Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Giant

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 16412
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 02 jun 2024 18:56

TZeevalking schreef: 01 mei 2024 13:37 dus qua maat zit het wel goed denk ik! Dat is toch wel een opluchting!
Als ik de foto zo zie was de maat kleiner altijd minder passend geweest.
I know myself like no one else
Nothing to defend

TZeevalking
Forum-lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 26 apr 2024 20:40

TZeevalking 13 aug 2024 11:53

Robbie-bike schreef: 02 jun 2024 04:44 Prachtig clean ophangsysteem! Mag ik vragen welke dat is?
Excuses voor de de (veel te) late reactie. Ik kan helaas zo snel niet vinden waar ik het ophangsysteem hen gevonden. Met wat googlen zijn er wel vergelijkbare producten te vinden.

TZeevalking
Forum-lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 26 apr 2024 20:40

TZeevalking 13 aug 2024 12:04

Inmiddels zo'n 2500km op de Defy gereden en tot nu toe super blij mee.
- tov mijn vorige fiets echt veel comfortabeler op steentjes / kasseien etc.
- Afdalen was heel fijn. Stuurt mooi "rond", niet nerveus. Gaf veel vertrouwen.
- Snel genoeg voor een "endurance" fiets.

Als ik dat toch minpuntjes moet noemen:
- Steekassen draai je vrij snel dol. Dankzij een niet werkende momentsleutel (bedankt Temu!) had ik mijn voorwiel wat te vast gefraaid. Met het losdraaien daairen mijn inbussleutel al snel rondjes. Uiteindelijk losgekregen en nieuwe as moeten bestellen.
- Bij het staan op de pedalen loopt de remschijf voor wat aan. Ik denk dat dit komt door wat flex op de voorvork?

Bij deze nog een foto met afgezaagd vorkbuis.

Afbeelding

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39462
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 13 aug 2024 12:20

TZeevalking schreef: 13 aug 2024 12:04 Als ik dat toch minpuntjes moet noemen:
- Steekassen draai je vrij snel dol. Dankzij een niet werkende momentsleutel (bedankt Temu!) had ik mijn voorwiel wat te vast gefraaid. Met het losdraaien daairen mijn inbussleutel al snel rondjes. Uiteindelijk losgekregen en nieuwe as moeten bestellen.
Met alle respect: dit zijn gebruikersfouten....
Een steekas hoeft echt niet op moment worden vastgezet, vast=vast. En als je een momentsleutel gebruikt, koop dan een goede en geen goedkope brol. Je gebruikt een momentsleutel juist voor de precieze boutjes, dan wil je geen grote afwijkingen.
Als een imbussleutel doordraait bij een relatief nieuwe bout dan is meest de imbussleutel ook niet van topkwaliteit. Een goed passende, kwalitatieve imbussleutel voorkomt heel veel gedoe.
Less is bore

TZeevalking
Forum-lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 26 apr 2024 20:40

TZeevalking 13 aug 2024 14:14

daniel1975 schreef: 13 aug 2024 12:20
TZeevalking schreef: 13 aug 2024 12:04 Als ik dat toch minpuntjes moet noemen:
- Steekassen draai je vrij snel dol. Dankzij een niet werkende momentsleutel (bedankt Temu!) had ik mijn voorwiel wat te vast gefraaid. Met het losdraaien daairen mijn inbussleutel al snel rondjes. Uiteindelijk losgekregen en nieuwe as moeten bestellen.
Met alle respect: dit zijn gebruikersfouten....
Een steekas hoeft echt niet op moment worden vastgezet, vast=vast. En als je een momentsleutel gebruikt, koop dan een goede en geen goedkope brol. Je gebruikt een momentsleutel juist voor de precieze boutjes, dan wil je geen grote afwijkingen.
Als een imbussleutel doordraait bij een relatief nieuwe bout dan is meest de imbussleutel ook niet van topkwaliteit. Een goed passende, kwalitatieve imbussleutel voorkomt heel veel gedoe.
Helemaal mee eens hoor. Het kwaad was helaas al geschied door de slechte Temu rommel.
Toch verraste het me wel dat het vrij makkelijk ging om de steekas dol te draaien.

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 6006
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 13 aug 2024 15:58

TZeevalking schreef: 13 aug 2024 14:14
daniel1975 schreef: 13 aug 2024 12:20
TZeevalking schreef: 13 aug 2024 12:04 Als ik dat toch minpuntjes moet noemen:
- Steekassen draai je vrij snel dol. Dankzij een niet werkende momentsleutel (bedankt Temu!) had ik mijn voorwiel wat te vast gefraaid. Met het losdraaien daairen mijn inbussleutel al snel rondjes. Uiteindelijk losgekregen en nieuwe as moeten bestellen.
Met alle respect: dit zijn gebruikersfouten....
Een steekas hoeft echt niet op moment worden vastgezet, vast=vast. En als je een momentsleutel gebruikt, koop dan een goede en geen goedkope brol. Je gebruikt een momentsleutel juist voor de precieze boutjes, dan wil je geen grote afwijkingen.
Als een imbussleutel doordraait bij een relatief nieuwe bout dan is meest de imbussleutel ook niet van topkwaliteit. Een goed passende, kwalitatieve imbussleutel voorkomt heel veel gedoe.
Helemaal mee eens hoor. Het kwaad was helaas al geschied door de slechte Temu rommel.
Toch verraste het me wel dat het vrij makkelijk ging om de steekas dol te draaien.
Ik betwijfel of die slechte Temu rommel de oorzaak is van het doldraaien en ben het eens met @daniel1975 over dat dit echt gebruikersfouten zijn.! 😉
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

dwangarbeider
Forum-lid
Berichten: 1233
Lid geworden op: 11 mei 2006 21:25

dwangarbeider 13 aug 2024 16:38

Steekas is aluminium, dit in combinatie met een ietwat afgeronde inbus of de sleutel net niet helemaal goed geplaatst in de steekas en je hebt al snel problemen.

Plaats reactie