Alles over vakanties op én met de fiets

Voor welk berggebied zou je kiezen...

fiedoo
Forum-lid HC

fiedoo 28 okt 2024 10:11

Hangt er vanaf wat je wil maar als het niet te ver mag zijn ik ga bvb van uit Maastricht nemen: Meer van Annecy: een 700 kms, volledig vlak om het meer 45 kms, vlak fietspad die je naar de bergen leidt zoals Col de Aravis, col de Arpettaz, col de forclaz,...om het kort te houden https://www.komoot.com/nl-nl/guide/1529 ... ond-annecy . Er is ook genoeg middengebergte tot heuvelachtig te fietsen ( hoogteverschillen van een 200 tot 600m). Voor de kinderen en vrouw heb je het mooie meer van Annecy met veel mogelijkheden voor water- en strandplezier, het mooie Annecy met een heel leuke markt op dinsdag denk ik.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

hugovl
Forum-lid

hugovl 28 okt 2024 13:57

Het seizoen waarin ik dit moest doen zou voor mij wel bepalend zijn voor het gebied wat ik zou kiezen. Als het deze winter nog is, dan sluit ik me aan bij de eerdere suggesties mbt Canarische Eilanden. Echt gewoon de hele winter een lente gevoel, verveelt nooit :)
Als alternatief Costa Blanca, ook overwegend zacht winterweer en uitstekend om lekker te fietsen/wandelen. Hoewel niet echt bergen, kun je er zeker wel mooi klimmen in het achterland van Calpe.

wasbeer2006
Forum-lid HC

wasbeer2006 28 okt 2024 14:32

Dat dus.... het seizoen is bepalend.
Calpe vond ik echt heel fijn fietsen zelfs in het hoogseizoen. Wel te warm om lang te gaan.
Ardeche ook mooi.

Maar april mei zou ik zeker zoiets kiezen. Je kan ook heel veel rondjes en kanten op.

Plaats reactie