Nieuwe S-Works Tarmac SL8, 58 of 61cm dilemma!
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5622
- Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41
Wel off Topic maar omdat we het hier over strakke banden hadden iemand ervaring met de Tyre Glider?
Mooie fiets overigens!
Mooie fiets overigens!
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!
Zijn er hier mensen die moeite hebben met het tubeless maken van Roval Rapid CL wielen i.c.m. Corsa Pro Controle banden? Velgen zijn splinternieuw maar na het oppompen komt er gewoon lucht uit het gat aan de zijkant van de velg. Lijkt erop dat de velgtape uit de doos al niet goed is. Tubeless ventiel vervangen door een andere maar dat maakte geen verschil!
Beetje afwasmiddel met water op de hiel van de band rondom aan beide kanten smeren en als je hebt een compressor of drukpatroon gebruiken.Radiator schreef: ↑23 jul 2024 09:08 Zijn er hier mensen die moeite hebben met het tubeless maken van Roval Rapid CL wielen i.c.m. Corsa Pro Controle banden? Velgen zijn splinternieuw maar na het oppompen komt er gewoon lucht uit het gat aan de zijkant van de velg. Lijkt erop dat de velgtape uit de doos al niet goed is. Tubeless ventiel vervangen door een andere maar dat maakte geen verschil!
Flinke drop met zoveel spacers nog onder de stuurpen.
Maar wel een hele mooie bike heb je nu,veel plezier alvast.
Sensa GF White edition.
Canyon Grizl cf sl8.
Canyon Grizl cf sl8.
Veel te groot is een beetje overdreven. Ik heb, bij de SL7 weliswaar, bij een lengte van 1,89 en bbl 91 ook voor de 58 gekozen, maar het is wel echt net aan als je niet te diep wil zitten. Nadeel van de 61 is direct ook een veel langere bovenbuis en reach, maar als je rond de 1,90 of langer ben, niet heel diep wil zitten, kan het wel een zijn dat je echt een 61 nodig hebt.wasbeer2006 schreef: ↑27 jun 2024 15:26 58 is juist, 61 is echt veel te groot. Ik heb een BBL van 91, maar 185
In onderstaande topic heb ik er een gebouwd voor een vriend van mijn hij heeft bbl92cm en 189.
en dan inderdaad bij voorkeur voor de controle en comfort 44cm breed, 42 kan ook wel.
viewtopic.php?t=100879
Dit omschrijft exact de beleving die ik heb! 58cm kan net maar is aan de krappe kant en een 61 voelt weer te groot. Ik zie profs met 59cm frames (af en toe ook op marktplaats te koop). Die zou waarschijnlijk net wat beter passen.jsparie schreef: ↑31 jul 2024 09:29Veel te groot is een beetje overdreven. Ik heb, bij de SL7 weliswaar, bij een lengte van 1,89 en bbl 91 ook voor de 58 gekozen, maar het is wel echt net aan als je niet te diep wil zitten. Nadeel van de 61 is direct ook een veel langere bovenbuis en reach, maar als je rond de 1,90 of langer ben, niet heel diep wil zitten, kan het wel een zijn dat je echt een 61 nodig hebt.wasbeer2006 schreef: ↑27 jun 2024 15:26 58 is juist, 61 is echt veel te groot. Ik heb een BBL van 91, maar 185
In onderstaande topic heb ik er een gebouwd voor een vriend van mijn hij heeft bbl92cm en 189.
en dan inderdaad bij voorkeur voor de controle en comfort 44cm breed, 42 kan ook wel.
viewtopic.php?t=100879
Voor nu ga ik mijn 61cm verkopen en blijf ik bij de 58cm omdat die toch wel wendbaarder is. De iets diepere zit ga ik wel aan wennen.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Ik snap het ook wel. Ik ben 185 bbl 91cm, maar korte nek dus normaal ook iets van 188 a 189.
Heb nu een foil 56, dat gaat met 2,5cm spacers prima.
Ik kan alleen niet goed in de beugel. Nu heb ik daar nooit het nut van ingezien. Maar bij de volgende ga ik naar een 58 en ga ik met 1,5cm minder drop zitten. Maar een 60 of 61 wordt echt wel een hekwerk met die lengte hoor.
Het wendbare zit heel veel verschil in een maat, dat merk je heel erg. De andere kant met mijn MTB die 10cm langer is kom ik ook prima door de bocht. Dat is gewoon ff wennen. Wat goed werkt is achter 1 maat bredere band dan voor, dan ben je die extra maat voor de helft kwijt aan logger gevoel.
Op een gegeven moment ben je ook gewoon te oud voor een echte race racefiets, dan wordt het toch een gravelbike met wegwielen
. Zeker met deze lengte en BBL.
Heb nu een foil 56, dat gaat met 2,5cm spacers prima.
Ik kan alleen niet goed in de beugel. Nu heb ik daar nooit het nut van ingezien. Maar bij de volgende ga ik naar een 58 en ga ik met 1,5cm minder drop zitten. Maar een 60 of 61 wordt echt wel een hekwerk met die lengte hoor.
Het wendbare zit heel veel verschil in een maat, dat merk je heel erg. De andere kant met mijn MTB die 10cm langer is kom ik ook prima door de bocht. Dat is gewoon ff wennen. Wat goed werkt is achter 1 maat bredere band dan voor, dan ben je die extra maat voor de helft kwijt aan logger gevoel.
Op een gegeven moment ben je ook gewoon te oud voor een echte race racefiets, dan wordt het toch een gravelbike met wegwielen
![Smile :)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)