Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Cervélo

casran
Forum-lid HC

casran 26 mei 2008 23:46

MikesBike schreef:Mooie fiets geworden, van waar de keus voor de campa voorderailleur?
Is die Zipp crank goed te verkrijgen (ook voor niet gesponsorde renners)
Ik heb geen problemen met mijn Red derailleur, graag ook zsm de red cassette monteren :-)
Ik heb zelf problemen om deze op mijn tune naaf/body te monteren. (Peza doet al navraag bij Tune, zal wel een nieuwe body worden).

Zipp crank is idd zo goed als uit stock leverbaar. @ Ironpete: de teller van VumaQuads staat al op 3 bij jou, wow! :o
Of je de VumaQuad mooi vindt is persoonlijk. De Clavicula heeft natuurlijk ook iets... voor een volgend projectje zou ik graag de Powerarms SL eens monteren, al zal dat nog niet zo gauw zijn :D

De voorderailleurkeuze... hoh, dat carbon. En ik had nog een Record FD liggen van een vorige fiets, en zag niet in waarom ik die dan apart zou verkopen. Was wel niet gemakkelijk om een Record niet-compact FD afgesteld te krijgen op een Zipp VumaQuad Ct crankstel hoor.
De Red cassette zit op mijn Sub9 disc. Zou er later dit jaar eentje op een Tune naaf willen monteren. Goed om weten dus dat dat kan wringen!

Master B schreef:Net als de post hierboven ben ik alleen maar onderste boven van al dat prachtige materiaal. Heb je voor een Syntace F119 gekozen omdat de stuurpennen van zipp bagger lelijk zijn?

Echt lelijk vind ik ze niet, wel nogal massief en dus niet zeker of de stuurpen van Zipp erop zou passen. En vooral: het gewicht is er niet naar. Dan maar liever een oerdegelijke betrouwbare F119.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

mikebiker
Forum-lid

mikebiker 26 mei 2008 23:49

@ Melchormauri,

Welkom op het forum! Mooie wieltjes, maar andere bandjes doet ze beter uitkomen denk ik. Verder geldt voor die fiets van jou (en dat geldt eigenlijk bijna voor alle sl-teams 2007) dat hij in het echt veel mooier is dan op die foto's. Nog maar eens een fotootje loodrecht 'en profil' (en niet te licht is mijn ervaring).

En nou trainen, want je moet over 1,5 week 8x die alp op!!
Groet,
Mike

ironpete
Forum-lid

ironpete 27 mei 2008 14:47

Is de Cervélo P3 Carbon nog leverbaar in zwart-wit?
http://www.triathlonranking.com" onclick="window.open(this.href);return false;

casran
Forum-lid HC

casran 27 mei 2008 14:56

Ironpete schreef:Is de Cervélo P3 Carbon nog leverbaar in zwart-wit?

Normaal gezien niet, tenzij je nog een dealer vindt die dit op stock heeft staan, al vrees ik daarvoor.
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

diamant98
Forum-lid

diamant98 27 mei 2008 14:58

@ melchormauri

zeg, die cervélo slt van jou, welke maat is dat eigenlijk ?
Zit ondertussen vol ongeduld op mijne te wachten, maar dan de zilver / rode

lvgh
Forum-lid HC

lvgh 27 mei 2008 15:38

XLR8R schreef:Het stuur is echt rot. shifters kunnen niet meer hoger want dan gaan ze van het clamping gedeelte af. Dus nogmaals neem geen FSA SLK stuur! Het vlakke gedeelte van het stuur staat zelfs schuin omhoog. Als de nieuwe grapics binnen zijn komt er weer terug een zipp stuur op in traditional bend. Met mijn syntace pen.

Je stuur staat vreemd afgesteld, ik neem aan dat dat inderdaad te maken heeft met het (ruwe) clamping gedeelte. Dat zit bij dit stuur gewoon te laag.. lees deze review eens, misschien heb je er wat aan.

casran
Forum-lid HC

casran 27 mei 2008 16:37

LVGH schreef:Je stuur staat vreemd afgesteld, ik neem aan dat dat inderdaad te maken heeft met het (ruwe) clamping gedeelte. Dat zit bij dit stuur gewoon te laag.. lees deze review eens, misschien heb je er wat aan.

Dat grippy gedeelte is veel te laag op dat stuur aangebracht, merk ik op PezCyclingnews, maar de reviewer heeft er zich niet aan gestoord en de shifters erboven gemonteerd. Misschien moet je dat dan ook maar doen, XLR8R. Anders is het idd maar rottig :s

lvgh
Forum-lid HC

lvgh 27 mei 2008 18:09

C a s r a n schreef:
LVGH schreef:Je stuur staat vreemd afgesteld, ik neem aan dat dat inderdaad te maken heeft met het (ruwe) clamping gedeelte. Dat zit bij dit stuur gewoon te laag.. lees deze review eens, misschien heb je er wat aan.

Dat grippy gedeelte is veel te laag op dat stuur aangebracht, merk ik op PezCyclingnews, maar de reviewer heeft er zich niet aan gestoord en de shifters erboven gemonteerd. Misschien moet je dat dan ook maar doen, XLR8R. Anders is het idd maar rottig :s
Precies. Want in de huidige afstelling heb je ook niks aan de bovenkant van het stuur, dat platte gedeelte staat dan veel te verticaal. Zoals je zelf ook al gemerkt hebt ;)

melchormauri
Forum-lid

melchormauri 27 mei 2008 20:41

@ diamant 98

framemaat 58. Laat je niet misleiden doordat de fiets op een standje staat. Ik ben 1.88 en had hiervoor een Cannondale maat 60. Cervelo frames vallen wat groter heb ik begrepen en de 58 is dan ook prima.

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 28 mei 2008 00:58

inclusief de gratis spacertoren...
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

diamant98
Forum-lid

diamant98 28 mei 2008 14:52

@Melchormauri

't blijft natuurlijk een nette fiets. :o)

@ Armclassic-fan

Dat is één van de redenen waarom ik voor de 61 cm koos.
Ben 1,92 dus nog net iets groter, meting - nog in jeans - resulteerde in maat 60,5.
Maar omdat de head tube lengte 2 cm scheelt tussen 58 en 61 cm frame - leek me dit praktischer - en mooier, wat de FM ook bevestigde.

21st-century
Forum-lid

21st-century 28 mei 2008 17:39

Vandaag een nieuwe setje binnen gekregen en gelijk getest natuurlijk. Je mag misschien geen reclame maken (maar Eric) je hebt niets te veel gezegd. Erg mooi de kleding van Cervélo en de kwaliteit ziet er erg goed uit. Zit echt als gegoten, de zeem is wel iets dunner dan de zeem van het CSC setje (craft) maar vooralsnog zit de broek gewoon erg lekker. De rits die weggewerkt is bij het shirt is ook erg mooi. Reed vandaag gelijk 34.5 km/u gemiddeld over net geen 60 km in mijn eentje met extreem veel wind. Zou de kleding ook mede door de windtunnel ontworpen zijn :D haha. Andromeda, bedankt voor de tip betreft de kleding.
Afbeelding
http://the-21st-century.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Plaats reactie