Irritant forumgedrag
Absoluut niet. Was puur uit interesse.
Alleen leert de praktijk dat het zonder moderatie vaak en/en wordtEnzzo schreef: ↑10 dec 2023 23:04Klaagtopics vervullen een dienst!
Je kunt daar frustraties uitten die niet passen in lopende topics!
Een soort verzamelbak (vuilbak) voor zaken die niet thuis horen in topics van mensen die een serieuze vraag stellen en daarop een antwoord verwachten.
Dat houdt een forum een beetje netjes en schoon
Ik heb ook eigenlijk weinig tot geen irritaties hier op het forum, anders ging ik wel wat anders doen. En laten we eerlijk zijn: Als er een prijs te verdienen was voor het netste forum zonder moderatie op het internet, zouden we best wel kans maken.
Campagnolo Ultra Dork
Je steekt moeite en tijd erin, om iemand te helpen. En vervolgens hoor je taal noch teken van de vraagsteller. Ik vind dat vrij onfatsoenlijk. Schouderklopje boeit me niet, ik weet sowieso wel dat ik awesome ben
Ik heb ook veel nieuwe woorden geleerd met alle Belgen hier!Enzzo schreef: ↑10 dec 2023 20:56Sorry hoor maar dit vind ik echt ongepast. Dit forum bedient het Nederlandse taalgebied en daar hoort Vlaanderen dus ook bij. Bovendien is Vlaanderen zo’n beetje de bakermat van het wielrennen in de lage landen.codex schreef: ↑10 dec 2023 17:55 Dat over belgische renners een apart topic is aangemaakt. Zoals Evenepoel.
Als Fries heb ik echt 0,0 met die belgen die fietsen als prof.
Voor mij is een belg een buitenlander, gelijk aan een Engelsman of Deen.
En dat bewieroken (iets Rooms misschien),over Wout van Aert (en de Jumbo ploeg) of het een 9de wereldwonder op de fiets is.
Laat die belgen nu zelf maar een soort verering aanhangen van Evenepoel en van Aert in Belgie. Ik zou daar graag hier van verstoken blijven.Het is hier niet Het Laatste Nieuws.
Ik vind het juist een enorme aanvulling voor dit forum; al die Vlaamse invloeden (behoudens de onuitputtelijke bibliotheek van Lugosi dan )
Ik vind dat quoten een beetje een lastige. Wanneer wel en wanneer niet nodig.
Zeker bij een topic waar de antwoorden elkaar snel opvolgen en ik enige vorm van een weder antwoord verwacht op mijn antwoord (waarom eigenlijk? Dat weet ik ook niet...), is quoten, ook al is het direct onder de laatste toevoeging van de vorige schrijver, hoe irritant ook voor Havana, een manier om een notificatie te triggeren. Zodra je inlogt zie je bij je notificaties dat ik weer bijdehand loop te doen op wat je zegt.
Wat ik vervelend vind is dat men persoonlijk aangevallen voelt als iemand zijn of haar mening niet aanhangt en dan kan het lelijk worden en wel persoonlijk over en weer. Tot het punt dat iemand het forum verlaat. Dat is jammer. Er is ook een moment waar je kunt beseffen, oké, ieder zijn mening, ook prima, laat het gaan. We gaan door.
Natuurlijk heb ik geen enkel probleem met belgische forumleden. Dat maken sommigen ervan.
De vraag was: wat vind je irritant forumgedrag.
Dat vind ik zelf dus en heb het opgeschreven.
Ik zie belgen niet als een soort zuidelijke nederlanders en dat er een soort band is onderling.
(ondanks het gezamelijk verleden als verenigde nederlanden).
Misschien is dat niet te begrijpen voor sommigen, maar zo voel ik dat.
Ik begrijp ook wel dat als je vlakbij belgie woont, je dat wel voelt of als je veel persoonlijk contract hebt met belgische mensen je die connectie wel voelt.
Kortom Een opmerking van mij, die je zelf maar moet plaatsen.
Voor mij persoonlijk zijn de belgische medeforumleden 100% net zoveel waard als de nederlanders hier.
Ik las dat 15 jarige Nederlanders pubers heel veel problemen hebben om begrijpend te lezen.
Misschien moeten ze daar maar " nederlanders van alle leeftijden"van maken.
en inderdaad; De slappe en betijden(af en toe) zelf ontfatsoenlijke moderatie in zijn algemeen.
PS En verder ben ik het hartgrondig eens met kern van de bijdrage van 53x11 en Phillipos.
De vraag was: wat vind je irritant forumgedrag.
Dat vind ik zelf dus en heb het opgeschreven.
Ik zie belgen niet als een soort zuidelijke nederlanders en dat er een soort band is onderling.
(ondanks het gezamelijk verleden als verenigde nederlanden).
Misschien is dat niet te begrijpen voor sommigen, maar zo voel ik dat.
Ik begrijp ook wel dat als je vlakbij belgie woont, je dat wel voelt of als je veel persoonlijk contract hebt met belgische mensen je die connectie wel voelt.
Kortom Een opmerking van mij, die je zelf maar moet plaatsen.
Voor mij persoonlijk zijn de belgische medeforumleden 100% net zoveel waard als de nederlanders hier.
Ik las dat 15 jarige Nederlanders pubers heel veel problemen hebben om begrijpend te lezen.
Misschien moeten ze daar maar " nederlanders van alle leeftijden"van maken.
en inderdaad; De slappe en betijden(af en toe) zelf ontfatsoenlijke moderatie in zijn algemeen.
PS En verder ben ik het hartgrondig eens met kern van de bijdrage van 53x11 en Phillipos.
1 en 2 zijn irritant, zeker het quoten , re-quoten met foto’s … er is dan meestal geen pindakaas meer van het origineel te maken. Hit en run is ook zo waardeloos, maar gebeurd vaak door onwetende mensen die iets opzoeken en dan op dit forum uitkomen. Meestal of vaak met een vraag over een stadsfiets, kroegfiets of bakfiets.
Wel heb ik een hekel aan dat mensen graag de les lezen aan andere mbt. materialen ( groepset oid ). Zo van koop maar Shimano 105 , Ultegra heb je niet nodig…. Mag ik zelf uitmaken wat ik nodig heb ?! Ik heb geld te veel en koop graag Dura Ace met Zipp 454 NSW wielen op mijn Dogma frameset van €6K …Nou prima , moet kunnen in deze maatschappij.
Ik zie hier ook België - Nederland terugkomen…. En denk dan laat iedereen in z’n waarde en mocht je een topic niet leuk vinden sla het dan over en meng je er niet in. Zelf heb ik heel erg goede contacten met onze zuiderburen. Misschien ook omdat wij dichtbij Vlaanderen wonen en er graag komen vanwege de vriendelijke mensen, het kneuterige en de goede keuken.
Zelfde met het Politiek topic, en daar ben ik het wel met sommige eens #eenslotjemagbest. Ik probeer me er niet in te mengen of me eigen te ergeren in dit topic en heb misschien 3x iets geschreven in dit topic. Wel moet ik soms op mijn vingers bijten om niet te reageren. Soms vanuit mijn provincie gevoel om dat volgens sommige Randstad gevoelens overheersen ( zo ook bij de politici ). Neem b.v het openbaar vervoer : Ik kan er niet mee naar mijn werk, en als ik op Walcheren ( ja zoek maar eens op ) met de bus van Oostkapelle naar Ritthem wil duurt de rit 1,5 uur !! Ritje duurt met de auto 19 minuten….
Genoeg ergernissen , zeker wel maar dan probeer ik verder niet te reageren
Wel heb ik een hekel aan dat mensen graag de les lezen aan andere mbt. materialen ( groepset oid ). Zo van koop maar Shimano 105 , Ultegra heb je niet nodig…. Mag ik zelf uitmaken wat ik nodig heb ?! Ik heb geld te veel en koop graag Dura Ace met Zipp 454 NSW wielen op mijn Dogma frameset van €6K …Nou prima , moet kunnen in deze maatschappij.
Ik zie hier ook België - Nederland terugkomen…. En denk dan laat iedereen in z’n waarde en mocht je een topic niet leuk vinden sla het dan over en meng je er niet in. Zelf heb ik heel erg goede contacten met onze zuiderburen. Misschien ook omdat wij dichtbij Vlaanderen wonen en er graag komen vanwege de vriendelijke mensen, het kneuterige en de goede keuken.
Zelfde met het Politiek topic, en daar ben ik het wel met sommige eens #eenslotjemagbest. Ik probeer me er niet in te mengen of me eigen te ergeren in dit topic en heb misschien 3x iets geschreven in dit topic. Wel moet ik soms op mijn vingers bijten om niet te reageren. Soms vanuit mijn provincie gevoel om dat volgens sommige Randstad gevoelens overheersen ( zo ook bij de politici ). Neem b.v het openbaar vervoer : Ik kan er niet mee naar mijn werk, en als ik op Walcheren ( ja zoek maar eens op ) met de bus van Oostkapelle naar Ritthem wil duurt de rit 1,5 uur !! Ritje duurt met de auto 19 minuten….
Genoeg ergernissen , zeker wel maar dan probeer ik verder niet te reageren
Laatst gewijzigd door rene op 11 dec 2023 12:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless
- ophetkantje
- Forum-lid
Heb hier eigenlijk maar een irritatie de rest hoort bij een forum is mijn idee. Mijn irritatie; de mensen die nooit inhoudelijk op het topic reageren, maar alleen op de bijdragen van anderen. Anders gezegd forumleden die alleen op zoek zijn naar discussie met anderen en niet(s) bijdragen bij de inhoudelijk on topic reacties naar een topicstarter toe.
Ach, ik zeg ook maar wat
+1 dat is ook een doorn in mijn oog.rene schreef: ↑11 dec 2023 11:33 Wel heb ik een hekel aan dat mensen graag de les lezen aan andere mbt. materialen ( groepset oid ). Zo van koop maar Shimano 105 , Ultegra heb je niet nodig…. Mag ik zelf uitmaken wat ik nodig heb ?! Ik heb geld te veel en koop graag Dura Ace met Zipp 454 NSW wielen op mijn Dogma frameset van €6K …Nou prima , moet kunnen in deze maatschappij.
Ride bikes, not tanks!
-
- Forum-lid
Het is een forum, een redelijk vrije format, dat heel veel mooie kennis, kunde en feiten biedt, maar soms ook onzinnigheid, ongewenste meningen en persoonlijke emoties. Bijna menselijk, haha. Ik vind het door deze mix een prima format, heb geen irritaties, behalve als de communicatie negatief op de man wordt. Dat is vaak jammer en onnodig. My 2 cents.
Ik ben iemand die nog makkelijk zo zal reageren, maar doe dat net heel bewust. Wanneer ik begin rond te kijken voor een nieuwe fiets, dan denk ik bv. "alu frame, 32mm clearance, niet te racy zit en tiagra is voldoende". Dan kijk ik rond en krijg ik een idee van wat dat moet kosten. Blijkt dat wanneer ik bij het ene merk dan een klein bedrag opleg, ik een 105 groep heb aan bijna geen meerprijs. Gevolg: ik kijk weer verder maar standaard weer met die 105groep. Dan zie ik bij een ander merk weer dat ik met wat opleggen betere wielen heb,... Ga je dan op internet lezen, dan lees je weer heel makkelijk dat je de dure snufjes zeker ook kan gebruiken en ze hun geld waar zijn. Ik ben daar zelf gevoelig aan en heb me al eens laten vangen aan meer kopen dan wat ik nodig heb.rene schreef: ↑11 dec 2023 11:33 Wel heb ik een hekel aan dat mensen graag de les lezen aan andere mbt. materialen ( groepset oid ). Zo van koop maar Shimano 105 , Ultegra heb je niet nodig…. Mag ik zelf uitmaken wat ik nodig heb ?! Ik heb geld te veel en koop graag Dura Ace met Zipp 454 NSW wielen op mijn Dogma frameset van €6K …Nou prima , moet kunnen in deze maatschappij.
Dat geheel zorgt er voor dat je onbewust als koper echt wel richting meer uitgeven dan noodzakelijk geduwd wordt. Net daarom probeer ik te reageren met wat nodig lijkt, want dat kan dat patroon van duurder en duurder wat doorbreken. Wil dat dan zeggen dat je geen duurdere dingen dan nodig "mag" kopen? Tuurlijk niet, maar het kan wel zijn dat je door even uit die droom gehaald te worden later niet denkt "goh, die 1000euro extra van... was toch echt niet nodig".
Daarbovenop is het voor iemand die er minder van kent heel makkelijk om te zeggen "3000euro, da's toch echt wel minimum waar de goede fietsen beginnen" en dat is gewoon niet waar.
@bartdr ; zou je dit ook doen op een auto forum - huizenforum of iets anders wat geld kost forum ? Je kan namelijk ook wonen in een huis van 200.000 maar mensen kijken toch graag naar huizen van 7 of 8 ton … ( programma’s genoeg op de TV ). Een Dacia van €1400,- kan je ook kopen maar er zijn altijd mensen met auto’s van 1 of 2 ton…. Ik heb dat namelijk niet dat beschermende…. Mocht iemand elke maand voor € 1000,- staatsloterij loten kopen prima… of met briefjes van € 5,- zin kont afvegen, als ie er lol van heeft, prima toch
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless
Het lig er een beetje aan wie het vraagt. Heb je 15 jaar geleden je racefiets gekocht met Ultegra en ga je nu weer eens een keer een andere kopen, dan mag je er best iemand op wijzen dat niemand het verschil tussen 105 en Ultegra gaat merken, zonder de fietsen aan de weegschaal te hangen.
Wat dat betreft gaat de vergelijking met auto's of huizen ook niet op.
Bovendien gaat 90% van de aankoop topics over Giant, Sensa, Cube en Canyon, of draait het uiteindelijk die kant op. Dan mag je ook wel aannemen dat emotie niet heel veel meespeelt en bang for buck juist heel veel.
Wat dat betreft gaat de vergelijking met auto's of huizen ook niet op.
Bovendien gaat 90% van de aankoop topics over Giant, Sensa, Cube en Canyon, of draait het uiteindelijk die kant op. Dan mag je ook wel aannemen dat emotie niet heel veel meespeelt en bang for buck juist heel veel.
Campagnolo Ultra Dork