De grote wielren quiz!
-
- Forum-lid
-
Laatst gewijzigd door Deleted_User op 26 jul 2017 21:53, 1 keer totaal gewijzigd.
- ophetkantje
- Forum-lid
Mooi zo afit 13, ik wou weer wat tempo in het topic brengen, dat is gelukt, jij bent.
Ach, ik zeg ook maar wat
Jeetje zit ik even van achter bidons te halen mis ik de slag
-
- Forum-lid
-
Laatst gewijzigd door Deleted_User op 26 jul 2017 21:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Timmerman
-
- Forum-lid
-
Even uitleggen voor hen voor wie dit te snel gaat:
Deze kok = Cooke
Titel prolongeren= Olympische wegrit
Eerste dame die dit won = Carpenter=timmerman
Leuk vraag maar met de wielerhistorie redelijk in je hoofd "een makkie"
We breien door. Welke pech had Sven Hamrin?
Deze kok = Cooke
Titel prolongeren= Olympische wegrit
Eerste dame die dit won = Carpenter=timmerman
Leuk vraag maar met de wielerhistorie redelijk in je hoofd "een makkie"
We breien door. Welke pech had Sven Hamrin?
Ik had gehoopt dat ieder begreep dat het weer over de Olympische Spelen zou gaan
Gok 1:
OL 64 brons (Hamrin als 4e man in de ploeg; bijzonder? ja, andere drie waren broers)
OL 68 favoriet voor OL goud; echter hij werd vervangen door een 4e lid van de familie (dus 4 broers)
Gok 2:
hij werd niet vervangen door het 4 lid van de familie (internet biedt daar even geen duidelijkheid over) maar er werd lek gereden en de concurrent (in dit geval Nederlanders) ging er met het goud vandoor.
OL 64 brons (Hamrin als 4e man in de ploeg; bijzonder? ja, andere drie waren broers)
OL 68 favoriet voor OL goud; echter hij werd vervangen door een 4e lid van de familie (dus 4 broers)
Gok 2:
hij werd niet vervangen door het 4 lid van de familie (internet biedt daar even geen duidelijkheid over) maar er werd lek gereden en de concurrent (in dit geval Nederlanders) ging er met het goud vandoor.
Addict R1
Antwoord 1 is goed.
Erik, Gusta en Sture Pettersson wonnen samen met Sven Hamrin de bronzen medaille om de 100km ploegentijdrit (wat een prachtig nummer was dat toch) tijdens de OS 1964. 4 laar later moest Sven plaats maken voor Thomas Petterson en de vier broers reden op het gebied van ploegentijdrijden een indrukwekkende palmares bij elkaar.
Met z'n vieren:
Zilver OS 1968
Wereldkampioen ploegen op de weg 1968, 1969
Wereldkampioen ploegen op de baan 1967, 1968
In 1970 zijn ze alle vier prof geworden en Gusta was de meest succesvolle van de vier en wist in 1971 de Giro te winnen.
Gusta en Thomas hebben in hun prof periode ook een keer de Baracchi - een tijdrit voor koppels- gewonnen.
Jansen01 mag het tempo erin houden
Erik, Gusta en Sture Pettersson wonnen samen met Sven Hamrin de bronzen medaille om de 100km ploegentijdrit (wat een prachtig nummer was dat toch) tijdens de OS 1964. 4 laar later moest Sven plaats maken voor Thomas Petterson en de vier broers reden op het gebied van ploegentijdrijden een indrukwekkende palmares bij elkaar.
Met z'n vieren:
Zilver OS 1968
Wereldkampioen ploegen op de weg 1968, 1969
Wereldkampioen ploegen op de baan 1967, 1968
In 1970 zijn ze alle vier prof geworden en Gusta was de meest succesvolle van de vier en wist in 1971 de Giro te winnen.
Gusta en Thomas hebben in hun prof periode ook een keer de Baracchi - een tijdrit voor koppels- gewonnen.
Jansen01 mag het tempo erin houden