Het Grote China Topic (frames + onderdelen)
Na een kleine 20.000km en best veel ritten door regen, bagger en strooizout vandaag een critical failure van mijn FM028 frame van Dengfu:
Ik dacht tijdens het fietsen dat mn shifterkabeltje was geknapt, want tijdens het schakelen naar mn buitenblad hoorde ik een tik en daarna deed de voorderrie niks meer. Maar het is dus de kabelstopper die eruit komt, helaas...
Het is misschien wel een beetje mn eigen schuld, de voorderailleur schakelde al vrij stroef, ik denk door een aangetaste kabel. En daar kan ie dus niet zo goed tegen.
Ik dacht tijdens het fietsen dat mn shifterkabeltje was geknapt, want tijdens het schakelen naar mn buitenblad hoorde ik een tik en daarna deed de voorderrie niks meer. Maar het is dus de kabelstopper die eruit komt, helaas...
Het is misschien wel een beetje mn eigen schuld, de voorderailleur schakelde al vrij stroef, ik denk door een aangetaste kabel. En daar kan ie dus niet zo goed tegen.
-
- Forum-lid
Is het carbon echt beschadigd? Het lijkt op een verrot popnageltje.. dat kan ik zelfs repareren Verder ben ik wel benieuwd wat de leverancier hierover heeft te vermelden.
Ik heb nul ervaring met popnagels verder, maar het lijkt erop dat deze inderdaad gewoon gebroken is. Ik ben de komende dagen niet in het land, maar ik zal het volgende week allemaal eens gaan bekijken.
Het frame is nu ruim 2 jaar oud en heeft 2 winters dienst gedaan als slechtweerfiets, dus mocht het allemaal niet te herstellen zijn dan heb ik daar verder ook wel vrede mee. Ik heb ook nog een FM029 frame staan, de opvolger van de 028, dus geen paniek
Dengfu heb ik nog niet gecontact, dat zal ik eens doen. Kijken of er een antwoord komt.
Het frame is nu ruim 2 jaar oud en heeft 2 winters dienst gedaan als slechtweerfiets, dus mocht het allemaal niet te herstellen zijn dan heb ik daar verder ook wel vrede mee. Ik heb ook nog een FM029 frame staan, de opvolger van de 028, dus geen paniek
Dengfu heb ik nog niet gecontact, dat zal ik eens doen. Kijken of er een antwoord komt.
- oldandslow
- Forum-lid
Een popnagel krijgt een bol kopje aan de binnenkant, dat zul je horen. Even voorvork er uit en frame op de kop houden.
Benotto>Alan>vanTuyl780>Bianchi SL3> Cube Litening>Cube Agree GTC>FM028>C-Works
Ik ben bang dat het gaatje voor de popnagel is uitgelubberd en dat je het niet kan hergebruiken. Mijn advies is om ook de andere popnagel te verwijderen (uitboren) en de kabelstopper opnieuw te bevestigen op een andere plek, eventueel het ene gaatje van de popnagel die werd uitgeboord hergebruiken.Snuf schreef:Zit er nog iets achter een popnagel, aan de binnenkant van het frame? Ik hoor nu opeens iets rammelen in mn fiets, klinkt als een klein stukje iets wat nu los in de schuine buis ligt.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Hoezo uitgelubberd? De popnagel is toch gewoon geknapt? Of bedoel je de popnagel die nog vastzit?Orlok schreef:Ik ben bang dat het gaatje voor de popnagel is uitgelubberd en dat je het niet kan hergebruiken. Mijn advies is om ook de andere popnagel te verwijderen (uitboren) en de kabelstopper opnieuw te bevestigen op een andere plek, eventueel het ene gaatje van de popnagel die werd uitgeboord hergebruiken.Snuf schreef:Zit er nog iets achter een popnagel, aan de binnenkant van het frame? Ik hoor nu opeens iets rammelen in mn fiets, klinkt als een klein stukje iets wat nu los in de schuine buis ligt.
Nu het daar toch over gaat, wordt de FM098 hier gezien als nepframe, gezien de sterke gelijkenis met de Venge? Ik zoek namelijk een aero frame en eigenlijk bevalt de FM099 (of FM098) mij het meest, hoewel de FM099 een directe kopie is van de huidige Venge en dat vind ik niet zo netjes.tjerk1121 schreef:@jajke: dit is inderdaad het grote China topic maar dat wil niet zeggen dat het over in China gefabriceerde namaak merkframes gaat.
Bestaat er een leverancier die alleen maar open mould frames levert, zodat je een goed overzicht kunt krijgen van welk frame nou niet nep is?