Tubeless
dit tabelletje is redelijk specifiek denk ik.
kijk je naar de 2 velgen die WTB voert, de i23 en i25, zijn dat toch echt wel 2 compleet verschillende velgen.
de i23 is 23mm intern en 24,5 extern. daar kan inderdaad wel een >30mm band op. de i25 is 25mm intern, maar gelijk alweer 29,5 extern. daar gaat mijnsinziens een 30-32mm niet heel mooi opvallen.
kijk je naar een dt G540/GR531 is die 24mm intern, en 28mm extern, dat kan een 32mm mogelijk wel.
kijk je naar de 2 velgen die WTB voert, de i23 en i25, zijn dat toch echt wel 2 compleet verschillende velgen.
de i23 is 23mm intern en 24,5 extern. daar kan inderdaad wel een >30mm band op. de i25 is 25mm intern, maar gelijk alweer 29,5 extern. daar gaat mijnsinziens een 30-32mm niet heel mooi opvallen.
kijk je naar een dt G540/GR531 is die 24mm intern, en 28mm extern, dat kan een 32mm mogelijk wel.
Kijk ik bij enve (die vaak ook wel mooie grafiekjes hebben)
https://www.enve.com/product/ses-3-4-ar/
25mm intern, en 32mm extern ; Recommended Tire Size: 27 – 32c
In mijn geval zou het gaan om de dt swiss g1800 wielset
24mm intern, 28mm extern
https://www.dtswiss.com/en/wheels/wheel ... 800-spline
Vermoed zelfs dat dat die velg is die jij noemt.
Ik kan bij dtswiss geen tabel vinden, maar vermoed dus zelf dat het wel kan als ik andere fabrikanten dus zie.
https://www.enve.com/product/ses-3-4-ar/
25mm intern, en 32mm extern ; Recommended Tire Size: 27 – 32c
In mijn geval zou het gaan om de dt swiss g1800 wielset
24mm intern, 28mm extern
https://www.dtswiss.com/en/wheels/wheel ... 800-spline
Vermoed zelfs dat dat die velg is die jij noemt.
Ik kan bij dtswiss geen tabel vinden, maar vermoed dus zelf dat het wel kan als ik andere fabrikanten dus zie.
Ja, op die g1800 zit met grote zekerheid de g540 velg.
Daarop zou ik 32 wel durven doen. 30mm al minder.
De c1800 is obv r500 velg, met intern 22mm net wat geschikter dan de G voor smallere banden. Iets lichter ook, en kan ook nog wel wat breder aan rond 40mm.
Mogelijk zou ik in jou geval dan voor de c1800 gaan
Daarop zou ik 32 wel durven doen. 30mm al minder.
De c1800 is obv r500 velg, met intern 22mm net wat geschikter dan de G voor smallere banden. Iets lichter ook, en kan ook nog wel wat breder aan rond 40mm.
Mogelijk zou ik in jou geval dan voor de c1800 gaan
Is die al ergens verkrijgbaar dan? Ik zou de normale versie GP4 season niet tubeless monteren in ieder geval.
Die 4 season hadden ze al veel eerder in een tubeless versie moeten uitbrengen. Juist in de winter wil ik probleemloze banden.
Iets met wielen die ik al heb (op moment van posten onderweg waren)t2300 schreef: ↑10 dec 2021 12:32 Ja, op die g1800 zit met grote zekerheid de g540 velg.
Daarop zou ik 32 wel durven doen. 30mm al minder.
De c1800 is obv r500 velg, met intern 22mm net wat geschikter dan de G voor smallere banden. Iets lichter ook, en kan ook nog wel wat breder aan rond 40mm.
Mogelijk zou ik in jou geval dan voor de c1800 gaan
Op wielen zelf zit stickertje met info, minimaal 30mm, maximaal 67mm
32mm schwalbe pro one ging er makkelijk op en gewoon met normale pomp (sks rennkompressor) op druk gekregen, niet eens snel hoeven pompen oid.
En na 3 dagen nogsteeds op druk zonder latex erin. (komt er nog wel in uiteraard)
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13765
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Het is goed als je nieuwe velgen koopt om te kijken welke bandenmaat je erop wilt hebben en de breedte een beetje af te stemmen.
Maar heel simpel 10 jaar geleden reed ik op 19mm intern op een MTB en velen met mij.
Dus neem het ook een beetje met een korreltje zout.
Een goed op elkaar afgestemde setup is fijn, maar staar je er ook niet blind op.
Hier ook een volledig nieuwe tubeless gebruiker.
Een setje Zipp 303s gescoord en momenteel enkel nog maar het voorwiel voorzien van een Schwalbe Pro One TLE 28mm.
Band opleggen was makkelijk, laatste stukje even voor het gemak een plastic bandenwippertje gebruikt, maar zou misschien zonder ook wel gelukt zijn.
Dan laten ploppen met de Schwalbe booster. Paar serieuze knallen, dus leek me oké. Wel een serieuze krachttraining om die op druk te brengen. Kreeg hem niet hoger dan 9 bar.
Nu staat voorwiel met behulp van vloerpomp op hoge druk. Hoor alvast geen luchtverlies, dus is al een mooi voorteken.
Wat mag ik nu verwachten qua vasthouden van de druk? Er zit nog geen sealant in de band trouwens.
Een setje Zipp 303s gescoord en momenteel enkel nog maar het voorwiel voorzien van een Schwalbe Pro One TLE 28mm.
Band opleggen was makkelijk, laatste stukje even voor het gemak een plastic bandenwippertje gebruikt, maar zou misschien zonder ook wel gelukt zijn.
Dan laten ploppen met de Schwalbe booster. Paar serieuze knallen, dus leek me oké. Wel een serieuze krachttraining om die op druk te brengen. Kreeg hem niet hoger dan 9 bar.
Nu staat voorwiel met behulp van vloerpomp op hoge druk. Hoor alvast geen luchtverlies, dus is al een mooi voorteken.
Wat mag ik nu verwachten qua vasthouden van de druk? Er zit nog geen sealant in de band trouwens.
Canyon Roadlite F6 - indoor fiets
Wilier 10NDR SRAM Force Etap AXS - ZIPP 303s tubeless
Wilier 10NDR SRAM Force Etap AXS - ZIPP 303s tubeless
- StevieSeagal
- Forum-lid
- Berichten: 162
- Lid geworden op: 17 apr 2013 12:59
Als ik het goed heb geeft Zipp een maximale bandendruk van 5.5 bar aan voor de velgen. Ik zou wel opletten met hoge drukken in dit geval.Melda schreef: ↑29 dec 2021 11:12 Hier ook een volledig nieuwe tubeless gebruiker.
Een setje Zipp 303s gescoord en momenteel enkel nog maar het voorwiel voorzien van een Schwalbe Pro One TLE 28mm.
Band opleggen was makkelijk, laatste stukje even voor het gemak een plastic bandenwippertje gebruikt, maar zou misschien zonder ook wel gelukt zijn.
Dan laten ploppen met de Schwalbe booster. Paar serieuze knallen, dus leek me oké. Wel een serieuze krachttraining om die op druk te brengen. Kreeg hem niet hoger dan 9 bar.
Nu staat voorwiel met behulp van vloerpomp op hoge druk. Hoor alvast geen luchtverlies, dus is al een mooi voorteken.
Wat mag ik nu verwachten qua vasthouden van de druk? Er zit nog geen sealant in de band trouwens.
Klopt inderdaad, is zelfs max 5 bar. Heb band kort tot 7.5 bar opgepompt om hem volledig te laten ploppen. Dacht dat dit misschien wel nodig was aangezien ik de booster maar tot 9 bar kreeg. Kreeg inderdaad nog 2 kleine plopjes te horen.StevieSeagal schreef: ↑29 dec 2021 11:44
Als ik het goed heb geeft Zipp een maximale bandendruk van 5.5 bar aan voor de velgen. Ik zou wel opletten met hoge drukken in dit geval.
Nadien band terug gelost en staat nu op 5 bar. Ben wel eens benieuwd hoe lang druk oké blijft.
Voor het effectieve werk ga ik eerst eens testen op 4 voor en 4,5 achter. En dan eventueel nog lichtjes proberen zakken, afhankelijk van hoe het allemaal aanvoelt.
Canyon Roadlite F6 - indoor fiets
Wilier 10NDR SRAM Force Etap AXS - ZIPP 303s tubeless
Wilier 10NDR SRAM Force Etap AXS - ZIPP 303s tubeless