Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Cervélo

ericpeters
Forum-lid HC
Berichten: 4217
Lid geworden op: 10 jul 2006 18:43

ericpeters 26 mei 2008 14:24

C a s r a n schreef:5,9 kg met LW Standards

Zoals hieronder opgebouwd:
SLC-SL met Wolf SL vork
Sram Red shifters en achterderailleur
Zipp SL stuur
Syntace F119 met titan bolts
Zipp bidonhouders en stuurlint
Zipp VumaQuad Ct crankstel
Fizik Arione zadel
Lightweight Standards Gen III 16/20
Lightweight by CS tubes (Conti Comp)
Stronglight CT2 12-25 cassette
Carbon-Ti snelspanners
Zero-Gravity Ti remhoeven
KMC X10-SL ketting
Speedplay Zero Titan pedalen
Garmin Edge 705

Afbeelding


Casran, kun je eens een foto maken vanuit rijderspositie hoe die 705 op het stuur staat? (ik zit volgende week in de USA en overwoog om me eentje te kopen maar toen ik de 605 (los, niet op een fiets) zag vond ik die toch te groot.
Afbeelding

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 26 mei 2008 15:46

Daf treks schreef:Pieter,

Wat vind je van die Conti Comps? (vergeleken met bijv Schwalbe stelvio) Zit ook aan die tubes te denken en ben wel benieuwd naar je ervaringen..

bvd



De Continental Competitions zijn echt goede tubes, en sinds hun vernieuwing met de Vectran-reeks zijn ze ook heel comfortabel geworden. Ik vind ze heel goed bollen, veel grip geven én bijzonder lekbestendig zijn. In snelheid doen ze misschien een klein tikje onder tegenover andere tubes, maar voor koersgebruik zijn ze ideaal. Voor mijn triatlon kijk ik enkel naar snelheid en heb ik nu Ultremo tubes gelegd.

@ ericpeters: de Edge 705 is echt niet zo groot hoor. Ik kijk wel even of ik een foto heb van bovenaanzicht.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

rezne
Forum-lid
Berichten: 1907
Lid geworden op: 09 jul 2006 16:27

rezne 26 mei 2008 18:18

Zoals gebruikelijk weer mooi materiaal Casran :). Helemaal top.
Let the legs do the talking
CR1 Update
Update 2

ironpete
Forum-lid
Berichten: 104
Lid geworden op: 01 feb 2007 09:42

ironpete 26 mei 2008 20:19

Bangelijk mooie fiets
http://www.triathlonranking.com" onclick="window.open(this.href);return false;

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 26 mei 2008 20:57

Net een artikeltje met meer detailfoto's gepubliceerd op mijn site: http://www.pieterdeneve.be/index.php?page=mat&aid=124
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

mikesbike
Forum-lid
Berichten: 177
Lid geworden op: 20 aug 2004 13:39

mikesbike 26 mei 2008 21:06

Mooie fiets geworden, van waar de keus voor de campa voorderailleur?
Is die Zipp crank goed te verkrijgen (ook voor niet gesponsorde renners)
Ik heb geen problemen met mijn Red derailleur, graag ook zsm de red cassette monteren :-)
Ik heb zelf problemen om deze op mijn tune naaf/body te monteren. (Peza doet al navraag bij Tune, zal wel een nieuwe body worden).
Niet zeuren maar rijden

masterb
Forum-lid
Berichten: 1892
Lid geworden op: 25 aug 2006 16:34

masterb 26 mei 2008 21:10

Wanneer je je portemonee open trek en bij je FM langs gaat kan hij je vast wel blij maken met zo'n juweeltje van een Crank...

Net als de post hierboven ben ik alleen maar onderste boven van al dat prachtige materiaal. Heb je voor een Syntace F119 gekozen omdat de stuurpennen van zipp bagger lelijk zijn?

ernienator
Forum-lid
Berichten: 36
Lid geworden op: 21 mei 2008 10:52

ernienator 26 mei 2008 21:52

Beste Pieter

Kan ik toevallig niet je light weight's lenen? Is maar een ideetje, staat denk ook strak onder mijn P2C.
Strakke fiets, by the way.
Maatje van mij heeft ook een sram red groep, wat een sexy groep is dit zeg

ernie
Het leven is zo mooi op een Cervelo

melchormauri
Forum-lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 26 mei 2008 23:02

melchormauri 26 mei 2008 23:12

Speciaal voor Eric en de collega's... de nieuwe Fulcrum wielen in mijn Soloist Team

ironpete
Forum-lid
Berichten: 104
Lid geworden op: 01 feb 2007 09:42

ironpete 26 mei 2008 23:15

MikesBike schreef:Mooie fiets geworden, van waar de keus voor de campa voorderailleur?
Is die Zipp crank goed te verkrijgen (ook voor niet gesponsorde renners)
Ik heb geen problemen met mijn Red derailleur, graag ook zsm de red cassette monteren :-)
Ik heb zelf problemen om deze op mijn tune naaf/body te monteren. (Peza doet al navraag bij Tune, zal wel een nieuwe body worden).



Zipp vuma quad is heel goed te verkrijgen. Ik heb er dit jaar drie gekocht voor mijn fietsen. 2 compacts en 1 gewone. Ik had hem telkens na 1 week
http://www.triathlonranking.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27872
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 26 mei 2008 23:29

Ik snap eerlijk gezegd niet wat mensen mooi vinden aan dat Zipp crankstel. Smaken verschillen kennelijk...

sharkman113
Forum-lid HC
Berichten: 5374
Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15

sharkman113 26 mei 2008 23:35

+ 1

Zipp heeft volgens mij een aantal blinde ontwerpers in dienst, sommige produkten van dit merk zijn volgens mij best snel maar voor een dergelijk bedrag koop ik me liever iets waar ik wel met plezier naar kijk..... (Will je toch een dergelijke uitstraling dan voldoet een SLK pro minimaal even goed)

Plaats reactie