Het grote bezorgdiensten review topic
Pff. Pakketje van Bike Components is via DHL verstuurd maar kennelijk overgedragen aan SelektVracht.
Op de tracking zie ik dat het pakket aangeboden is gisteren, maar ik ben er een week niet.
Eerst DHL gebeld, maar die verwezen me direct door naar SelektVracht. Konden niets voor mij doen.
SV wil niet bjj buren aanbieden. Dat kan alleen als je iemand het bezorgbriefje uit de brievenbus laat vissen waar een code op staat waarmee je via internet kan aangeven dat het bij de buren bezorgd moet worden. Uitzonderingen voor mensen die op vakantie zijn, zijn niet mogelijk dus wordt het pakket zonder pardon retour afzender gestuurd.
Als klap op de vuurpijl wist mevrouw ook nog te melden dat ik dan maar niets moest bestellen wanneer ik op vakantie ben (Bike Components zat de boel te vertragen, maar dat terzijde). Toen heb ik maar lachend het gesprek beëindigd.
Ik zeg: lang leve UPS en Fedex.
Op de tracking zie ik dat het pakket aangeboden is gisteren, maar ik ben er een week niet.
Eerst DHL gebeld, maar die verwezen me direct door naar SelektVracht. Konden niets voor mij doen.
SV wil niet bjj buren aanbieden. Dat kan alleen als je iemand het bezorgbriefje uit de brievenbus laat vissen waar een code op staat waarmee je via internet kan aangeven dat het bij de buren bezorgd moet worden. Uitzonderingen voor mensen die op vakantie zijn, zijn niet mogelijk dus wordt het pakket zonder pardon retour afzender gestuurd.
Als klap op de vuurpijl wist mevrouw ook nog te melden dat ik dan maar niets moest bestellen wanneer ik op vakantie ben (Bike Components zat de boel te vertragen, maar dat terzijde). Toen heb ik maar lachend het gesprek beëindigd.
Ik zeg: lang leve UPS en Fedex.
- Wiliertoerist
- Forum-lid
- Berichten: 2049
- Lid geworden op: 25 jul 2013 22:20
Zojuist de bezorger van Post.nl achterna gezeten, kon hem nog net vinden voordat ie de wijk uit was.
Scheelt weer 2 dagen voordat m'n pakje van Salden in huis is.
DHL, UPS en Fedex bestellingen laat ik allemaal op m'n werk afleveren, ben ik er niet, dan tekent een collega er wel voor.
Scheelt weer 2 dagen voordat m'n pakje van Salden in huis is.
DHL, UPS en Fedex bestellingen laat ik allemaal op m'n werk afleveren, ben ik er niet, dan tekent een collega er wel voor.
Zie mijn eerdere post in dit topic in februari. Zo slim dacht ik ook te zijn, maar DHL presteerde het om tot 2x toe te proberen het pakje 's avonds af te leveren, terwijl ik een bedrijfsnaam had opgegeven bij het afleveradres. Je zou ook denken dat als ze de eerste keer buiten kantoortijden voor een dichte deur staan, ze dan voor de tweede poging wel bedenken dat ze binnen kantoortijden moeten zijn, maar helaas... Lekker hoor, laat je het naar je eigen adres sturen, komen ze overdag als je niet thuis bent, laat je het naar een bedrijf sturen, komen ze 's avonds als het bedrijf gesloten isMarco Handgraaf schreef:DHL, UPS en Fedex bestellingen laat ik allemaal op m'n werk afleveren, ben ik er niet, dan tekent een collega er wel voor.
Volgens mij is er nog geen topic over de ervaringen met de verschillende pakketdiensten. Ik trap af
PostNL
Zelden problemen mee, vaste bezorger die pakjes netjes in mijn pakjesbak doet als niet thuis ben. Nog nooit een pakket verloren o.i.d. Is ook altijd mijn weapon of choice als ik zelf moet verzenden.
DHL
Ook hier een vaste bezorger, altijd wat gehaast. Zet het gewoon voor je deur, belt aan en rent weg als hij ziet dat je thuis bent. Parkeert wel op het fietspad, wat ik niet zo netjes vind.
GLS
Prima, maar traag.
UPS
Dit zijn echt de grootste klootviolen die er zijn. Sturen je mailtjes met bezorgslots, maar komen maar zelden aan de deur. Meestal rijden ze rechtstreeks naar het afleverpunt, en dan krijg je een mailtje "u was niet thuis". Dieptepunt is dat ze een Canyon van bijna 5k gewoon voor de deur hadden gezet.
DPD
Wisselden ervaringen, ook steeds andere bezorgers. Laatste tijd wel goed. Wel eens een pakket kwijt geweest, duurde heel lang om dat terug te vinden.
PostNL
Zelden problemen mee, vaste bezorger die pakjes netjes in mijn pakjesbak doet als niet thuis ben. Nog nooit een pakket verloren o.i.d. Is ook altijd mijn weapon of choice als ik zelf moet verzenden.
DHL
Ook hier een vaste bezorger, altijd wat gehaast. Zet het gewoon voor je deur, belt aan en rent weg als hij ziet dat je thuis bent. Parkeert wel op het fietspad, wat ik niet zo netjes vind.
GLS
Prima, maar traag.
UPS
Dit zijn echt de grootste klootviolen die er zijn. Sturen je mailtjes met bezorgslots, maar komen maar zelden aan de deur. Meestal rijden ze rechtstreeks naar het afleverpunt, en dan krijg je een mailtje "u was niet thuis". Dieptepunt is dat ze een Canyon van bijna 5k gewoon voor de deur hadden gezet.
DPD
Wisselden ervaringen, ook steeds andere bezorgers. Laatste tijd wel goed. Wel eens een pakket kwijt geweest, duurde heel lang om dat terug te vinden.
We zouden buren kunnen zijn. Dezelfde ervaringen op DPD na. Die is hier wel prima.
Ik heb ook wat ervaringen met zendingen vanuit buiten de EU
PostNL:
Proces is prima. Je krijgt een mailtje met een betaalverzoek. Je weet alleen nooit hoe lang het kan duren na betaling. Soms 2 dagen. Soms 2 weken.
UPS
Komen onaangekondigd aan de deur en of je het exacte bedrag contant wil aftikken omdat ze opdrachtgever ze geen pin apparaat wil geven (het zijn onderaannemers aan de deur).
De eerste keer had ik een pittige discussie met de bezorger die gebrekkig Nederlands sprak. Hij wilde het pakket het liefst kwijt en ik zei neem het maar mee want ik betaal niet zonder factuur.
Uiteindelijk belde hij zijn baas op en is het provisorisch opgelost maar wat een ellende. Je mensen op pad sturen zonder de juiste middelen.
DHL
Ze komen wel maar ik heb ze ook wel eens in 22.45 voor de deur gehad. Niet zo cool.
Fedex
Internationale zendingen gaan hiermee perfect. Ook de betaling en bezorging na betaling gaan heel vlot.
Ik heb ook wat ervaringen met zendingen vanuit buiten de EU
PostNL:
Proces is prima. Je krijgt een mailtje met een betaalverzoek. Je weet alleen nooit hoe lang het kan duren na betaling. Soms 2 dagen. Soms 2 weken.
UPS
Komen onaangekondigd aan de deur en of je het exacte bedrag contant wil aftikken omdat ze opdrachtgever ze geen pin apparaat wil geven (het zijn onderaannemers aan de deur).
De eerste keer had ik een pittige discussie met de bezorger die gebrekkig Nederlands sprak. Hij wilde het pakket het liefst kwijt en ik zei neem het maar mee want ik betaal niet zonder factuur.
Uiteindelijk belde hij zijn baas op en is het provisorisch opgelost maar wat een ellende. Je mensen op pad sturen zonder de juiste middelen.
DHL
Ze komen wel maar ik heb ze ook wel eens in 22.45 voor de deur gehad. Niet zo cool.
Fedex
Internationale zendingen gaan hiermee perfect. Ook de betaling en bezorging na betaling gaan heel vlot.
Post.nl - pima , bijna nooit op een fout te betrappen en vaste bezorgers 8.5/10
DHL - zwaar onder de maat. Te gehaast, nooit proberen om een pakje bij de buren af te geven. Mijn Zipp 303FC wielen van € 1500,- voor de deur gezet toen wij op vakantie waren !! 4/10
GLS : bestel weinig meer uit Engeland want die gebruikte het veel , nu nog zelden vie Nederland maar wel altijd goed - 7/10
UPS - is hier dan weer één van de betere !! Nooit problemen gehad - 8/10
DPD - werken hier veel in de buurt, vriendelijke vaste bezorger. - 8/10
DHL - zwaar onder de maat. Te gehaast, nooit proberen om een pakje bij de buren af te geven. Mijn Zipp 303FC wielen van € 1500,- voor de deur gezet toen wij op vakantie waren !! 4/10
GLS : bestel weinig meer uit Engeland want die gebruikte het veel , nu nog zelden vie Nederland maar wel altijd goed - 7/10
UPS - is hier dan weer één van de betere !! Nooit problemen gehad - 8/10
DPD - werken hier veel in de buurt, vriendelijke vaste bezorger. - 8/10
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless
- Lcsmet
- Forum-lid HC
- Berichten: 16475
- Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
- Locatie: Het Soete Land van Waes
De bezorger is een grotere factor of je pakje aankomt dan wel de firma, dat is mijn ervaring.
Met de "vaste" bezorger gaat het altijd goed.
- PostNL, gaat bijna altijd goed.
- DPD, heel veel verschillende bezorgers en die hebben problemen met de nummering in onze straat. Als het mis gaat dan gaat het goed mis.
- BPost (belgisch staatsbedrijf) ging vroeger altijd goed maar nu ze sommige bezorgrondes, bij grote drukte of te veel afwezige eigen bezorgers, blijkbaar hebben uitgegeven aan soms Nederlands onkundige "al dan niet "schijn" zelfstandigen gaat het mis.
- DHL, In Vlaanderen wordt het laatste stukje, tot in de brievenbus, blijkbaar uitgevoerd door BPost (ervaring zie hierboven)
Met de "vaste" bezorger gaat het altijd goed.
- PostNL, gaat bijna altijd goed.
- DPD, heel veel verschillende bezorgers en die hebben problemen met de nummering in onze straat. Als het mis gaat dan gaat het goed mis.
- BPost (belgisch staatsbedrijf) ging vroeger altijd goed maar nu ze sommige bezorgrondes, bij grote drukte of te veel afwezige eigen bezorgers, blijkbaar hebben uitgegeven aan soms Nederlands onkundige "al dan niet "schijn" zelfstandigen gaat het mis.
- DHL, In Vlaanderen wordt het laatste stukje, tot in de brievenbus, blijkbaar uitgevoerd door BPost (ervaring zie hierboven)
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
Bijna altijd gaat het goed met PostNL, Bpost, GLS, DHL (via Bpost), Colis privé (China).
Ik mijd in principe winkels die met DPD werken. 1/2 gaat het niet goed. Dumpen het gewoonlijk op een afhaalpunt , en dan nog niet altijd het dichtste.
Bpost is ok zolang het m'n vaste postbode is die langskomt. IK heb ook al een pakje 20 km verder afgeleverd gekregen. Of in de Oostpoeselstraat ipv Ooststraat, of ze spelen een internationaal pakje kwijt, dan ben je én het pakje kwijt en heb je voor niets betaald. Niet verzekerd? Dan trekken we er ons niets van aan. Dus eigenlijk moet je je verzekeren bij Bpost tegen het risico dat Bpost (of hun partner) je pakje verliest. Da's te absurd voor woorden.
Ik mijd in principe winkels die met DPD werken. 1/2 gaat het niet goed. Dumpen het gewoonlijk op een afhaalpunt , en dan nog niet altijd het dichtste.
Bpost is ok zolang het m'n vaste postbode is die langskomt. IK heb ook al een pakje 20 km verder afgeleverd gekregen. Of in de Oostpoeselstraat ipv Ooststraat, of ze spelen een internationaal pakje kwijt, dan ben je én het pakje kwijt en heb je voor niets betaald. Niet verzekerd? Dan trekken we er ons niets van aan. Dus eigenlijk moet je je verzekeren bij Bpost tegen het risico dat Bpost (of hun partner) je pakje verliest. Da's te absurd voor woorden.
Laatst gewijzigd door koeroeur op 10 mar 2024 16:50, 1 keer totaal gewijzigd.
PostNL: altijd goed, laat tegenwoordig altijd in de pakket automaat dumpen. Ophalen wanneer ik wil.
Dhl: bezorgen aan huis echt ruk. Ik woon boven dus duurt even voor ik er ben. Staan ze op de deur te rammen. Afhaalservice aan de overkant is prima, bij voorkeur daar laten afleveren.
Dpd: waardeloos, bezorgen geen idee wanneer ze komen, afhaalpunt stuurde laatste keer mijn pakket binnen een paar uur terug. Ruk met appels.
Ups, niet veel ervaring mee maar geen afhaalpunt in mijn woonplaats dus als je ze mist, ben je de klos. Probeer deze te mijden.
Over het algemeen zit het in de bezorger. Maar omdat die tig witte bussen die overal parkeren irritant vind, wil liever niet dat ze voor mij komen, ik kies tegenwoordig als het kan, voor afhaalpunt. Soms kun je niet kiezen, kan het alleen aan huis. Als je ergens in de buitengebieden van Dokkum woont, hebben je medebewoners weinig overlast maar in een stadscentrum wel. Daar zouden nou eens iets voor moeten regelen: verplicht een afhaalservice aanbieden.
Dhl: bezorgen aan huis echt ruk. Ik woon boven dus duurt even voor ik er ben. Staan ze op de deur te rammen. Afhaalservice aan de overkant is prima, bij voorkeur daar laten afleveren.
Dpd: waardeloos, bezorgen geen idee wanneer ze komen, afhaalpunt stuurde laatste keer mijn pakket binnen een paar uur terug. Ruk met appels.
Ups, niet veel ervaring mee maar geen afhaalpunt in mijn woonplaats dus als je ze mist, ben je de klos. Probeer deze te mijden.
Over het algemeen zit het in de bezorger. Maar omdat die tig witte bussen die overal parkeren irritant vind, wil liever niet dat ze voor mij komen, ik kies tegenwoordig als het kan, voor afhaalpunt. Soms kun je niet kiezen, kan het alleen aan huis. Als je ergens in de buitengebieden van Dokkum woont, hebben je medebewoners weinig overlast maar in een stadscentrum wel. Daar zouden nou eens iets voor moeten regelen: verplicht een afhaalservice aanbieden.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.
Eigenlijk nergens last van. Ik stuur alles naar een afhaalpunt in het dorp. Die heeft alle vervoerders behalve PostNL. Dat gaat naar de automaat in de supermarkt. Past het daar niet in, ligt het achter de balie.
Nooit gezeik aan de deur en/of niet thuis briefjes dus.
Nooit gezeik aan de deur en/of niet thuis briefjes dus.
Cannondale CAAD10 | 2015
Scott Addict 30 | 2023
Orbea Terra H30 | 2021
Scott Addict 30 | 2023
Orbea Terra H30 | 2021
-
- Forum-lid
- Berichten: 382
- Lid geworden op: 08 feb 2024 21:03
Bij Bpost kan je aangeven waar het pakketje mag geplaatst worden of bij welke buren afgegeven bij afwezigheid.
Werd tot nu nog nooit gevolgd. Laatste pakjes stonden in de regen aan de voordeur.
Bij PostNL is de ervaring dat een tijdslot wordt aangegeven, pakje komt dan minimaal 2 uur later aan.
Werd tot nu nog nooit gevolgd. Laatste pakjes stonden in de regen aan de voordeur.
Bij PostNL is de ervaring dat een tijdslot wordt aangegeven, pakje komt dan minimaal 2 uur later aan.
Mijn ervaringen zijn voornamelijk met DHL en Postnl, soms GLS. Postnl is meestal goed en als er iets misgaat, dan is het altijd DHL.
- pakket voor de deur zetten en wegrennen
- bezorgen op andere tijden dan dat in de mail stond
- bezorgen vijf huizen verderop en niet verwittigen. Geen mail, geen briefje, gewoon niks. Door de lokale buurt tamtam kwam ik erachter dat er ergens nog een pakketje voor me stond.
- moeten gaan afhalen op een Verweggistan lokatie.
- Pakket van 400 euro neerzetten, zonder dat ik daar toestemming voor had gegeven.
- pakket voor de deur zetten en wegrennen
- bezorgen op andere tijden dan dat in de mail stond
- bezorgen vijf huizen verderop en niet verwittigen. Geen mail, geen briefje, gewoon niks. Door de lokale buurt tamtam kwam ik erachter dat er ergens nog een pakketje voor me stond.
- moeten gaan afhalen op een Verweggistan lokatie.
- Pakket van 400 euro neerzetten, zonder dat ik daar toestemming voor had gegeven.
Live fast; die young. mijn blog