Pagina 296 van 1091
Geplaatst: 25 mei 2008 00:45
door casran
Mooie bak, XLR8R. Enkel stuurpen en vooral stuur vind ik wat eigenaardig, zeker met die stand van de Red shifters.
Ik heb vandaag eens LW Gen III's in mijn SLC-SL gestoken en vervolgens gewogen: net 5,8kg
Geplaatst: 25 mei 2008 01:16
door xlr8r
Ik zal eens kijken wat ik aan de pen kan doen. Ik heb een alpha q gs 30 vork precies op lengte op zonder spacers te rijden. Ben ook druk bezig om mijn lumbale flexibilliteit wat te doen toenemen.
Het stuur is echt rot. shifters kunnen niet meer hoger want dan gaan ze van het clamping gedeelte af. Dus nogmaals neem geen FSA SLK stuur! Het vlakke gedeelte van het stuur staat zelfs schuin omhoog. Als de nieuwe grapics binnen zijn komt er weer terug een zipp stuur op in traditional bend. Met mijn syntace pen.
Het gewicht is erg cool met SMP plus zadel, 32 spaaks wielen, 105 casette woog de fiets (op een tuneweegschaal) 7,1 kg. Met de zadel en wiel wissel en DA cassette dus rond de 6,4.
(ongeveer 1/18 van mijn gewicht haha). Probleemloze fiets en wielen zelfs met mijn gewicht.
@Eric
Ik vind de crank juist veel te mager voor een SLC, erg mooi op een ranke Ti bike maar op een SLC hoort een dikke oversized crank. De rode 3t is zeker mooier dan de zwarte wolf!! Nog nog red op je fiets!
Geplaatst: 25 mei 2008 11:48
door speric
eens.. Maar die lagers zijn fenomenaal.. Dacht neem de crank er ook eens bij om te testen.
Erg mooi en goed.
Misschien dat ik toch ook Red hier op zet, maar ja kost wel weer wat hè... Of ik schuif een FSA door deze lagers heen..
Geplaatst: 25 mei 2008 12:03
door xlr8r
Voor de mensen met goede ogen, check eens het balhoofdstel! welk merk/type (vond de naam wel bij de fiets passen haha)
@eric mijn fiets gaat als de brandweer.
Zadelstand, zadels en fietsbroeken ben ik (met hulp van de LBS) een beetje mee aan het expirementeren doordat mijn fat-ass lang op de fiets zitten toch wat vervelend vind met een kapot zitvlak tot gevolg. Dus zadel wat meer naar voren gezet.
Als ik jou was zou ik gewoon wachten met een nieuwe groep alle drie komen met wat nieuws.
@casran standard of obermayer? Ouwe boef! Ik stond laatst in dubio shamals of carbon clinchers (bv LW, reynolds sdv66, xxx-lites). Maar toch een setje shamals. En binnenkort even naar onze gezamelijk vriend voor wat nieuws in tube uitvoering ZZT8(vakantiegeld is binnen!!)
Geplaatst: 25 mei 2008 13:47
door specializzed
SpEric schreef:eens.. Maar die lagers zijn fenomenaal.. Dacht neem de crank er ook eens bij om te testen.
Erg mooi en goed.
Misschien dat ik toch ook Red hier op zet, maar ja kost wel weer wat hè... Of ik schuif een FSA door deze lagers heen..
Wat is er zo goed aan dit bottom bracket? In vergelijking met andere buitenboord lagers (shimano, campa)?
Geplaatst: 25 mei 2008 15:32
door speric
Deze centreren zichzelf. mocht je bracket nou niet goed zijn gefreesd, dan nog is het niet het einde. De lagers liggen in een zelf-centrerende cup, dat ligt in dan weer in de cups.
De afdichtingen zijn erg strak waardoor in het begin het even moet in lopen. Maar als je de lagers voelt uit de doos.. perfect..
Als deze ingelopen zijn, dan draaien ze net zo soepel als de old-fashion campa "1 zwengel en kom over een paar uur terug " trap-assen.
Ik heb een paar atb's gezien en getest met deze lagers ( shimano compatible) en dat was echt geweldig. En je kan ze zelfs nog ceramisch krijgen.
Geplaatst: 25 mei 2008 19:45
door specializzed
SpEric schreef:Deze centreren zichzelf. mocht je bracket nou niet goed zijn gefreesd, dan nog is het niet het einde. De lagers liggen in een zelf-centrerende cup, dat ligt in dan weer in de cups.
De afdichtingen zijn erg strak waardoor in het begin het even moet in lopen. Maar als je de lagers voelt uit de doos.. perfect..
Als deze ingelopen zijn, dan draaien ze net zo soepel als de old-fashion campa "1 zwengel en kom over een paar uur terug " trap-assen.
Ik heb een paar atb's gezien en getest met deze lagers ( shimano compatible) en dat was echt geweldig. En je kan ze zelfs nog ceramisch krijgen.
Wat kosten deze ongeveer en zijn ze duurzaam?
Geplaatst: 25 mei 2008 19:47
door speric
Ik heb de prijslijst hier niet bij de hand, maar bij de atb gaan ze al een tijdje erg goed mee.
`k zal maandag even kijken.
Bij deze lagers heb je dan ook de, mogelijkheid echt alleen de lagers te vervangen.
Geplaatst: 25 mei 2008 23:03
door cervelootje
SpEric schreef:Als je nou geen spacers zou gebruiken, dan kan die pen misschien net, maar nu ??
Hoe fietst het ? En met de zadelstand zo ?
hieronder een update)je van mijn SLC
Rode vork en de Rotor Agils cranks met de SABB lagers.. :
[img=
http://img377.imageshack.us/img377/1968/slcericbo5.jpg]
Eindelijk een nieuw stuurlint, toch?
Geplaatst: 26 mei 2008 00:45
door casran
5,9 kg met LW Standards
Zoals hieronder opgebouwd:
SLC-SL met Wolf SL vork
Sram Red shifters en achterderailleur
Zipp SL stuur
Syntace F119 met titan bolts
Zipp bidonhouders en stuurlint
Zipp VumaQuad Ct crankstel
Fizik Arione zadel
Lightweight Standards Gen III 16/20
Lightweight by CS tubes (Conti Comp)
Stronglight CT2 12-25 cassette
Carbon-Ti snelspanners
Zero-Gravity Ti remhoeven
KMC X10-SL ketting
Speedplay Zero Titan pedalen
Garmin Edge 705
Geplaatst: 26 mei 2008 00:54
door Livio Livius
C a s r a n schreef:5,9 kg met LW Standards
Zoals hieronder opgebouwd:
SLC-SL met Wolf SL vork
Sram Red shifters en achterderailleur
Zipp SL stuur
Syntace F119 met titan bolts
Zipp bidonhouders en stuurlint
Zipp VumaQuad Ct crankstel
Fizik Arione zadel
Lightweight Standards Gen III 16/20
Lightweight by CS tubes (Conti Comp)
Stronglight CT2 12-25 cassette
Carbon-Ti snelspanners
Zero-Gravity Ti remhoeven
KMC X10-SL ketting
Speedplay Zero Titan pedalen
Garmin Edge 705
Maar wel met lege bidon
Geplaatst: 26 mei 2008 14:16
door daftreks
Pieter,
Wat vind je van die Conti Comps? (vergeleken met bijv Schwalbe stelvio) Zit ook aan die tubes te denken en ben wel benieuwd naar je ervaringen..
bvd