Welke middenklasse performance fiets?
-
- Forum-lid
Cube Litening met Ultegra
https://www.mantel.com/be/cube-litening ... UPEALw_wcB
TCR zet je met ultegra en handgemaakte wielen voor 6500 euro op. Geef je 1000 euro meer uit, heb je m met dura ace. valt zeker binnen het gevraagde gewicht.
mijn bianchi (uit het build topic) valt ook ruim binnen dit budget en komt in de grootste maat uit op 7,3 kg.
Met dit budget zou ik altijd zelf opbouwen. Dan kan je gelijk je eigen componenten kiezen en meteen ook voor de lichtere opties gaan. Gewoon eens uitkijken naar een frame wat je mooi vindt en dan kan de fun beginnen.
veel plezier en succes!
mijn bianchi (uit het build topic) valt ook ruim binnen dit budget en komt in de grootste maat uit op 7,3 kg.
Met dit budget zou ik altijd zelf opbouwen. Dan kan je gelijk je eigen componenten kiezen en meteen ook voor de lichtere opties gaan. Gewoon eens uitkijken naar een frame wat je mooi vindt en dan kan de fun beginnen.
veel plezier en succes!
-
- Forum-lid
Ik zoek een performance fiets, daarmee bedoel ik uitdrukkelijk geen aero met hoge wielen. Maar toch bedankt.Patrick VB schreef: ↑04 aug 2024 18:59 Cube Litening met Ultegra
Achteraf is elke fietstocht leuk.
-
- Forum-lid
Giant biedt inderdaad veel voor het geld en is tegenwoordig best fraai.Ivo W schreef: ↑04 aug 2024 21:00 TCR zet je met ultegra en handgemaakte wielen voor 6500 euro op. Geef je 1000 euro meer uit, heb je m met dura ace. valt zeker binnen het gevraagde gewicht.
veel plezier en succes!
Achteraf is elke fietstocht leuk.
Of een Factor?
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/
- Lcsmet
- Forum-lid HC
Ik vind niet zozeer dat deze post in het verkeerde subforum staat dan wel dat de titel misleidend is.Beam me up, Scotty schreef: ↑02 aug 2024 16:56 ........ Daarom zoek ik een lichte fiets met performance geometrie van ca € 6 a 9000,..........
P.s. Ws verkeerde forum, maar net dat kun je niet aanpassen, toch?
En de titel kan je dan weer wel aanpassen.
Want laat ons eerlijk zijn, is 6 tot 9000 Euro echt "middenklasse"?
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
-
- Forum-lid
Dat is ook mijn mening, budget is m.i. niet middenklasse.
Overigens, wat bedoel je met een performance fiets?
Dat is me niet duidelijk.
Ik vermoed race geometrie.Patrick VB schreef: ↑08 aug 2024 01:05 Dat is ook mijn mening, budget is m.i. niet middenklasse.
TS wil een nieuwe fiets die er flitsend uitziet rond de 7kg weegt budget 6-9k zo interpreteer ik de startpost.
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.
Canyon cf sl8.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Dan voldoet een Cube Lighting, maar dat is dan weer aero…..
Less is bore
Het gaat hier toch grotendeels over fietsen met Ultegra of Force? Dat is gewoon (hogere) middenklasse. De topmodellen gaan (ver) over de 10.000€ tegenwoordig.
Performance racefiets is een beetje vaag. Er is zelfs een tijd geweest dat Fiets die term gebruikte om endurance fietsen aan te duiden. Maar duidelijk is dat het hier gaat om lichte fietsen met wellicht kleine aero aanpassingen.
Persoonlijk zou het bij gaan tussen de Orca en de Basso Diamante. Beiden fraai klassiek gelijnd.
Performance racefiets is een beetje vaag. Er is zelfs een tijd geweest dat Fiets die term gebruikte om endurance fietsen aan te duiden. Maar duidelijk is dat het hier gaat om lichte fietsen met wellicht kleine aero aanpassingen.
Persoonlijk zou het bij gaan tussen de Orca en de Basso Diamante. Beiden fraai klassiek gelijnd.
Campagnolo Ultra Dork
- daniel1975
- Forum-lid HC
Een middenklasse auto zoals een Golfje kost tegenwoordig ook >40k.
Less is bore