Super!
Dit geeft mij het vertrouwen dat ik de fietsen met een goed gevoel achter kan laten op de camping, in de tent, vast met een goed slot, terwijl ik ondertussen uiteten ga of een boodschap doe. Ik heb ook nog nooit iets gestolen zien worden op de camping.. en goede slaapmatten en slaapzakken kunnen ook behoorlijk prijzig zijn.
Kamperen, waar laat je je fiets veilig?
Ik laat mijn fiets altijd in de auto liggen. De fiets wordt ook in de auto vervoerd. Wij zijn met zijn 2-en en hadden met een station-wagon gelukkig alle ruimte om alles in de auto te krijgen. Dus een fiets, alle kampeerspullen (inclusief kookspullen). De fiets kwam er alleen uit als ik aan het fietsen was. Nooit issues mee gehad.
Change is the only constant... Hanging on is the only sin...
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40351
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Same here. Volvo zendt alleen even als de auto er om vraagt. Als ik mijn hand op de deurklink leg is er een split second contact. Verder niet.wasbeer2006 schreef: ↑27 mar 2024 16:00Dan heb je wel een hele slechte auto of een wat oudere...... die sleutels werken netzo als je AXS/ETap groep.marsman schreef: ↑27 mar 2024 14:37
Wat wel echt een issue is, is keyless entry. Als je de sleutel in huis hebt liggen, dan is deze uit te lezen binnen een bepaalde range (dus ook buiten). De sleutel is dan de kopieren. Daarom moet je zo'n sleutel altijd in een speciaal zakje bewaren binnen. Sommige verzekeraars eisen tegenwoordig dat keyless entry wordt uitgeschakeld als je all risk wil.
Zolang de sleutel niet beweegt zend ie geen signaal uit. Ik heb het thuis getest met mijn Volvo en mijn vrouw haar mini.
Geen enkel signaal en bij bewegen wel.
Bij de oudere Mazda2 van mevr75 springt de auto wel al open als je in de buurt komt. Dat is oud zendsysteem idd.
Less is bore
https://www.carblogger.nl/adac-test-key ... te-stelen/
Is pas vanaf 2018 / 2019 goed geregeld met UWB. Maar lang niet alle wagens hebben dat
Is pas vanaf 2018 / 2019 goed geregeld met UWB. Maar lang niet alle wagens hebben dat
Ik pak ze wel weer in de afdaling
Ik ben net terug van een week solofietsen en kamperen in Zweden. Normaal ga ik zo lightweight als mogelijk bikepacken, met overnachtingen in B&B's, dan neem ik een Abus Bordo cijferslot van ik geloof 90 cm mee, daar kan ik makkelijk twee fietsen mee vastzetten aan elkaar en meestal is er wel een schuurtje, een keuken of een tuin waar we mogen staan.
Nu had ik ook een Knog Scout geplaatst, redelijk stealth onder mijn bidonhouder. Klein en minimaal gewicht, werkt alleen met een iPhone, maar die heb ik dus geen probleem. Er zit zo'n trackerfunctie op maar ook een bewegingsalarm. Eén keer is het alarm afgegaan midden in de nacht, het apparaatje loeit redelijk hard en mijn telefoon gaf ook een duidelijk alarm. Niemand te bekennen gelukkig, het was wk 5 en ik had hem op de hoogste gevoeligheid ingesteld (wie leest er nou een handleiding?), mogelijk een windvlaag. Slot en Knog zorgden er de hele week voor dat ik me geen enkele zorg heb gemaakt. Mijn fiets lag wel steeds vlak naast mijn tentje.
Nu had ik ook een Knog Scout geplaatst, redelijk stealth onder mijn bidonhouder. Klein en minimaal gewicht, werkt alleen met een iPhone, maar die heb ik dus geen probleem. Er zit zo'n trackerfunctie op maar ook een bewegingsalarm. Eén keer is het alarm afgegaan midden in de nacht, het apparaatje loeit redelijk hard en mijn telefoon gaf ook een duidelijk alarm. Niemand te bekennen gelukkig, het was wk 5 en ik had hem op de hoogste gevoeligheid ingesteld (wie leest er nou een handleiding?), mogelijk een windvlaag. Slot en Knog zorgden er de hele week voor dat ik me geen enkele zorg heb gemaakt. Mijn fiets lag wel steeds vlak naast mijn tentje.
Er zijn wel oplossingen in de markt die op de plek van de reguliere knoopcelbatterij een bewegingssensor met batterij plaatsen. Probleem opgelost. Is soms noodzakelijk om auto verzekerd te krijgen. Je houdt dan wel mooi key entry.Kornuit schreef: ↑27 mar 2024 15:38Om die reden heb ik het keyless entry van mijn auto uitgezet. Ik moet nu de deur openen en sluiten door op het knopje te drukken en voor het starten even de sleutel tegen het knopje te houden. Kleine moeite en geen mogelijkheid meer om de sleutel op afstand uit te lezen.marsman schreef: ↑27 mar 2024 14:37
Klopt gedeeltelijk. Je moet ook een ID + kopie kentekenbewijs meeleveren. Maar fake ID kan altijd. Kentekenbewijs wordt vaak wel lastiger.
Wat wel echt een issue is, is keyless entry. Als je de sleutel in huis hebt liggen, dan is deze uit te lezen binnen een bepaalde range (dus ook buiten). De sleutel is dan de kopieren. Daarom moet je zo'n sleutel altijd in een speciaal zakje bewaren binnen. Sommige verzekeraars eisen tegenwoordig dat keyless entry wordt uitgeschakeld als je all risk wil.