Retro / oudere fietsen
Hoi,
Ik heb een wat oudere Empella, een Fireball, waar een Shimano 600 balhoofdstel op zit.
Nu zit er wat speling op en ik wil hem graag wat strakker zetten of de lagers vervangen maar ik krijg de ringen maar niet los. Heeft iemand een oplossing voor mij, of kan iemand mij helpen? Ik woon in Goirle onder Tilburg.
Met vriendelijke groet,
Paul
Ik heb een wat oudere Empella, een Fireball, waar een Shimano 600 balhoofdstel op zit.
Nu zit er wat speling op en ik wil hem graag wat strakker zetten of de lagers vervangen maar ik krijg de ringen maar niet los. Heeft iemand een oplossing voor mij, of kan iemand mij helpen? Ik woon in Goirle onder Tilburg.
Met vriendelijke groet,
Paul
begin eens met IMAL te spuiten. Dagen laten trekken.
eender welke kruipolie zal wel voldoen normaal . dagje laten inwerken.pvg61 schreef: ↑25 sep 2018 23:57 Hoi,
Met vriendelijke groet,
Paul
Na een paar nachtjes slapen over de afmontage van de Gazelle AA, met jullie commentaar in gedachten, zou het misschien toch wel wat bont worden met al die kleurtjes. Vandaar in elk geval het zwarte zadel, en ik kwam in de onderdelendoos ook nog zwart stuurlint tegen, volgens mij geen kurk, Iscaselle Dainy staat er op het etiket. Hoop dat het nog plakt ... het is in elk geval retro genoeg!
En dan nog een project, dat inmiddels al enkele weken klaar is. Mijn Gazelle Team heb ik opnieuw opgebouwd, ditmaal met de correcte Campagnolo Chorus groep, dus uit 1995.
Helaas heeft één van de shifters wel wat schade, ik heb er wel nieuwe rubbers omheen gezet.
Bij mijn eigen fietsenmaker kocht ik een NOS BBB-stuur, 44 cm breed met dubbele groef. Bij Mario Verhoeven, die andere fietsenmaker, komt de Modolo stuurpen vandaan.
Nog even een vraag, hoe kan ik die lelijke stickers van de velgen af halen? Ik heb al wat zitten peuteren, maar daar kwam ik niks verder mee. Zou warm maken met een föhn iets zijn?
Helaas heeft één van de shifters wel wat schade, ik heb er wel nieuwe rubbers omheen gezet.
Bij mijn eigen fietsenmaker kocht ik een NOS BBB-stuur, 44 cm breed met dubbele groef. Bij Mario Verhoeven, die andere fietsenmaker, komt de Modolo stuurpen vandaan.
Nog even een vraag, hoe kan ik die lelijke stickers van de velgen af halen? Ik heb al wat zitten peuteren, maar daar kwam ik niks verder mee. Zou warm maken met een föhn iets zijn?
Bij vinyl stickers werkt een haarföhn als een tierelier. Ik heb eens bij een titanium BeOne frame zitten knoeien met stickerverwijderaar, echter zonder veel succes. Mijn vriendin stelde voor de föhn te gebruiken: toen was het een eitje om de stickers eraf te krijgen.
Morgen maar even de föhn uit de make-up tafel halen dan. En dit is zeker een fijne groep, het viel me niet tegen om het af te stellen, maar toch blijft Shimano mijn voorkeur houden. Vandaar dat op mijn volgende project, waar ik deze winter mee bezig zal zijn, ook weer Shimano Dura Ace komt, 7400/7410 STI om precies te zijn.