Cervélo
Mooie bak, XLR8R. Enkel stuurpen en vooral stuur vind ik wat eigenaardig, zeker met die stand van de Red shifters.
Ik heb vandaag eens LW Gen III's in mijn SLC-SL gestoken en vervolgens gewogen: net 5,8kg
Ik heb vandaag eens LW Gen III's in mijn SLC-SL gestoken en vervolgens gewogen: net 5,8kg
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
Ik zal eens kijken wat ik aan de pen kan doen. Ik heb een alpha q gs 30 vork precies op lengte op zonder spacers te rijden. Ben ook druk bezig om mijn lumbale flexibilliteit wat te doen toenemen.
Het stuur is echt rot. shifters kunnen niet meer hoger want dan gaan ze van het clamping gedeelte af. Dus nogmaals neem geen FSA SLK stuur! Het vlakke gedeelte van het stuur staat zelfs schuin omhoog. Als de nieuwe grapics binnen zijn komt er weer terug een zipp stuur op in traditional bend. Met mijn syntace pen.
Het gewicht is erg cool met SMP plus zadel, 32 spaaks wielen, 105 casette woog de fiets (op een tuneweegschaal) 7,1 kg. Met de zadel en wiel wissel en DA cassette dus rond de 6,4.
(ongeveer 1/18 van mijn gewicht haha). Probleemloze fiets en wielen zelfs met mijn gewicht.
@Eric
Ik vind de crank juist veel te mager voor een SLC, erg mooi op een ranke Ti bike maar op een SLC hoort een dikke oversized crank. De rode 3t is zeker mooier dan de zwarte wolf!! Nog nog red op je fiets!
Het stuur is echt rot. shifters kunnen niet meer hoger want dan gaan ze van het clamping gedeelte af. Dus nogmaals neem geen FSA SLK stuur! Het vlakke gedeelte van het stuur staat zelfs schuin omhoog. Als de nieuwe grapics binnen zijn komt er weer terug een zipp stuur op in traditional bend. Met mijn syntace pen.
Het gewicht is erg cool met SMP plus zadel, 32 spaaks wielen, 105 casette woog de fiets (op een tuneweegschaal) 7,1 kg. Met de zadel en wiel wissel en DA cassette dus rond de 6,4.
(ongeveer 1/18 van mijn gewicht haha). Probleemloze fiets en wielen zelfs met mijn gewicht.
@Eric
Ik vind de crank juist veel te mager voor een SLC, erg mooi op een ranke Ti bike maar op een SLC hoort een dikke oversized crank. De rode 3t is zeker mooier dan de zwarte wolf!! Nog nog red op je fiets!
pas op! paaltje!
eens.. Maar die lagers zijn fenomenaal.. Dacht neem de crank er ook eens bij om te testen.
Erg mooi en goed.
Misschien dat ik toch ook Red hier op zet, maar ja kost wel weer wat hè... Of ik schuif een FSA door deze lagers heen..
Erg mooi en goed.
Misschien dat ik toch ook Red hier op zet, maar ja kost wel weer wat hè... Of ik schuif een FSA door deze lagers heen..
Voor de mensen met goede ogen, check eens het balhoofdstel! welk merk/type (vond de naam wel bij de fiets passen haha)
@eric mijn fiets gaat als de brandweer.
Zadelstand, zadels en fietsbroeken ben ik (met hulp van de LBS) een beetje mee aan het expirementeren doordat mijn fat-ass lang op de fiets zitten toch wat vervelend vind met een kapot zitvlak tot gevolg. Dus zadel wat meer naar voren gezet.
Als ik jou was zou ik gewoon wachten met een nieuwe groep alle drie komen met wat nieuws.
@casran standard of obermayer? Ouwe boef! Ik stond laatst in dubio shamals of carbon clinchers (bv LW, reynolds sdv66, xxx-lites). Maar toch een setje shamals. En binnenkort even naar onze gezamelijk vriend voor wat nieuws in tube uitvoering ZZT8(vakantiegeld is binnen!!)
@eric mijn fiets gaat als de brandweer.
Zadelstand, zadels en fietsbroeken ben ik (met hulp van de LBS) een beetje mee aan het expirementeren doordat mijn fat-ass lang op de fiets zitten toch wat vervelend vind met een kapot zitvlak tot gevolg. Dus zadel wat meer naar voren gezet.
Als ik jou was zou ik gewoon wachten met een nieuwe groep alle drie komen met wat nieuws.
@casran standard of obermayer? Ouwe boef! Ik stond laatst in dubio shamals of carbon clinchers (bv LW, reynolds sdv66, xxx-lites). Maar toch een setje shamals. En binnenkort even naar onze gezamelijk vriend voor wat nieuws in tube uitvoering ZZT8(vakantiegeld is binnen!!)
pas op! paaltje!
-
- Forum-lid
SpEric schreef:eens.. Maar die lagers zijn fenomenaal.. Dacht neem de crank er ook eens bij om te testen.
Erg mooi en goed.
Wat is er zo goed aan dit bottom bracket? In vergelijking met andere buitenboord lagers (shimano, campa)?
Deze centreren zichzelf. mocht je bracket nou niet goed zijn gefreesd, dan nog is het niet het einde. De lagers liggen in een zelf-centrerende cup, dat ligt in dan weer in de cups.
De afdichtingen zijn erg strak waardoor in het begin het even moet in lopen. Maar als je de lagers voelt uit de doos.. perfect..
Als deze ingelopen zijn, dan draaien ze net zo soepel als de old-fashion campa "1 zwengel en kom over een paar uur terug " trap-assen.
Ik heb een paar atb's gezien en getest met deze lagers ( shimano compatible) en dat was echt geweldig. En je kan ze zelfs nog ceramisch krijgen.
De afdichtingen zijn erg strak waardoor in het begin het even moet in lopen. Maar als je de lagers voelt uit de doos.. perfect..
Als deze ingelopen zijn, dan draaien ze net zo soepel als de old-fashion campa "1 zwengel en kom over een paar uur terug " trap-assen.
Ik heb een paar atb's gezien en getest met deze lagers ( shimano compatible) en dat was echt geweldig. En je kan ze zelfs nog ceramisch krijgen.
-
- Forum-lid
SpEric schreef:Deze centreren zichzelf. mocht je bracket nou niet goed zijn gefreesd, dan nog is het niet het einde. De lagers liggen in een zelf-centrerende cup, dat ligt in dan weer in de cups.
Wat kosten deze ongeveer en zijn ze duurzaam?
-
- Forum-lid
SpEric schreef:Als je nou geen spacers zou gebruiken, dan kan die pen misschien net, maar nu ??
Hoe fietst het ? En met de zadelstand zo ?
hieronder een update)je van mijn SLC
Rode vork en de Rotor Agils cranks met de SABB lagers.. :
[img=http://img377.imageshack.us/img377/1968/slcericbo5.jpg]
Eindelijk een nieuw stuurlint, toch?
reclame
5,9 kg met LW Standards
Zoals hieronder opgebouwd:
SLC-SL met Wolf SL vork
Sram Red shifters en achterderailleur
Zipp SL stuur
Syntace F119 met titan bolts
Zipp bidonhouders en stuurlint
Zipp VumaQuad Ct crankstel
Fizik Arione zadel
Lightweight Standards Gen III 16/20
Lightweight by CS tubes (Conti Comp)
Stronglight CT2 12-25 cassette
Carbon-Ti snelspanners
Zero-Gravity Ti remhoeven
KMC X10-SL ketting
Speedplay Zero Titan pedalen
Garmin Edge 705
SLC-SL met Wolf SL vork
Zipp SL stuur
Fizik Arione zadel
Lightweight by CS tubes (Conti Comp)
Stronglight CT2 12-25 cassette
Carbon-Ti snelspanners
Zero-Gravity Ti remhoeven
KMC X10-SL ketting
Speedplay Zero Titan pedalen
Garmin Edge 705
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
-
- Forum-lid HC
C a s r a n schreef:5,9 kg met LW Standards
SLC-SL met Wolf SL vork
Zipp SL stuur
Fizik Arione zadel