Colnago
Zo wordt een zilverkleurige Potenza groep wel mooi maar standaard is het niet veel soeps. Dan liever een zwarte.
Wat mij betreft hoeft een gelugd stalen fiets geen statement van kitsch te zijn. Mijn ervaring is juist dat zo'n frame helemaal niet zoveel onderdoet voor carbon. Dan mogen er ook gewoon moderne spulletjes op, om het verschil niet nog groter te maken.
Het is alleen wel jammer dat er niet zoveel slanke, sierlijke onderdelen meer gemaakt worden. Het is wat mij betreft een beetje teveel gericht op de aero frames van tegenwoordig.
Wat mij betreft hoeft een gelugd stalen fiets geen statement van kitsch te zijn. Mijn ervaring is juist dat zo'n frame helemaal niet zoveel onderdoet voor carbon. Dan mogen er ook gewoon moderne spulletjes op, om het verschil niet nog groter te maken.
Het is alleen wel jammer dat er niet zoveel slanke, sierlijke onderdelen meer gemaakt worden. Het is wat mij betreft een beetje teveel gericht op de aero frames van tegenwoordig.
Campagnolo Ultra Dork
- thestudent
- Forum-lid HC
- Berichten: 5540
- Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
- Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn
Gaat een hoop werk inzitten om potenza ( alternatief is nu centaur in zilver ) zo gepolijst te krijgen. Want de standaard afwerking is echt niet zo glimmend. Daar kan je de nodige avonduurtjes aan kwijt.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!
Meen je dat? Ik vind het juist heel vet gedaan. Net zo over the top als de originele (vintage) delen, maar dan met alle gemakken van modern schakelen.
Dat polijsten een hell off a job is kan ik beamen. Het anodisatielaagje er (chemisch) afkrijgen is ook niet helemaal zonder gevaar.
Dat polijsten een hell off a job is kan ik beamen. Het anodisatielaagje er (chemisch) afkrijgen is ook niet helemaal zonder gevaar.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
Originele vintage onderdelen zijn fabrieksaf nooit over the top .53x11 schreef: ↑08 apr 2021 16:52 Meen je dat? Ik vind het juist heel vet gedaan. Net zo over the top als de originele (vintage) delen, maar dan met alle gemakken van modern schakelen.
Dat polijsten een hell off a job is kan ik beamen. Het anodisatielaagje er (chemisch) afkrijgen is ook niet helemaal zonder gevaar.
Dat overdreven gepolijst spul heeft zijn aanhangers, vooral in Azië. Mij neigt het eerder naar kitsch. Maar iedereen zijn eigen smaak natuurlijk
Stuur lijkt ook wel erg veel naar voren gekanteld getuige de drops, maar lastig te zien door het camerastandpunt.
Waarom heb je jezelf zover achter het bracket geplaatst? Behalve dat het esthetisch niet zo fraai is lijkt het me vooral niet zo lekker fietsen in vergelijking met het zadel een cm of 2 naar voren en de stuurpen een cm of 2 langer.
Waarom heb je jezelf zover achter het bracket geplaatst? Behalve dat het esthetisch niet zo fraai is lijkt het me vooral niet zo lekker fietsen in vergelijking met het zadel een cm of 2 naar voren en de stuurpen een cm of 2 langer.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
-
- Forum-lid
- Berichten: 37
- Lid geworden op: 27 aug 2020 00:43
11 cm stuurpen.
Vittoria Latex
Vredestein Fortezza Superiore 25 mm banden
Morgen naar Valkenburg de Cauberg en Keutenberg op zin in!
-
- Forum-lid
- Berichten: 37
- Lid geworden op: 27 aug 2020 00:43
haha nou je had wel gelijk Ernie, ik kwam bij de fietsenmaker en die vent zegt ok wie heeft dit erop gezet dit is uhm niet zo fraai hehe
-
- Forum-lid
- Berichten: 37
- Lid geworden op: 27 aug 2020 00:43
Terug van weekend Valkenburg
Cauberg : check
Keutenberg: helaas afgestapt op 2/3 baal ervan was er bijna alleen net te weinig vaart de hoek om had niet het idee dat het daarna nog wel ging lukken dus tot een volgende keer.