tussendoor. Hoe ziet jouw ideale TT'er eruit, stel dat geld minder een rol speelt?
Die van mij zo:
Blijft een van de mooiste frames ooit gemaakt! Strak, stealthy en sterk:)
en mijn ideale TT bike, die heb ik al staan
Quintana Roo CD0.1 - Record - FSA SRM- Zipp 900/H3
Planet-X Stealth - SuperRecord - Powertap
-
rikkert
- Forum-lid
rikkert
20 aug 2014 21:45
HarrieG1970 schreef:Heeft iemand wel eens een Cervélo S1 omgebouwd tot tijdritfiets? Nog een fiets kopen kan niet ivm geld- en ruimtegebrek, maar ombouwen met een tt stuur moet toch relatief eenvoudig kunnen?
Kan wel. Volgens mij is er een speciale zadelpen waarmee je je zadel naar voren kunt zetten (volgens mij heeft die pen 2 standen). Dat lijkt me voor een goede zit wel vereist.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.
-
tomtom
- Forum-lid
tomtom
21 aug 2014 09:40
[quote="Stuntman Mike"]Eens ff wat plaatjes er tussendoor. Hoe ziet jouw ideale TT'er eruit, stel dat geld minder een rol speelt?
Die van mij; Canyon Speedmax CF LTD!
Aeroad
Grail
Ultimate
-
tomtom
- Forum-lid
tomtom
21 aug 2014 09:41
[quote="Stuntman Mike"]Eens ff wat plaatjes er tussendoor. Hoe ziet jouw ideale TT'er eruit, stel dat geld minder een rol speelt?
Die van mij; Canyon Speedmax CF LTD:
https://www.canyon.com/_en/triathlonbik ... tml?b=3330
Aeroad
Grail
Ultimate