Met vlotheid bedoel ik hier dat jullie de zware anti-dumping taks niet moeten betalen. Toch weer lekker van België om dat dan wel te doen.. Vast omdat we een Soevereine staat zijn zoals je zegt?thomwittendorp schreef:Hier in Nederland valt het soms ook tegen met vlotheid als ik dat hier zo lees. Verder vind ik het een beetje een flauwe opmerking, want dat is net zoiets dat je in Duitsland zo hard mag als je zelf wil op de snelweg en hier in Nederland maar 130 maximaal mag (sommige stukken minder). Vergeet niet dat de leden van de EU nog altijd Soevereine staten zijn en dat de EU geen universele wetgever is.Daviddk0 schreef: Ook een beetje onrechtvaardig zelfs om in UK en NL dan wel een vlotte toestroom van Chinese onderdelen binnen te laten.
Het Grote China Topic (frames + onderdelen)
Even geleden mijn VB-R-055 frame van Chris (Zhongwei/Velobuild) mogen ontvangen. Nog even wachten tot ik tijd heb om langs de fietsenmaker te gaan om de lagers te laten persen (BBRight), en dan kan ik de boel afmaken.
Zal binnenkort wat uitgebreider mijn ervaringen beschrijven, maar hier alvast een fotootje van de fiets in opbouw:
Zal binnenkort wat uitgebreider mijn ervaringen beschrijven, maar hier alvast een fotootje van de fiets in opbouw:
-
- Forum-lid
- Berichten: 219
- Lid geworden op: 02 mar 2013 22:57
Je zou eventueel zelf kunnen persen met een stuk schroefdraad en wat losse O ringen
-
- Forum-lid
- Berichten: 1160
- Lid geworden op: 16 jan 2010 20:28
@Aeo wat is de reden dat je kiest voor een quick release zadelpenklem?
CANNONDALE SuperSix EVO sram red
Hartelijk dank voor je advies. Ik heb iemand gevonden met een blindklinkmoertang en die zal de blindklinkmoer weer vastzetten.embee64 schreef:De 4 bevestigingen voor de bidonhouders zijn er met een blindklinkmoer-tang erin gezet. Als nu deze blindklinkmoeren
zodanig los zitten dat je de bevestigingsboutjes van je bidonhouders niet meer vast krijgt gedraaid, moet je met een dergelijke tang ze iets natrekken. Iets natrekken. tang verwijderen en met boutje proberen of de blindklinkmoer vastzit.
Indien nog los, procedure herhalen, net zolang tot wel vast.
Al meerdere keren gedaan, ook als bijvoorbeeld een bevestiging vergeten is.
Een van die "leuke" dingetjes van een nieuw frame uit China halen... De bijgeleverde klem (31.8mm) paste niet, omdat de laklaag wat te dik is. Een 32.0 past wel, maar die zijn bijna niet te vinden. Gelukkig had de fietsenmaker nog een modelletje liggen wat ik zo lang kan gebruiken.thomwittendorp schreef:@Aeo wat is de reden dat je kiest voor een quick release zadelpenklem?
Mocht iemand nog een 32.0 klemmetje hebben, let me know!
Zelf persen heb ik wel aan gedacht, maar de fietsenmaker was erg enthousiast toen ik het frame kwam laten zien, en bood gelijk aan dat ie de lagers wel wilde persen
Leuke fietsenmaker. Hier wordt enkel scheef gekeken naar mijn frame bij de fietsenmakers. :p
Ondertussen mijn chinese carbon fiets afgehaald, daarvoor 300 EUR opgehoest (bovenop de 340 EUR incl verzending die ik al betaald heb, leuk toch die anti dumping taks) en opgebouwd/afgewerkt.
Ondertussen mijn chinese carbon fiets afgehaald, daarvoor 300 EUR opgehoest (bovenop de 340 EUR incl verzending die ik al betaald heb, leuk toch die anti dumping taks) en opgebouwd/afgewerkt.
2dehands gekocht, helaas is er op de 2dehands markt niet steeds een keuze in kleur. Maar mij stoort het niet zo, beetje contrast mag wel. Maar zwarte groep had ook leuk geweest.
Laatst gewijzigd door Daviddk0 op 25 jun 2014 00:09, 1 keer totaal gewijzigd.