Betaalbare fietsbril op sterkte
Ik heb gisteren deze bril besteld op Aliexpress.
91 euro met meekleurende glazen op sterkte. Da's verdorie een straffe prijs.
Ik ben benieuwd. Zou binnen de week verstuurd worden.
91 euro met meekleurende glazen op sterkte. Da's verdorie een straffe prijs.
Ik ben benieuwd. Zou binnen de week verstuurd worden.
Met mijn voorschrift. Want ik ben nogal een moeilijk, serieus verschillende sterktes links en rechts en astigmatisme.
Ik heb nu een Tifosi bril op sterkte maar die begint echt oud worden, denk een jaar of 7 intussen. Daar destijds ook maar 250 voor betaald in de UK met meekleurende glazen.
Montuur ziet er wat nu minder fris uit, ik krijg vuil nog moeilijk uit de hoekjes en kiertjes, zelfs met de ultrasoon reiniger.
Dus ik wilde voor 90 euro wel de gok even wagen.
Ik heb nu een Tifosi bril op sterkte maar die begint echt oud worden, denk een jaar of 7 intussen. Daar destijds ook maar 250 voor betaald in de UK met meekleurende glazen.
Montuur ziet er wat nu minder fris uit, ik krijg vuil nog moeilijk uit de hoekjes en kiertjes, zelfs met de ultrasoon reiniger.
Dus ik wilde voor 90 euro wel de gok even wagen.
Sterkte en stand van de cilinder is naar mijn weten maar 1 aspect. Pupil afstand en de afstand van de lens tot het oog is er ook nog een. Lens-oog afstand wordt belangrijker naarmate het montuur een hogere kromming heeft zoals bij veel fietsbrillen. zodat de radius van de lens beter aansluit op het verdraaien van je ogen. Op de sterkte van de lens wordt ook nog wel eens een correctie factor losgelaten als bv je ogen dieper of minder diep in de oogkassen zitten dan gemiddeld.
Ik ga elke twee-drie jaar naar de oogarts. Ik heb m'n volledige voorschrift doorgegeven.
Geen idee of astigmatisme voor een bril belangrijk is, voor lenzen alvast wel.
Geen idee of astigmatisme voor een bril belangrijk is, voor lenzen alvast wel.
-
- Forum-lid HC
Die Ali bril is wel een hele goede aanbieding. De glazen zullen allicht niet zo secuur geplaatst worden als bij de lokale opticien, maar is dat heel belangrijk voor een fietsbril?
Ik verneem graag jouw ervaringen met de bril als hij binnen is.
Ik verneem graag jouw ervaringen met de bril als hij binnen is.
Ik hou je op de hoogte
berichtje gestuurd
@sowier, die bril die je besteld hebt, dat zijn enkelvoudige glazen, het glas heeft dus maar één sterkte. In jou geval dus een andere sterkte links en rechts?
Of zijn het multifocale glazen? Want dan is de prijs wel superscherp.
Of zijn het multifocale glazen? Want dan is de prijs wel superscherp.