Pagina 300 van 320

Re: Tijdritfietsen topic

Geplaatst: 11 mar 2015 15:52
door JV99
Het FFWD is een exacte kopie van de H3C (of de Specialized Trispoke). Wellicht iets andere carbon layup, maar qua aerodynamische vorm hetzelfde.

Disc is ook rendabel bij lagere snelheden dan 40kph, relatief zelfs meer dan bij hogere snelheden volgens mij.

Hoe dan ook, de 3-spaak/Disc combo is "tried and tested" en het kan misschien sneller, maar er is zeker niks mis mee.

Re: Tijdritfietsen topic

Geplaatst: 14 jul 2015 23:17
door Rbe
wie weet de aero dynamische waarden van een canyon speedmax 9 pro en een Canyon18 e118 Next

zit te twijfelen tussen die 2 maar kan geen waardes vinden, de canyon zal naar mijn gevoel aerodynamischer zijn

Re: Tijdritfietsen topic

Geplaatst: 15 jul 2015 00:45
door Ernie C.
Rbe schreef:wie weet de aero dynamische waarden van een canyon speedmax 9 pro en een Canyon18 e118 Next

zit te twijfelen tussen die 2 maar kan geen waardes vinden, de canyon zal naar mijn gevoel aerodynamischer zijn
Dat weet ik wel zeker ;) .

Re: Tijdritfietsen topic

Geplaatst: 15 jul 2015 08:02
door Daveke2
Hoezo? Die twee zijn qua vormen bijna identiek aan elkaar?
Als je voor die canyon zou gaan, zou ik wachten op de nieuwe, die is denk ik wel meer aero dan de Argon18

Re: Tijdritfietsen topic

Geplaatst: 15 jul 2015 23:47
door pdegenaar
Beste mede forum leden, ik hoop dat jullie mij op weg kunnen helpen.
Dit jaar ben ik voor het eerst gestart met het doen van triatlons. In eerste instantie gewoon op mijn normale racefiets. Nu een aantal triatlons verder ben ik eens aan het overwegen om naar een triatlon fiets te kijken. Nu loop ik er tegen aan dat de grootste maat van een triatlon fiets voor mij mogelijk te klein is. Hoewel ik al jaren fiets, ben ik zelf nog altijd een leek op het gebied van fietsmaten. Met jaloezie lees ik altijd andere berichten en adviezen en probeer er van te leren. Wanneer je echter voor jezelf wat moet kiezen, kom ik er toch niet helemaal uit. En al helemaal niet wanneer het een triatlon fiets (frame) betreft.
Mijn lengte is 1,99 bbl 95. Kun je hiermee fatsoenlijk op een xl fiets of is deze vraag te algemeen en is het dan echt nog frame afhankelijk.

Re: Tijdritfietsen topic

Geplaatst: 16 jul 2015 08:09
door P_Roeske
Beste pdegenaar,

Zelf ben ik 1m88 met bbl van ca90.

Ik rijd op een Giant Trinity Advanced SL0 (2010) in maat M en dat gaat prima kwa maat. Het zal dus een beetje afhangen van de geometrie, maar in principe zou dat wel moeten lukken lijkt mij. Vooral wat verschillende fietsenzaken afbellen om te kijken waar ze meerdere maten op voorraad hebben, zodat je het kan proberen.

Re: Tijdritfietsen topic

Geplaatst: 16 jul 2015 09:43
door Daveke2
Ik heb zelf een 58 cm Cervelo P3, en heb er nu een 56 cm P4 bij besteld.
!m88 en BBL van 95 cm

Re: Tijdritfietsen topic

Geplaatst: 18 jul 2015 10:09
door pdegenaar
Bedankt voor de reacties. Ik ga volgende week er eens wat meer werk van maken.

Re: Tijdritfietsen topic

Geplaatst: 21 sep 2015 22:10
door Rbe
Maakt een casco speed airo en een echte tijdrit helm veel verschil qua wattage ? Ben op zoek naar een helm maar vind een casco speedtime of warp er net iets te extreem uitzien voor de oefen ritjes

vraag 2:
Bij het aanzetten van mijn tijdrit fiets heb ik het gevoel dat het niet zo soepel gaat als op mn willier cento uno air (verschuif ik wat na achter op mijn zadel dan is dat gevoel weg) hij komt niet zo snel op snelheid maar als hij er eenmaal is blijft hij er wel makkelijk (het achterwiel loopt wel soepel (Dura Ace C75))

heb de fiets nog niet lang. Komt dat gevoel bekend voor ? of is er iets mis?

Re: Tijdritfietsen topic

Geplaatst: 22 sep 2015 08:00
door amclassic-fan
Waarom zou je met oefen ritjes een tijdrithelm op zetten? Dat doe je één keer om er even aan te wennen en te controleren of de helm goed zit en blijft zitten en daarna nooit meer.

Re: Tijdritfietsen topic

Geplaatst: 24 sep 2015 20:25
door Daveke2
Mwah, ik heb ook wel het idee dat ik op mijn TT iets minder makkelijk snelheid maak, maar als ik er ben, de snelheid wel beter vast gehouden wordt.

Re: Tijdritfietsen topic

Geplaatst: 25 sep 2015 21:10
door RVV
amclassic-fan schreef:Waarom zou je met oefen ritjes een tijdrithelm op zetten? Dat doe je één keer om er even aan te wennen en te controleren of de helm goed zit en blijft zitten en daarna nooit meer.
Ik fiets altijd met mijn casco helm. De reden is dat met de gewone helm en zonnebril mijn zonnebril volloopt met zweet door de tijdrit houding. Met het geïntegreerde vizier heb ik hier geen last van.