Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Cervélo

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 25 mei 2008 00:45

Mooie bak, XLR8R. Enkel stuurpen en vooral stuur vind ik wat eigenaardig, zeker met die stand van de Red shifters.

Ik heb vandaag eens LW Gen III's in mijn SLC-SL gestoken en vervolgens gewogen: net 5,8kg :)
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

xlr8r
Forum-lid
Berichten: 754
Lid geworden op: 26 jul 2005 01:26

xlr8r 25 mei 2008 01:16

Ik zal eens kijken wat ik aan de pen kan doen. Ik heb een alpha q gs 30 vork precies op lengte op zonder spacers te rijden. Ben ook druk bezig om mijn lumbale flexibilliteit wat te doen toenemen.

Het stuur is echt rot. shifters kunnen niet meer hoger want dan gaan ze van het clamping gedeelte af. Dus nogmaals neem geen FSA SLK stuur! Het vlakke gedeelte van het stuur staat zelfs schuin omhoog. Als de nieuwe grapics binnen zijn komt er weer terug een zipp stuur op in traditional bend. Met mijn syntace pen.

Het gewicht is erg cool met SMP plus zadel, 32 spaaks wielen, 105 casette woog de fiets (op een tuneweegschaal) 7,1 kg. Met de zadel en wiel wissel en DA cassette dus rond de 6,4.
(ongeveer 1/18 van mijn gewicht haha). Probleemloze fiets en wielen zelfs met mijn gewicht.

@Eric
Ik vind de crank juist veel te mager voor een SLC, erg mooi op een ranke Ti bike maar op een SLC hoort een dikke oversized crank. De rode 3t is zeker mooier dan de zwarte wolf!! Nog nog red op je fiets!
pas op! paaltje!

speric
Forum-lid HC
Berichten: 4875
Lid geworden op: 28 okt 2005 17:22

speric 25 mei 2008 11:48

eens.. Maar die lagers zijn fenomenaal.. Dacht neem de crank er ook eens bij om te testen.
Erg mooi en goed.
Misschien dat ik toch ook Red hier op zet, maar ja kost wel weer wat hè... Of ik schuif een FSA door deze lagers heen..

xlr8r
Forum-lid
Berichten: 754
Lid geworden op: 26 jul 2005 01:26

xlr8r 25 mei 2008 12:03

Voor de mensen met goede ogen, check eens het balhoofdstel! welk merk/type (vond de naam wel bij de fiets passen haha)

@eric mijn fiets gaat als de brandweer.
Zadelstand, zadels en fietsbroeken ben ik (met hulp van de LBS) een beetje mee aan het expirementeren doordat mijn fat-ass lang op de fiets zitten toch wat vervelend vind met een kapot zitvlak tot gevolg. Dus zadel wat meer naar voren gezet.

Als ik jou was zou ik gewoon wachten met een nieuwe groep alle drie komen met wat nieuws.

@casran standard of obermayer? Ouwe boef! Ik stond laatst in dubio shamals of carbon clinchers (bv LW, reynolds sdv66, xxx-lites). Maar toch een setje shamals. En binnenkort even naar onze gezamelijk vriend voor wat nieuws in tube uitvoering ZZT8(vakantiegeld is binnen!!)
pas op! paaltje!

specializzed
Forum-lid
Berichten: 61
Lid geworden op: 14 jan 2007 00:16

specializzed 25 mei 2008 13:47

SpEric schreef:eens.. Maar die lagers zijn fenomenaal.. Dacht neem de crank er ook eens bij om te testen.
Erg mooi en goed.
Misschien dat ik toch ook Red hier op zet, maar ja kost wel weer wat hè... Of ik schuif een FSA door deze lagers heen..


Wat is er zo goed aan dit bottom bracket? In vergelijking met andere buitenboord lagers (shimano, campa)?

speric
Forum-lid HC
Berichten: 4875
Lid geworden op: 28 okt 2005 17:22

speric 25 mei 2008 15:32

Deze centreren zichzelf. mocht je bracket nou niet goed zijn gefreesd, dan nog is het niet het einde. De lagers liggen in een zelf-centrerende cup, dat ligt in dan weer in de cups.
De afdichtingen zijn erg strak waardoor in het begin het even moet in lopen. Maar als je de lagers voelt uit de doos.. perfect..
Als deze ingelopen zijn, dan draaien ze net zo soepel als de old-fashion campa "1 zwengel en kom over een paar uur terug " trap-assen.
Ik heb een paar atb's gezien en getest met deze lagers ( shimano compatible) en dat was echt geweldig. En je kan ze zelfs nog ceramisch krijgen.

specializzed
Forum-lid
Berichten: 61
Lid geworden op: 14 jan 2007 00:16

specializzed 25 mei 2008 19:45

SpEric schreef:Deze centreren zichzelf. mocht je bracket nou niet goed zijn gefreesd, dan nog is het niet het einde. De lagers liggen in een zelf-centrerende cup, dat ligt in dan weer in de cups.
De afdichtingen zijn erg strak waardoor in het begin het even moet in lopen. Maar als je de lagers voelt uit de doos.. perfect..
Als deze ingelopen zijn, dan draaien ze net zo soepel als de old-fashion campa "1 zwengel en kom over een paar uur terug " trap-assen.
Ik heb een paar atb's gezien en getest met deze lagers ( shimano compatible) en dat was echt geweldig. En je kan ze zelfs nog ceramisch krijgen.


Wat kosten deze ongeveer en zijn ze duurzaam?

speric
Forum-lid HC
Berichten: 4875
Lid geworden op: 28 okt 2005 17:22

speric 25 mei 2008 19:47

Ik heb de prijslijst hier niet bij de hand, maar bij de atb gaan ze al een tijdje erg goed mee.
`k zal maandag even kijken.
Bij deze lagers heb je dan ook de, mogelijkheid echt alleen de lagers te vervangen.

cervelootje
Forum-lid
Berichten: 206
Lid geworden op: 20 sep 2007 20:57

cervelootje 25 mei 2008 23:03

SpEric schreef:Als je nou geen spacers zou gebruiken, dan kan die pen misschien net, maar nu ??

Hoe fietst het ? En met de zadelstand zo ?

hieronder een update)je van mijn SLC

Rode vork en de Rotor Agils cranks met de SABB lagers.. :
[img=http://img377.imageshack.us/img377/1968/slcericbo5.jpg]


Eindelijk een nieuw stuurlint, toch?
reclame

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 26 mei 2008 00:45

5,9 kg met LW Standards

Zoals hieronder opgebouwd:
SLC-SL met Wolf SL vork
Sram Red shifters en achterderailleur
Zipp SL stuur
Syntace F119 met titan bolts
Zipp bidonhouders en stuurlint
Zipp VumaQuad Ct crankstel
Fizik Arione zadel
Lightweight Standards Gen III 16/20
Lightweight by CS tubes (Conti Comp)
Stronglight CT2 12-25 cassette
Carbon-Ti snelspanners
Zero-Gravity Ti remhoeven
KMC X10-SL ketting
Speedplay Zero Titan pedalen
Garmin Edge 705

Afbeelding
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

Livio Livius
Forum-lid HC
Berichten: 5547
Lid geworden op: 06 sep 2006 15:10

Livio Livius 26 mei 2008 00:54

C a s r a n schreef:5,9 kg met LW Standards

Zoals hieronder opgebouwd:
SLC-SL met Wolf SL vork
Sram Red shifters en achterderailleur
Zipp SL stuur
Syntace F119 met titan bolts
Zipp bidonhouders en stuurlint
Zipp VumaQuad Ct crankstel
Fizik Arione zadel
Lightweight Standards Gen III 16/20
Lightweight by CS tubes (Conti Comp)
Stronglight CT2 12-25 cassette
Carbon-Ti snelspanners
Zero-Gravity Ti remhoeven
KMC X10-SL ketting
Speedplay Zero Titan pedalen
Garmin Edge 705

Afbeelding


Maar wel met lege bidon ;)
What makes the boat go faster?

daftreks
Forum-lid
Berichten: 662
Lid geworden op: 19 sep 2005 17:31

daftreks 26 mei 2008 14:16

Pieter,

Wat vind je van die Conti Comps? (vergeleken met bijv Schwalbe stelvio) Zit ook aan die tubes te denken en ben wel benieuwd naar je ervaringen..

bvd
"Courir, c\'est mourir un peu" - T. Krabbé

Plaats reactie