Wat ik nu weer op Marktplaats zag....
- Wiliertoerist
- Forum-lid
Zeer dubieus, alles wat deze verkoper aanbiedt.
Hij vermeldt bij wielen en stuur geen merknaam, maar wel FFWD en Pinarello Most stuur bij naam genoemd in de advertentie voor de Wilier Izoard XP van €1800,-
Waarbij wielen en stuur dus als fake beschouwd kunnen worden....
Om over de rest van zijn shit maar te zwijgen.
Hij vermeldt bij wielen en stuur geen merknaam, maar wel FFWD en Pinarello Most stuur bij naam genoemd in de advertentie voor de Wilier Izoard XP van €1800,-
Waarbij wielen en stuur dus als fake beschouwd kunnen worden....
Om over de rest van zijn shit maar te zwijgen.
- thestudent
- Forum-lid HC
Deze broeksma heb ik al heel vaak gemeld aan mp. Ook heb ik al eens wat advertenties hier in dit topic van hem gezien. Bjj deze man moet je absoluut niets kopen
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!
- thestudent
- Forum-lid HC
Kees, ik begin me trouwens nu wel te irriteren aan je aversie tegen alles wat met modern, carbon, snelheid en gewicht te maken heeft. Je mening kennen we nu wel.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!
Ik wordt anders vreselijk moe van dat gezeur dat alles lichter, glimmender en duuder moet zijn. Maar daar klaagt alleen kees maar over. ( overigens niet eens in het onderhavige geval) Ik erger me helemaal niet aan het gemekker van Kees.
Kunnen we weer on-topic?
Kunnen we weer on-topic?
Beetje lullig om te zeggen, maar een adverteerder die zoveel sturen/zadels/velgen van zogenaamde merkartikelen tegen relatief lage prijzen verkoopt is natuurlijk wel een beetje verdacht. Het spreekwoord blijft toch altijd "als iets te mooi is om waar te zijn.... ".Wojtek schreef:Helaas ook een slechte ervaring. In januari een tweedehands FFWD carbon wielset gekocht. Vandaag gebeld door de FM dat dit geen originele FFWD wielen zijn i.v.m Novitec naven.
Overigens wel succes met het terugkrijgen van je geld.
Laat ik in eerste instantie zeggen dat ik het heel kut vind voor je, maar ik heb 1 opmerking.Wojtek schreef:Helaas ook een slechte ervaring. In januari een tweedehands FFWD carbon wielset gekocht. Vandaag gebeld door de FM dat dit geen originele FFWD wielen zijn i.v.m Novitec naven. Ben bezig mijn geld 500€ terug te krijgen. Set ziet er wel zgan uit. Het gaat om onderstaande adverteerder.
http://www.marktplaats.nl/verkopers/352 ... rentPage=1
Ik ben zelf ook niet echt een wielenkenner, maar ik was ook op zoek naar zulke wielen en ik weet uit ervaring dat er nep spul rondwaart op mp. Wat ik heb gedaan is naar de originele site gaan van ffwd en heb de zijkant van de naven vergeleken. Ik ben daarbij erachter gekomen dat de naven van broeksma novatec zijn en die gebruikt ffwd niet.
Als je een uitgave doet van zoveel geld op mp moet je eigenlijk wat huiswerk doen van tevoren.
- jeroenkuiper
- Forum-lid
tsja.
wat doet een FFWD F6 wielset? 1000 euro. en deze knaap verkoopt ze voor de helft.
Dat is net zoiets als dat je een ipad air op marktplaats denkt te kopen voor 250 euro, of het typische Garmin Edge 800 setje wat te koop aangeboden wordt.
Miz je eigen schuld, je vraagt er gewoon zelf om, om opgelicht te worden als je verondersteld een origineel product te kopen voor minder dan de helft van de nieuwprijs terwijl het product als nieuw wordt aangeboden
Ik dacht trouwens ook altijd dat de FFWD wielen een alu remrand hadden en niet een carbon remrand.
wat doet een FFWD F6 wielset? 1000 euro. en deze knaap verkoopt ze voor de helft.
Dat is net zoiets als dat je een ipad air op marktplaats denkt te kopen voor 250 euro, of het typische Garmin Edge 800 setje wat te koop aangeboden wordt.
Miz je eigen schuld, je vraagt er gewoon zelf om, om opgelicht te worden als je verondersteld een origineel product te kopen voor minder dan de helft van de nieuwprijs terwijl het product als nieuw wordt aangeboden
Ik dacht trouwens ook altijd dat de FFWD wielen een alu remrand hadden en niet een carbon remrand.
- Wiliertoerist
- Forum-lid
Beiden, er staat een R of C achter de type aanduiding.jeroenkuiper schreef: Ik dacht trouwens ook altijd dat de FFWD wielen een alu remrand hadden en niet een carbon remrand.
jeroenkuiper schreef:tsja.
Leuk en aardig allemaal maar als je zo gaat redeneren dan is 90% van de criminaliteit de schuld van het slachtoffer. Bijna ieder geval van inbraak, diefstal of oplichting kan met een aantal eenvoudige handelingen of aanpassingen voorkomen worden. Helaas (of gelukkig?) zijn er altijd van die naïeve mensen die nog vertrouwen in de mens hebben...
Campagnolo Ultra Dork
Het is gewoon niet slim om wielen op MP te gaan kopen als je weinig tot niets van wielen weet...
Uit dit lijstje moet je snelheid en carbon weglaten.thestudent schreef:Kees, ik begin me trouwens nu wel te irriteren aan je aversie tegen alles wat met modern, carbon, snelheid en gewicht te maken heeft. Je mening kennen we nu wel.
Het enige wat me echt interesseert is snelheid en over carbon laat ik me eigenlijk nooit uit.
Cheap light strong, choose two