Tijdritfietsen
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Ik doelde inderdaad op de extensions, de basebar hangt daar natuurlijk wel wat mee samen. Monteer je een lange stuurpen om je basebar verder naar voren te krijgen, dan eindig je met de armpads onder je polsen.
Die basebars die totaal niet van positie te veranderen zijn bij de Chineze frames is wel een probleem, ook als je geen extreme verhoudingen hebt. Beetje jammer als je voor iedere bocht in een windscherm veranderd omdat je basebar te hoog is of dat je er juist niet fatsoenlijk bij kan en dat 't wel heel spannend wordt om met 50+ km/h door een bocht te rijden.
Met je positie op de fiets is zoveel meer te winnen dan het beetje minder luchtweerstand van een geintegreerde stuurpen, voorvork constructie. Probleem is namelijk dat die Chinezen gewoon 1 1/8 inch vorkpijpen gebruiken, dus zoveel aerodynamischer zal het helemaal niet zijn. Het ziet er vooral hip uit, maar wel met gevolg dat er weinig meer in te stellen is.
Die basebars die totaal niet van positie te veranderen zijn bij de Chineze frames is wel een probleem, ook als je geen extreme verhoudingen hebt. Beetje jammer als je voor iedere bocht in een windscherm veranderd omdat je basebar te hoog is of dat je er juist niet fatsoenlijk bij kan en dat 't wel heel spannend wordt om met 50+ km/h door een bocht te rijden.
Met je positie op de fiets is zoveel meer te winnen dan het beetje minder luchtweerstand van een geintegreerde stuurpen, voorvork constructie. Probleem is namelijk dat die Chinezen gewoon 1 1/8 inch vorkpijpen gebruiken, dus zoveel aerodynamischer zal het helemaal niet zijn. Het ziet er vooral hip uit, maar wel met gevolg dat er weinig meer in te stellen is.
Morgen een TT wedstrijd van de club. Op het laatste monment is het parkoers omgegooid en wordt het dit; http://www.strava.com/routes/915706. Welke fiets zal ik daarvoor nemen;
- TT fiets, 8,8 kg, wattagemeter en Aero
- Canyon CF SLX, 5,9kg, ligstuur, 5cm hoge LW's....niet Aero
Graag jullie advies/motivatie!
- TT fiets, 8,8 kg, wattagemeter en Aero
- Canyon CF SLX, 5,9kg, ligstuur, 5cm hoge LW's....niet Aero
Graag jullie advies/motivatie!
Aeroad
Grail
Ultimate
Grail
Ultimate
Denk dat het er vanaf hangt of je op de (niet te steile) afdalinge ook Aero kan rijden (niet aan te raden!), hoe goed je parcourskennis is, of het parcours is afgezet en wat voor verzet je op je Speedmax tot je beschikking hebt.
Zelf heb ik in juni de Halve van Stein gewoon op mijn TT fiets gereden (3 rondjes, met in elke ronde een aantal leuke beklimmingen), maar dat was vrijwel verkeersvrij en ik heb er toen speciaal een 39*26 voor gemonteerd.
Persoonlijk zou ik zeggen "probeer het gewoon beiden", maar dat is nu een beetje lastig denk ik.
Zelf heb ik in juni de Halve van Stein gewoon op mijn TT fiets gereden (3 rondjes, met in elke ronde een aantal leuke beklimmingen), maar dat was vrijwel verkeersvrij en ik heb er toen speciaal een 39*26 voor gemonteerd.
Persoonlijk zou ik zeggen "probeer het gewoon beiden", maar dat is nu een beetje lastig denk ik.
Ik heb vorig jaar in Sittard een ploegentijdrit gereden met twee heuveltjes erin. Ik vond het op de tijdritfiets een stuk minder klimmen. Echter waren de afdalingen lang en niet technisch en zaten er veel lange, rechte stukken in. Ik was blij dat ik op m'n tijdritfiets was.
Wat zou je als advies geven voor de maatvoering van een TT fiets? Je leest vaak "pak een maat kleiner", maar is dat om lager, of om korter te kunnen zitten?amclassic-fan schreef:Ik doelde inderdaad op de extensions, de basebar hangt daar natuurlijk wel wat mee samen. Monteer je een lange stuurpen om je basebar verder naar voren te krijgen, dan eindig je met de armpads onder je polsen.
Die basebars die totaal niet van positie te veranderen zijn bij de Chineze frames is wel een probleem, ook als je geen extreme verhoudingen hebt. Beetje jammer als je voor iedere bocht in een windscherm veranderd omdat je basebar te hoog is of dat je er juist niet fatsoenlijk bij kan en dat 't wel heel spannend wordt om met 50+ km/h door een bocht te rijden.
Met je positie op de fiets is zoveel meer te winnen dan het beetje minder luchtweerstand van een geintegreerde stuurpen, voorvork constructie. Probleem is namelijk dat die Chinezen gewoon 1 1/8 inch vorkpijpen gebruiken, dus zoveel aerodynamischer zal het helemaal niet zijn. Het ziet er vooral hip uit, maar wel met gevolg dat er weinig meer in te stellen is.
In mijn geval rijd ik op de weg een maat 54 Cervelo S2 (Stack 541mm, Reach 380mm) met 10cm stuurpen.
Thanks guys! Ik heb de TT op de TT fiets (54/44) gereden en dat ging best aardig (2e op 1 seconden ). Klimmen was pittig maar meestal een PR op Strava en een KOM op de afdaling van Posbank op Strava. Dalen ging dus ook wel ok ! Was overigens niet verkeersvrij maar een 1 uur voor zonsondergang vrij rustig! De rit zelf: http://app.strava.com/activities/192179835P_Roeske schreef:Denk dat het er vanaf hangt of je op de (niet te steile) afdalinge ook Aero kan rijden (niet aan te raden!), hoe goed je parcourskennis is, of het parcours is afgezet en wat voor verzet je op je Speedmax tot je beschikking hebt.
Zelf heb ik in juni de Halve van Stein gewoon op mijn TT fiets gereden (3 rondjes, met in elke ronde een aantal leuke beklimmingen), maar dat was vrijwel verkeersvrij en ik heb er toen speciaal een 39*26 voor gemonteerd.
Persoonlijk zou ik zeggen "probeer het gewoon beiden", maar dat is nu een beetje lastig denk ik.
Aeroad
Grail
Ultimate
Grail
Ultimate
- Stuntman Mike
- Forum-lid
- Berichten: 862
- Lid geworden op: 06 jun 2013 21:04
Goed gedaan! TT fiets loont denk ik altijd wel, zeker op de minder steile klimmen of afdalingen. Kijk naar Tony Martin die van iedereen gehakt maak met zijn 55 blad op afdalingen.
55 is voor tony martin een oude wijven verzet, hij rijd op een 58!Stuntman Mike schreef:Goed gedaan! TT fiets loont denk ik altijd wel, zeker op de minder steile klimmen of afdalingen. Kijk naar Tony Martin die van iedereen gehakt maak met zijn 55 blad op afdalingen.
http://www.youtube.com/watch?v=y4sLFRwocik
En mijn wedstrijdfiets voor 2015 is eindelijk klaar, tijd om even te laten zien dus!
Quintana Roo CD0.1 (UCI illegal frameset) met:
-Campagnolo Record QS derailleurs
-Quark Red22 powermeter (omgeboud naar force armen ivm lagers)
-Zipp 900 + Hed.3 tubulars
Quintana Roo CD0.1 (UCI illegal frameset) met:
-Campagnolo Record QS derailleurs
-Quark Red22 powermeter (omgeboud naar force armen ivm lagers)
-Zipp 900 + Hed.3 tubulars
Quintana Roo CD0.1 - Record - FSA SRM- Zipp 900/H3
Planet-X Stealth - SuperRecord - Powertap
Planet-X Stealth - SuperRecord - Powertap