Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Canyon

peterofiets
Forum-lid
Berichten: 15
Lid geworden op: 14 sep 2011 17:24
Locatie: Assen

peterofiets 15 sep 2011 22:49

hoe werkt dat eigenlijk als je een canyon wilt kopen? kan je hem gewoon bij je FM bestellen?
en zetten ze hem daar dan voor je in elkaar?

wel lastig als je hem niet eerst even live kunt zien en passen.
kan dat nu alleen nog op bikemotion?

c.zaballa
Forum-lid
Berichten: 1047
Lid geworden op: 12 feb 2009 12:24

c.zaballa 15 sep 2011 23:01

peterofiets schreef:hoe werkt dat eigenlijk als je een canyon wilt kopen? kan je hem gewoon bij je FM bestellen? nee
en zetten ze hem daar dan voor je in elkaar?

wel lastig als je hem niet eerst even live kunt zien en passen.
kan dat nu alleen nog op bikemotion? nee



http://www.canyon.com" onclick="window.open(this.href);return false; --> FAQ / voor canyon, voor alle info ;)
Gazelle Team TVM \'99

Gebruikersavatar
jackbrown
Forum-lid
Berichten: 725
Lid geworden op: 28 mar 2005 18:31

Gebruikersavatar jackbrown 15 sep 2011 23:02

peterofiets schreef:hoe werkt dat eigenlijk als je een canyon wilt kopen? ...
Alleen online te bestellen via de website van Canyon.
peterofiets schreef:... kan je hem gewoon bij je FM bestellen? ...
Nee.
peterofiets schreef: ... en zetten ze hem daar dan voor je in elkaar?...
NVT.
peterofiets schreef: ... wel lastig als je hem niet eerst even live kunt zien en passen. kan dat nu alleen nog op bikemotion?
Kan, als ik het goed heb begrepen, tot 1 oktober a.s. bij het testcenter in Heerlen. Zij kunnen jou daar ook helpen bij het online bestellen van je fiets of frame.
Laatst gewijzigd door jackbrown op 15 sep 2011 23:17, 1 keer totaal gewijzigd.
"Sometimes when you win, you really lose. And sometimes when you lose, you really win. And sometimes when you win or lose, you actually tie and sometimes when you tie, you actually win or lose."

peterofiets
Forum-lid
Berichten: 15
Lid geworden op: 14 sep 2011 17:24
Locatie: Assen

peterofiets 15 sep 2011 23:06

heren c.zaballa en jackbrown dank voor de reacties.
volledig helder.

spook
Forum-lid
Berichten: 1058
Lid geworden op: 26 feb 2008 10:13

spook 16 sep 2011 17:45

ultimatecf schreef:
lopert schreef:Op de Canyon site staat het volgende:
Beste klant,

Vanaf 1 oktober aanstaande zal het Canyon testcenter in Heerlen (Nederland) gesloten worden. In onze constante zoektocht naar optimale klanttevredenheid willen wij meer naar onze klant toe komen in tegenstelling tot de huidige situatie waarin de klant naar het testcenter komt. In onze andere markten in Europa hebben we positieve feedback ontvangen met betrekking tot deze aanpak.

Als resultaat zullen wij onze aanwezigheid op bestaande testdagen vergroten en actief zelf mogelijkheden creëren voor onze klanten om onze fietsen te testen.

Houd onze site in de gaten voor toekomstige locaties en datums om onze fietsen te testen.

Met vriendelijke groet,
Het Canyon Team
Ik ben wel benieuwd waar je nu naar toe moet voor bijvoorbeeld garantieafhandeling. En of je wel een Nederlander aan de lijn al je vragen hebt. Het lijkt voorlopig gewoon een bezuinigingsmaatregel.
+1. Ik vind dat altijd een lachertje als bedrijven "vanwege betere dienstverlening die nog beter aansluit bij de wensen van de klant" onderdelen gaat sluiten. Noem het beestje dan bij zijn naam.
'I have too many bikes', said no cyclist ever.

mashdix
Forum-lid
Berichten: 149
Lid geworden op: 10 mei 2009 22:41

mashdix 17 sep 2011 18:46

Even twee vraagjes tussendoor, met welke maat Torx moet je het balhoofd eigenlijk afstellen? En moet de bracket nog gevlakt worden van een frameset, of is dit al gebeurd?

yoda
Forum-lid
Berichten: 722
Lid geworden op: 18 aug 2009 13:23

yoda 17 sep 2011 19:07

mashdix schreef:Even twee vraagjes tussendoor, met welke maat Torx moet je het balhoofd eigenlijk afstellen? En moet de bracket nog gevlakt worden van een frameset, of is dit al gebeurd?
Ballhoofd speling stellen gaat met een inbusje en je bracket hoeft niet gevlakt te worden. Kan natuurlijk een keer gebeuren dat ie niet vlak is
Do or Do not.. There is no try

mashdix
Forum-lid
Berichten: 149
Lid geworden op: 10 mei 2009 22:41

mashdix 17 sep 2011 19:36

Bij mij zit er toch echt een Torx in, alleen wel een hele kleine, T10 is nog stukken te groot? En mijn bracket lijkt zo op het oog net niet helemaal vlak, vandaar mijn vraag, denk toch dat ik er even mee langs de FM ga om hem daar te vlakken.

yoda
Forum-lid
Berichten: 722
Lid geworden op: 18 aug 2009 13:23

yoda 17 sep 2011 20:09

ohw.. gek bij mijn 2 fietsen zijn het beide kleine inbusjes.

We hebben het toch hierover of zit ik verkeerd?
http://www.flickr.com/photos/37220746@N06/4653350857/" onclick="window.open(this.href);return false;
Do or Do not.. There is no try

mashdix
Forum-lid
Berichten: 149
Lid geworden op: 10 mei 2009 22:41

mashdix 17 sep 2011 20:32

Die idd ja! Kan nu helaas geen foto maken, is het een beetje te donker voor, maar er zit een mini-Torx in.

yoda
Forum-lid
Berichten: 722
Lid geworden op: 18 aug 2009 13:23

yoda 17 sep 2011 20:43

Ik heb net even gekeken en er moet bij mij een Inbus nr 2 in. In het boekje van Canyon wat bij mijn racefiets zat wordt ook gerefereerd naar een inbus. Misschien hebben ze het veranderd
Do or Do not.. There is no try

danoontje
Forum-lid
Berichten: 1023
Lid geworden op: 31 dec 2006 15:16

danoontje 21 sep 2011 09:57

Gisteren de 'hotline' van Canyon proberen te bellen... 3x gebeld, 3x geen 'medewerker beschikbaar'. Dus zo hot is die line niet.
Overigens heb ik ze voor het weekend al een mail gestuurd, en nog geen reactie.
Anima Sana In Corpore Sano.

Plaats reactie