Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!
-
frigo
- Forum-lid
frigo
31 dec 2009 11:33
pinarello schreef: Kijk dit is mooi:D
Wat is de afmontage?
Leuk dat je hem mooi vindt
De afmontage is nu een 'allegaatje' van leftovers; oude Campa Nuovo Record/Super Record/Sugino Mighty. Ik wil de Treviso binnenkort op gaan bouwen met Campa Centaur-2008 onderdelen. Dit frame rijdt n.l. super comfortabel en wil er een lekkere 'cruiser' van maken...
Bianchi 1885: Bij een Italiaanse racefiets krijg je de moraal er gratis bij!
-
pinarello
- Forum-lid
pinarello
31 dec 2009 12:53
Frigo schreef:pinarello schreef: Kijk dit is mooi:D
Wat is de afmontage?
Leuk dat je hem mooi vindt
De afmontage is nu een 'allegaatje' van leftovers; oude Campa Nuovo Record/Super Record/Sugino Mighty. Ik wil de Treviso binnenkort op gaan bouwen met Campa Centaur-2008 onderdelen. Dit frame rijdt n.l. super comfortabel en wil er een lekkere 'cruiser' van maken...
Ok. Mocht je nog wat spullen kwijtwillen houd ik me aanbevolen
-
perik
- Forum-lid
perik
31 dec 2009 13:59
BASPRO1 schreef:Wat voor een hoop kleuters zitten hier bij elkaar!!!
Indien jullie niet van "Italian Beauties" houden, ga dan elders kankeren!!!
Waar doel je op? Ik zie alleen reacties waarin op beschaafde wijze een mening wordt gegeven. Waarom telkens jezelf dit Calimero-gedrag aanmeten??
-
japiecarbon
- Forum-lid HC
japiecarbon
31 dec 2009 14:13
Olleranip schreef:BASPRO1 schreef:Wat voor een hoop kleuters zitten hier bij elkaar!!!
Indien jullie niet van "Italian Beauties" houden, ga dan elders kankeren!!!
"
Italian Beauties" Bedoel je met of zonder glitters?
Ik heb ze liever zonder glitters, je zit er altijd zo onder en ik denk dat mijn vriendin dat niet zo leuk zou vinden
-
devoorzitter
- Forum-lid
devoorzitter
31 dec 2009 14:29
Wat valt er over smaak toch weer heerlijk te twisten!
@ Frigo: mooie fiets! Ik heb er zelf ook zo een voor de winter en ik kan bevestigen: ondanks het gewicht rijdt hij inderdaad supercomfortabel, al vind ik 'm wel een tikkie nerveus sturen (in ieder geval in vergelijking met mijn andere Pina, een FP5)
Pinarello FP5: Record, Zonda. Pinarello Treviso: Veloce, Easton Vista SL
-
marsman
- Forum-lid
marsman
31 dec 2009 18:05
devoorzitter schreef:Wat valt er over smaak toch weer heerlijk te twisten!
@ Frigo: mooie fiets! Ik heb er zelf ook zo een voor de winter en ik kan bevestigen: ondanks het gewicht rijdt hij inderdaad supercomfortabel, al vind ik 'm wel een tikkie nerveus sturen (in ieder geval in vergelijking met mijn andere Pina, een FP5)
Effe nieuwsgierig, maar wat weegt deze Pina ongeveer en van welk bouwjaar is hij? Effe rekenen wat ze de afgelopen jaren gewonnen hebben qua gewicht.
Ik pak ze wel weer in de afdaling
-
frigo
- Forum-lid
frigo
31 dec 2009 19:08
marsman schreef:devoorzitter schreef:Wat valt er over smaak toch weer heerlijk te twisten!
Effe nieuwsgierig, maar wat weegt deze Pina ongeveer en van welk bouwjaar is hij? Effe rekenen wat ze de afgelopen jaren gewonnen hebben qua gewicht.
:D:D:D
Bouwjaar ca. 1987. Ik heb de fiets nog nooit gewogen, maar gokje ca. 9,5 kg
Frame (maat 56) met vork zal zo'n 2,5 kg wegen, dus met een moderne groep en wielen, moet ik rond de 8 kg uit kunnen komen. Wat weegt zo'n FP5 ook alweer:p
Bianchi 1885: Bij een Italiaanse racefiets krijg je de moraal er gratis bij!
-
wildromance
- Forum-lid
wildromance
31 dec 2009 21:13
pinarello schreef:Frigo schreef:Nou vooruit dan, mijn nieuwe Pina:
[img=
http://i60.photobucket.com/albums/h30/Q ... reviso.jpg]
Afgelopen zomer dit frame nieuw gekocht, hing al 20 jaar als winkeldochter bij een fietsenmaker. Het is een Treviso uit 2e helft van de jaren '80, framebuizen van Columbus SL. Weliswaar geen Prince of Dogma, maar deze is in mijn ogen toch echt veel mooier...
Kijk dit is mooi:D
Wat is de afmontage?
TOP FIETS!
Als je wint heb je vrienden
-
marsman
- Forum-lid
marsman
01 jan 2010 12:49
Frigo schreef:marsman schreef:devoorzitter schreef:Wat valt er over smaak toch weer heerlijk te twisten!
:D:D:D
Bouwjaar ca. 1987. Ik heb de fiets nog nooit gewogen, maar gokje ca. 9,5 kg
Frame (maat 56) met vork zal zo'n 2,5 kg wegen, dus met een moderne groep en wielen, moet ik rond de 8 kg uit kunnen komen. Wat weegt zo'n FP5 ook alweer:p
Dat zou fantastisch zijn, maar ik denk niet dat 8 kg realistisch is (of heb ik het mis
. Dat maakt mijn F4:13 zelf zwaarder (incl. pedalen gementen e.d.).
Ik pak ze wel weer in de afdaling
-
devoorzitter
- Forum-lid
devoorzitter
01 jan 2010 13:16
8kg lijkt mij ook niet realistisch voor de Treviso. Ik heb 'm nooit exact gewogen, maar hij is echt wel een stuk zwaarder dan de FP5 , die inderdaad een kilo of 8 is (is immers een afgeleide van de F4:13) met alles erop en eraan.
Pinarello FP5: Record, Zonda. Pinarello Treviso: Veloce, Easton Vista SL
-
kalkko
- Forum-lid
kalkko
01 jan 2010 14:03
Wild Romance schreef:pinarello schreef:Frigo schreef:Nou vooruit dan, mijn nieuwe Pina:
[img=
http://i60.photobucket.com/albums/h30/Q ... reviso.jpg]
Afgelopen zomer dit frame nieuw gekocht, hing al 20 jaar als winkeldochter bij een fietsenmaker. Het is een Treviso uit 2e helft van de jaren '80, framebuizen van Columbus SL. Weliswaar geen Prince of Dogma, maar deze is in mijn ogen toch echt veel mooier...
Kijk dit is mooi:D
Wat is de afmontage?
kan er eigenlijk niet warm of koud van worden, geef mij maar de modernere fietsen hoor, zoals de pinarello van tegenwoordig en men eigen storck facenario 0.8 en de jouwe ook natuurlijk:-))
TOP FIETS!
-
toontje68
- Forum-lid
toontje68
01 jan 2010 16:15
Mooi zo'n oldtimer! Zou hiermee nog maar niet door de pekel gaan rijden met dat chroom
S-Works Tarmac Sram E-tap Mavic Pro Carbon slc