Canyon
Wie is er een beetje bekend met de geometrie van Canyon? Ik kan er geen wijs uit worden, tov de geomotrie van Cube. Ik rijd momenteel op een Cube Streamer, framemaat 58 uit 2008.
Hij is als volgt afgesteld:
hart zadel-bracket (HS) 83,3
hart bovenbuis frame-bracket (D) 54
zadelpunt achter bracket (SC) 7
stuur-wielhoogte loodrecht tot onderkant velg 88
horizontalebuis centre-centre(B) 55
Stuurpenlengte 12
stuurbreedte 42
centrum stuurnok to punt zadel afstand 46,5
Ook ben ik opgemeten en daar komen de volgende waarden uit:
Lengte 183
onderbeen: 44
bovenbeen: 49
heupbreedte: 23
romp: 52
schouderbreedte: 38
armen: 59
Welke framemaat zou voor mij het meest geschikt zijn, binnen de geometrie van de Canyon? De berekening geeft een 62 aan maar dit lijkt me veel te groot. Dit is op basis van mijn binnenbeen lengte van 89 centimeter.
Hij is als volgt afgesteld:
hart zadel-bracket (HS) 83,3
hart bovenbuis frame-bracket (D) 54
zadelpunt achter bracket (SC) 7
stuur-wielhoogte loodrecht tot onderkant velg 88
horizontalebuis centre-centre(B) 55
Stuurpenlengte 12
stuurbreedte 42
centrum stuurnok to punt zadel afstand 46,5
Ook ben ik opgemeten en daar komen de volgende waarden uit:
Lengte 183
onderbeen: 44
bovenbeen: 49
heupbreedte: 23
romp: 52
schouderbreedte: 38
armen: 59
Welke framemaat zou voor mij het meest geschikt zijn, binnen de geometrie van de Canyon? De berekening geeft een 62 aan maar dit lijkt me veel te groot. Dit is op basis van mijn binnenbeen lengte van 89 centimeter.
-
- Forum-lid
Ik zou voor een 58 cm gaan. Wil je minder diep zitten is een 60cm een optie maar dan zit je wel behoorlijk lang.
Ik heb een bbl van 89.5 cm en ben 1.84 m. Ik heb gekozen voor een Canyon maat 58, nadat ik had proefgereden op een 60.
De bovenbuis van een 58 is 56,5 en de reguliere stuurpen is 10 cm, dat scheelt 0,5 cm met je Cube.
Ik denk dat je een goede keus maakt, om een maat 58 te bestellen.
Succes.
De bovenbuis van een 58 is 56,5 en de reguliere stuurpen is 10 cm, dat scheelt 0,5 cm met je Cube.
Ik denk dat je een goede keus maakt, om een maat 58 te bestellen.
Succes.
//Zomer: Canyon
//Winter : Time
//Winter : Time
Op de Canyon site staat het volgende:
Ik ben wel benieuwd waar je nu naar toe moet voor bijvoorbeeld garantieafhandeling. En of je wel een Nederlander aan de lijn al je vragen hebt. Het lijkt voorlopig gewoon een bezuinigingsmaatregel.Beste klant,
Vanaf 1 oktober aanstaande zal het Canyon testcenter in Heerlen (Nederland) gesloten worden. In onze constante zoektocht naar optimale klanttevredenheid willen wij meer naar onze klant toe komen in tegenstelling tot de huidige situatie waarin de klant naar het testcenter komt. In onze andere markten in Europa hebben we positieve feedback ontvangen met betrekking tot deze aanpak.
Als resultaat zullen wij onze aanwezigheid op bestaande testdagen vergroten en actief zelf mogelijkheden creëren voor onze klanten om onze fietsen te testen.
Houd onze site in de gaten voor toekomstige locaties en datums om onze fietsen te testen.
Met vriendelijke groet,
Het Canyon Team
-
- Forum-lid
lopert schreef:Op de Canyon site staat het volgende:
Ik ben wel benieuwd waar je nu naar toe moet voor bijvoorbeeld garantieafhandeling. En of je wel een Nederlander aan de lijn al je vragen hebt. Het lijkt voorlopig gewoon een bezuinigingsmaatregel.Beste klant,
Vanaf 1 oktober aanstaande zal het Canyon testcenter in Heerlen (Nederland) gesloten worden. In onze constante zoektocht naar optimale klanttevredenheid willen wij meer naar onze klant toe komen in tegenstelling tot de huidige situatie waarin de klant naar het testcenter komt. In onze andere markten in Europa hebben we positieve feedback ontvangen met betrekking tot deze aanpak.
Als resultaat zullen wij onze aanwezigheid op bestaande testdagen vergroten en actief zelf mogelijkheden creëren voor onze klanten om onze fietsen te testen.
Houd onze site in de gaten voor toekomstige locaties en datums om onze fietsen te testen.
Met vriendelijke groet,
Het Canyon Team
Het zal weer net zo worden als voor dat het testcenter in Heerlen zat. Toen zat er dus een importeur waar je met je vragen en garantieafhandeling naar toe kon. Om dat testcenter in bedrijf te houden ben je als importeur/fabrikant een boel geld kwijt. Er zal waarschijnlijk te weinig gebruik van gemaakt worden, dus niet kostendekkend, conclusie sluiten en wat anders verzinnen. Dit is trouwens zomaar even een hersenspinsel van mijn kant.
Wow... door dit bericht daalt de kans dat ik een canyon koop enorm. Ik was hard aan het twijfelen tussen canyon,of toch een wilier / specialized /van nicholas bij een FM in de buurt. Het test center gaf mij als "Leek" toch nog een gevoel van; is er echt iets mis kan ik daar heen rijden....jammer want de ultimate al vind ik een pracht bike. Plus het feit dat je bij Canyon zo veel meer bike voor je geld krijgt. Dat maakt dit wel weer jammer.
Iemand een aanrader...qua vergelijkbare bikes?
Heb je al naar de fietsen van Rose gekeken? Net als Canyon veel waar voor je geld (zeer goede frames, top afmontage voor relatief weinig geld), uitstekende service plus het voordeel dat je je fiets vrij kunt afmonteren met de onderdelen van jouw keus (dit kan bij Canyon bv. niet). Als Bocholt, Duitsland, niet te ver is voor jou zou ik je aanraden om daar eens een keer te gaan kijken. Je kunt ook de gebruikers ervaringen hier in de Red Bull/Rose topic lezen: http://www.fiets.nl/forum/viewtopic.php?f=2&t=37010" onclick="window.open(this.href);return false;.blokkie schreef:Wow... door dit bericht daalt de kans dat ik een canyon koop enorm. Ik was hard aan het twijfelen tussen canyon,of toch een wilier / specialized /van nicholas bij een FM in de buurt. Het test center gaf mij als "Leek" toch nog een gevoel van; is er echt iets mis kan ik daar heen rijden....jammer want de ultimate al vind ik een pracht bike. Plus het feit dat je bij Canyon zo veel meer bike voor je geld krijgt. Dat maakt dit wel weer jammer.
Overigens, met een Canyon zul je geen verkeerde keuze maken. Ik heb er zelf een, naar volle tevredenheid. Als ik een nieuwe alu fiets moest kopen zou ik twijfelen tussen een Canyon en een Red Bull/Rose. Was toen bij de aanschaf van mijn huidige fiets ook al het geval. Uiteindelijk vond ik mijn Canyon toch vooral veel mooier, maar niet perse beter. Succes met je keuze.
"Sometimes when you win, you really lose. And sometimes when you lose, you really win. And sometimes when you win or lose, you actually tie and sometimes when you tie, you actually win or lose."