Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Bruine armen witte handjes

sjefjanssen
Forum-lid

sjefjanssen 13 aug 2010 15:29

Af en toe geen handschoenen aan doen.

perik
Forum-lid

perik 13 aug 2010 15:38

Ik zal dan wel bij altijd diezelfde mensen horen die vallen, maar toen ik vorig jaar een keer hard over de kop ging was ik wel blij met mijn handschoenen. Die waren helemaal kapot, maar mijn handen waren nog heel (afgezien van een paar brandblaren op de vingertoppen).

nagtie
Forum-lid

nagtie 13 aug 2010 16:03

Ik doe ook nooit een gordel om. in de tien jaar dat ik een rijbewijs heb nog nooit een ongeluk gehad. Geen helm op de motor, want nog nooit gevallen, overigens zit ik daarop dus ook in korte broek en t-shirt, want jah ik maak me alleen zorgen om mijn hoofd...
Wel mooi l*llig als je lekker met je pootje over het asfalt schuurt en maand of 2 niet kan schrijven, typen of wat dan ook. Ben benieuwd wat je baas, en diens verzekering tegen je zeggen. Je bent dan namelijk tijdelijk arbeids ongeschikt door eigen toedoen. En dat had je dan kunnen voorkomen met een paar handschoentje van 15 euro.

Overigens draag ik mijn handschoen altijd, draag ik ze niet kreeg ik vrij snel last van mijn polsen. Ooit bij cycle wear een paar setjes handschoenen gekocht die er uit gingen. Wellis waar dames modellen, maar ze waren 4 euro per paar, maatjes groter en ik ben er gelukkig mee.

janjmagic
Forum-lid

janjmagic 13 aug 2010 18:18

Gewoon doen wat je zelf het fijnste vindt! Casran is wss van het soort nooit vallen, maar niet iedereen kan dat zeggen. Heeft overigens weinig te maken met dezelfde mensen die steeds vallen. Het zijn ook de mensen die 1x per vijf jaar vallen en heel blij zijn met hun hanschoentjes.
Geen zee te diep, geen berg te hoog.

elboutero
Forum-lid

elboutero 13 aug 2010 18:31

Mijn God.... gaan we weer met die onzin beginnen?! Doe je ook kniebeschermers en elleboogbeschermers om?

Heb dit topic ooit eens geopend omdat ik m'n witte handjes zat was....niet omdat ik me afvroeg of ik standaard handschoentjes om wat voor reden dan ook moet dragen. Dat bemoeial gedoe komt me de neus uit.
Cervelo S3D - Canyon Aeroad CF SL - Cannondale Scalpel Si-3

janjmagic
Forum-lid

janjmagic 13 aug 2010 19:38

Elboutero schreef:Mijn God.... gaan we weer met die onzin beginnen?! Doe je ook kniebeschermers en elleboogbeschermers om?

Heb dit topic ooit eens geopend omdat ik m'n witte handjes zat was....niet omdat ik me afvroeg of ik standaard handschoentjes om wat voor reden dan ook moet dragen. Dat bemoeial gedoe komt me de neus uit.

Je had toch zelf ook kunnen bedenken dat het niet dragen van handschoentjes je "probleem" oplost.......... Heerlijk toch zo'n onzin discussie!
Geen zee te diep, geen berg te hoog.

.jeroen.
Forum-lid

.jeroen. 13 aug 2010 19:43

Elboutero schreef:Mijn God.... gaan we weer met die onzin beginnen?! Doe je ook kniebeschermers en elleboogbeschermers om?

+1
janjmagic schreef: Je had toch zelf ook kunnen bedenken dat het niet dragen van handschoentjes je "probleem" oplost.......... Heerlijk toch zo'n onzin discussie!

Dat had hij ook zelf al bedacht, zie zijn openingspost.
Hij vraagt echter om andere opties, en dat kan prima zonder al dat 'bemoeial gedoe'.
Elboutero schreef: Kortom: Welke opties heb ik om wat aan de witte handen te doen?

- Zonder handschoentjes fietsen: vind ik echter niet echt fijn.

elboutero
Forum-lid

elboutero 13 aug 2010 19:45

janjmagic schreef:

Je had toch zelf ook kunnen bedenken dat het niet dragen van handschoentjes je "probleem" oplost.......... Heerlijk toch zo'n onzin discussie!

Ik wist niet dat er ook handschoentjes te krijgen zijn die zonlicht doorlaten.......
Cervelo S3D - Canyon Aeroad CF SL - Cannondale Scalpel Si-3

lunaton
Forum-lid

lunaton 14 aug 2010 22:23

Elboutero schreef: Ik wist niet dat er ook handschoentjes te krijgen zijn die zonlicht doorlaten.......

Veel helpt het niet, als je altijd zoals ik de Roeckl Solar aanhebt, krijg je toch wel kleurverschil.
Heel vroeger smeerden de meisjes Buysman koffiepoeder op hun benen om ze bruin te maken. Misschien ook een optie? :-)

jpistoor
Forum-lid

jpistoor 15 aug 2010 12:03

Offtopic: het is altijd leuk om te zien hoe zo'n draadje zich kan ontwikkelen, van witte handjes tot in je t-shirt op de motor rijden ;-)

Ontopic: ik heb ook van die witte handjes en wist ook niet van het bestaan van speciale handschoentjes, dus zal er eens naar kijken.

Plaats reactie