Pagina 297 van 745

Geplaatst: 29 dec 2009 14:38
door marsman
Olleranip schreef:
adroit schreef:Toch zullen velen de glitters toch wel mooi vinden want de Dogma's zijn niet aan te slepen !!


Ben benieuwd of ze het over een paar jaar nog mooi vinden, of er op uit zijn gekeken.
Het heeft naar mijn idee iets hype-achtigs. Denk ook niet dat het van andere fabrikanten navolging zal krijgen.
Sommige ontwerpen en designs doorstaan nu eenmaal niet de tand des tijds.


Er zijn toch ook een aantal Dogma's zonder glitters?? Ik dacht dat ik er laatst bij Plieger in Meerkerk een zag staan.

Geplaatst: 29 dec 2009 16:22
door wildromance
marsman schreef:
Olleranip schreef:
adroit schreef:Toch zullen velen de glitters toch wel mooi vinden want de Dogma's zijn niet aan te slepen !!


Ben benieuwd of ze het over een paar jaar nog mooi vinden, of er op uit zijn gekeken.
Het heeft naar mijn idee iets hype-achtigs. Denk ook niet dat het van andere fabrikanten navolging zal krijgen.
Sommige ontwerpen en designs doorstaan nu eenmaal niet de tand des tijds.


Er zijn toch ook een aantal Dogma's zonder glitters?? Ik dacht dat ik er laatst bij Plieger in Meerkerk een zag staan.



Dat zou mooi zijn...anders krijg je helemaal zo'n RTL-BOULEVARD gevoel!

Geplaatst: 29 dec 2009 18:32
door adroit
Olleranip schreef:
adroit schreef:Toch zullen velen de glitters toch wel mooi vinden want de Dogma's zijn niet aan te slepen !!


Ben benieuwd of ze het over een paar jaar nog mooi vinden, of er op uit zijn gekeken.
Het heeft naar mijn idee iets hype-achtigs. Denk ook niet dat het van andere fabrikanten navolging zal krijgen.
Sommige ontwerpen en designs doorstaan nu eenmaal niet de tand des tijds.


Dat is ook niet de bedoeling van een niche markt, de meeste die dit frame kopen willen over 2 jaar toch weer wat anders

Geplaatst: 29 dec 2009 18:36
door olleranip
adroit schreef:
Olleranip schreef:
adroit schreef:Toch zullen velen de glitters toch wel mooi vinden want de Dogma's zijn niet aan te slepen !!


Ben benieuwd of ze het over een paar jaar nog mooi vinden, of er op uit zijn gekeken.
Het heeft naar mijn idee iets hype-achtigs. Denk ook niet dat het van andere fabrikanten navolging zal krijgen.
Sommige ontwerpen en designs doorstaan nu eenmaal niet de tand des tijds.


Dat is ook niet de bedoeling van een niche markt, de meeste die dit frame kopen willen over 2 jaar toch weer wat anders


Dus op uit gekeken....

Geplaatst: 30 dec 2009 11:33
door adroit
Geloof niet dat je helemaal snapt wat een niche-markt inhoud......

Geplaatst: 30 dec 2009 11:45
door amclassic-fan
De prijs van het frame is gewoon volslagen idioot en nergens op gebaseerd. Hetzelde zie je bijv in de wereld van de audiofielen, als je een versterker bouwt en je verkoopt die aan 2x de kostprijs gaat 't niets worden. Maar als je 't ding eens voor 20+ keer de kostprijs gaat proberen te verpatsen is de kans een stuk groter dat 't een succes wordt. Moeten er natuurlijk wel wat mooie praatjes en een fancy behuizing bij.

Geplaatst: 30 dec 2009 12:58
door olleranip
adroit schreef:Geloof niet dat je helemaal snapt wat een niche-markt inhoud......


Leg uit....

Geplaatst: 30 dec 2009 13:28
door bongo
Als jullie dit stuk uit Wikepedia gebruiken zal er geen onduidelijkheid meer zijn omtrent de term. Want iedereen weet natuurlijk dat Wikepedia altijd gelijk heeft. :-))

Nichemarkt
Uit Wikipedia, de vrije encyclopedie
Ga naar: navigatie, zoeken
Een nichemarkt, vaak ook aangeduid met alleen het woord niche, is een specifiek, afgebakend, bewerkbaar deel van een markt. Nichemarkten kennen minder concurrentie dan de hoofdmarkt; sommige nichemarkten kennen zelfs maar één aanbieder. De term niche komt oorspronkelijk uit de ecologie en refereert aan een specifiek leefgebied van een organisme.

Een onderneming die zich richt op een nichemarkt, levert een goed dat of dienst die niet door de partijen in de hoofdmarkt worden aangeboden. Een nichemarkt kan dan ook gezien worden als een erg specifiek omschreven groep potentiële klanten.

Een nichemarkt ontwikkelt zich doorgaans uit een reeds bestaande markt waarbinnen niet aan elke vorm van vraag tegemoetgekomen wordt door middel van passend aanbod.

Spelers binnen een nichemarkt zijn winstgevend juist doordat grotere spelers niet in de specifieke niche geïnteresseerd zijn, de competenties ontberen die voor de niche nodig zijn, of omdat zij zich zelfs niet bewust zijn van het bestaan van de niche. Ook kan het voorkomen dat een grotere speler zich niet inlaat met een nichemarkt om imago-redenen: de uitgevers van populaire gezinslectuur hebben soms wel eens een erotisch getint blaadje in hun assortiment, maar de extremere pornografische lectuur laten ze meestal over aan uitgeverijen die gespecialiseerd zijn in die niche.

De sleutel tot succes in het verkrijgen van een niche is om een nichemarkt te vinden waar de klanten ondanks hun specifieke kenmerken toch benaderbaar zijn (eventueel met behulp van innovatieve marketingstrategieën) en die nog niet door een gevestigde aanbieder geclaimd wordt.

[bewerken] Marketing in en voor nichemarkten
Niche-marketing is het proces van het vinden en bedienen van kleine, maar potentieel winstgevende marktsegmenten. Hiervoor zullen doorgaans specifieke producten en diensten ontworpen worden. Voor grote bedrijven zijn deze marktsegmenten doorgaans te klein om ze succesvol te kunnen ontwikkelen omdat er niet of slechts zeer beperkt schaalvoordelen te behalen zijn. Niche-marketeers zijn vaak afhankelijk van een hoge loyaliteit binnen hun markt om een winstgevend verkoopvolume te realiseren.

Ontvangen van "http://nl.wikipedia.org/wiki/Nichemarkt"

Geplaatst: 30 dec 2009 14:08
door olleranip
Bongo schreef:Als jullie dit stuk uit Wikepedia gebruiken zal er geen onduidelijkheid meer zijn omtrent de term :-))

Nichemarkt
Uit Wikipedia, de vrije encyclopedie
Ga naar: navigatie, zoeken
Een nichemarkt, vaak ook aangeduid met alleen het woord niche, is een specifiek, afgebakend, bewerkbaar deel van een markt. Nichemarkten kennen minder concurrentie dan de hoofdmarkt; sommige nichemarkten kennen zelfs maar één aanbieder. De term niche komt oorspronkelijk uit de ecologie en refereert aan een specifiek leefgebied van een organisme.

Een onderneming die zich richt op een nichemarkt, levert een goed dat of dienst die niet door de partijen in de hoofdmarkt worden aangeboden. Een nichemarkt kan dan ook gezien worden als een erg specifiek omschreven groep potentiële klanten.

Een nichemarkt ontwikkelt zich doorgaans uit een reeds bestaande markt waarbinnen niet aan elke vorm van vraag tegemoetgekomen wordt door middel van passend aanbod.

Spelers binnen een nichemarkt zijn winstgevend juist doordat grotere spelers niet in de specifieke niche geïnteresseerd zijn, de competenties ontberen die voor de niche nodig zijn, of omdat zij zich zelfs niet bewust zijn van het bestaan van de niche. Ook kan het voorkomen dat een grotere speler zich niet inlaat met een nichemarkt om imago-redenen: de uitgevers van populaire gezinslectuur hebben soms wel eens een erotisch getint blaadje in hun assortiment, maar de extremere pornografische lectuur laten ze meestal over aan uitgeverijen die gespecialiseerd zijn in die niche.

De sleutel tot succes in het verkrijgen van een niche is om een nichemarkt te vinden waar de klanten ondanks hun specifieke kenmerken toch benaderbaar zijn (eventueel met behulp van innovatieve marketingstrategieën) en die nog niet door een gevestigde aanbieder geclaimd wordt.

[bewerken] Marketing in en voor nichemarkten
Niche-marketing is het proces van het vinden en bedienen van kleine, maar potentieel winstgevende marktsegmenten. Hiervoor zullen doorgaans specifieke producten en diensten ontworpen worden. Voor grote bedrijven zijn deze marktsegmenten doorgaans te klein om ze succesvol te kunnen ontwikkelen omdat er niet of slechts zeer beperkt schaalvoordelen te behalen zijn. Niche-marketeers zijn vaak afhankelijk van een hoge loyaliteit binnen hun markt om een winstgevend verkoopvolume te realiseren.

Ontvangen van "http://nl.wikipedia.org/wiki/Nichemarkt"


Toch heb je m.i. klanten nodig die makkelijk getriggerd worden door "iets nieuws", en daardoor hun "ouwe" karretje al snel niet meer zien staan.
Het is denk ik ook noodzakelijk voor dit "gat in de markt" dat er consumenten zijn met een "gat in de hand".
Overigens moet wel gezegd dat volgens gebruikers en vakliteratuur de Dogma een goed produkt is.

Geplaatst: 30 dec 2009 17:14
door daniel1975
Olleranip schreef: Overigens moet wel gezegd dat volgens gebruikers en vakliteratuur de Dogma een goed produkt is.


Precies, maar de Pina-bashers mekkeren liever over de prijs.

Ongeacht of je het mooi vind of niet: dit product in deze aantallen verkopen is een kunst op zich. Al heb je een 10x betere No-name-DuraSjees-oostblokbike voor de helft van het geld,qua "status/afgunst/trots/bekijks" haal je het niet bij een fiets als dit (gaat overigens ook op voor een DeRosa King oid).
En buiten NL en Dld mag dit wel gewoon mooi gevonden worden.

Geplaatst: 30 dec 2009 17:17
door perik
Ja, maar als je afgunst en bekijks wilt moet je niet gaan klagen als je dat ook krijgt! :)
Ik heb er niks mee (doe mij maar een durasjees-bike) maar dit is zo over de top met die glitters dat het ook wel weer wat heeft.

Geplaatst: 30 dec 2009 17:21
door amclassic-fan
Dus waar het om gaat is "status/afgunst/trots/bekijks", oftewel gewoon een kwestie van wie heeft de langst... "zie mij eens even op een dure fiets rijden". Het gaat er niet om dat het frame mooi is, dat het perfecte eigenschappen heeft, maar vooral om 't feit dat het status ed opleverd... :rolleye:
Met zo'n eisen lijstje kom je inderdaad al snel uit bij Pinarello, want als je een Parlee, Spin of bijv NoRa koopt dan hebben je maatjes geen idee dat je op een frame van €4000 rijdt.