Inderdaad, zo lijkt het wel!
Afvallen of niet
Ouder worden en gewicht werkt bij net andersom.
56 jaar jong;) Momenteel 73,5kg bij 1.86 en ik eet voor 3 zelfs,maar wel redelijk gezond in mijn ogen.
Zittend beroep ook nog,maar alcohol en snaaien tussendoor laat ik aan mij voorbij gaan.
Fiets z´n 14.000km per jaar.
Maar voor TS,laat alcohol en snaaierijen staan veel bewegen.
Sauzen en aardappels met mate.
56 jaar jong;) Momenteel 73,5kg bij 1.86 en ik eet voor 3 zelfs,maar wel redelijk gezond in mijn ogen.
Zittend beroep ook nog,maar alcohol en snaaien tussendoor laat ik aan mij voorbij gaan.
Fiets z´n 14.000km per jaar.
Maar voor TS,laat alcohol en snaaierijen staan veel bewegen.
Sauzen en aardappels met mate.
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.
Canyon cf sl8.
Dat jongeren "strak afgetraind zijn" zei je zeker niet, maar wel (licht) overgewicht is het hedendaagse normaal, zeker bij de al wat ouderen terwijl je nu schrijft Ze (de jongeren) zijn gemiddeld dikker dan de oudere generaties. Dus je zegt in tweede instantie dus ook dat de "ouderen" niet persé zwaarder zijn.jakkel schreef: ↑14 nov 2024 16:29Het is een feit dat kledingmaten anders gelabeld worden dan vroeger.Jans schreef: ↑14 nov 2024 16:17Vind ik wel bijzonder wat je zegt "zeker bij de al wat ouderen". Ik zie ook meer dan genoeg jongeren waar een beetje of veel overgewicht is. Wanneer hoort iemand bij de "ouderen" en wanneer ben je nog een onderdeel van de "jongeren"? En het verschil van maten? Dat is ook erg afhankelijk van wat de mode van het moment brengt.jakkel schreef: ↑14 nov 2024 16:03 In de zomer op m'n scherpst, 68/69 kg voor 1m78. Dan krijg ik van velen te horen: "Ben je ziek ofzo?"
Het is natuurlijk wel zo, (licht) overgewicht is het hedendaagse normaal, zeker bij de al wat ouderen. Dan krijg je natuurlijk opmerkingen van dat je te mager bent alhoewel dat eigenlijk een heel normaal en gezond gewicht is. Je ziet dat ook in kledij, een t-shirt of pull in maatje S was tot over een tiental jaar terug ofzo, een M.
Rap even gegoogeld voor u: https://www.hln.be/mode-en-beauty/het-g ... ~a7253b86/
Ik heb trouwens toch niet gezegd dat alle jongeren strak afgetrainde types zijn? Ze zijn gemiddeld dikker dan de oudere generaties. Ik ben 53 (ook al wat ouder dus), als ik soms mensen terug zie van mijn leeftijd die ik jaren niet meer gezien heb, dan schrik ik mij soms een bult. De overgrote meerderheid wordt dikker naarmate hij/zij ouder wordt. Ergens ook logisch, metabolisme vertraagt, menopauze, soms minder mobiel door kwaaltjes, enz...
De heer des huizes 1.74m kort en 57 kg en om het er nog maar bij te vermelden 73 jaar. Daar hoeft hij niets voor te doen anders dan eigenlijk veel eten. Het leven is soms niet eerlijk.
Ik zal het wat anders verwoorden. De jongeren van nu zijn gemiddeld dikker dan de jongeren van vroeger, dat is een feitelijk gegeven. Maar... die jongeren van vroeger (de meerderheid ervan toch), de ouderen van nu dus, zijn nu ook te dik. Dus... de dikke jongeren van nu zullen later waarschijnlijk nog dikker zijn dan de ouderen van nu. Ben je nog mee? Goed zo?Jans schreef: ↑14 nov 2024 16:54
Dat jongeren "strak afgetraind zijn" zei je zeker niet, maar wel (licht) overgewicht is het hedendaagse normaal, zeker bij de al wat ouderen terwijl je nu schrijft Ze zijn gemiddeld dikker dan de oudere generaties. Dus je zegt in tweede instantie dus ook dat de "ouderen" niet persé zwaarder zijn.
Sorry ik weet wat je bedoelt met "ben je nog mee" maar dat was ik vanaf het begin. Ik had alleen een andere mening. En nu blijken we dat ook nog met elkaar eens te zijn.jakkel schreef: ↑14 nov 2024 16:59Ik zal het wat anders verwoorden. De jongeren van nu zijn gemiddeld dikker dan de jongeren van vroeger, dat is een feitelijk gegeven. Maar... die jongeren van vroeger (de meerderheid ervan toch), de ouderen van nu dus, zijn nu ook te dik. Dus... de dikke jongeren van nu zullen later waarschijnlijk nog dikker zijn dan de ouderen van nu. Ben je nog mee? Goed zo?Jans schreef: ↑14 nov 2024 16:54
Dat jongeren "strak afgetraind zijn" zei je zeker niet, maar wel (licht) overgewicht is het hedendaagse normaal, zeker bij de al wat ouderen terwijl je nu schrijft Ze zijn gemiddeld dikker dan de oudere generaties. Dus je zegt in tweede instantie dus ook dat de "ouderen" niet persé zwaarder zijn.
Ja ik ben wel slank, maar heb wel gewoon armspieren, borstspieren, relatief brede schouders. Begrijp ook niet zo goed hoe dat komt met het gewicht. Het is ook niet zo dat ik alleen maar gezond eet. Gaat weekends ook echt wel wat chips en andere snacks in. Van Castelli/Rapha aero etc draag ik maatje S Ik sport wel al jaren consistent het hele jaar door. 1 of 2 rustdagen per week zijn veel en eten elke dag wel 400-500gram groente, peulvruchten en bijna geen vlees. Ook geen alcohol. Ochtends gaat er wel een 120 gram havermout in met melk of sojamelk, dus niet een karig ontbijt.kopjethee schreef: ↑14 nov 2024 08:54 BMI, lengte, gewicht zijn niet te vergelijken.
Vetpercentage komt dan het meest in de buurt.
1.80 en 65kg, als ik dat lees ben je super slank. De persoon zelf vindt zich niet iel, hangt er maar net vanaf met wie je je vergelijkt.
Dan zou de borstomvang makkelijker te vergelijken zijn.
Of welke maat je hebt van Castelli
Iedereen is gewoon uniek en een paar kilo eraf zou schelen tijdens het klimmen maar voordeel is dat je sneller daalt.
Ondergetekende, 1.75 en 81kg
Castelli jas XL, broek L
Ja klopt, onder mijn overhemden droeg ik vaak een hemd van de hema in maat S. Die maat bestaat daar niet meer...Vroeger droeg ik nog wel eens maat M in casual kleding, nu is het eerder S of XS, puur omdat alle maten opschuiven, zodat iedereen een goed gevoel blijft houden van kleding kopen...bizarjakkel schreef: ↑14 nov 2024 16:29Het is een feit dat kledingmaten anders gelabeld worden dan vroeger.Jans schreef: ↑14 nov 2024 16:17Vind ik wel bijzonder wat je zegt "zeker bij de al wat ouderen". Ik zie ook meer dan genoeg jongeren waar een beetje of veel overgewicht is. Wanneer hoort iemand bij de "ouderen" en wanneer ben je nog een onderdeel van de "jongeren"? En het verschil van maten? Dat is ook erg afhankelijk van wat de mode van het moment brengt.jakkel schreef: ↑14 nov 2024 16:03 In de zomer op m'n scherpst, 68/69 kg voor 1m78. Dan krijg ik van velen te horen: "Ben je ziek ofzo?"
Het is natuurlijk wel zo, (licht) overgewicht is het hedendaagse normaal, zeker bij de al wat ouderen. Dan krijg je natuurlijk opmerkingen van dat je te mager bent alhoewel dat eigenlijk een heel normaal en gezond gewicht is. Je ziet dat ook in kledij, een t-shirt of pull in maatje S was tot over een tiental jaar terug ofzo, een M.
Rap even gegoogeld voor u: https://www.hln.be/mode-en-beauty/het-g ... ~a7253b86/
Zolang je een cyclo niet voor de winst rijdt en een normaal gewicht hebt, gewoon focussen op een gezonde, gebalanceerde levensstijl en kwalitatief goede training. Die laatste kilo gaat het verschil niet maken qua gevoel.
Je bent al eerder afgehaakt. Ga je nu als een monnik leven in de aanloop naar die cyclo's, dan is de kans vrij groot dat je het daarna wel weer even gehad hebt.
Veel duursporters hebben de neiging om als een verkapte topsporter te gaan leven. Volgens mij is dat helemaal geen gezonde levensstijl. Af en toe een vette hap, snoepje of glaasje alcohol zijn best in te passen in je gezonde leven.
Je bent al eerder afgehaakt. Ga je nu als een monnik leven in de aanloop naar die cyclo's, dan is de kans vrij groot dat je het daarna wel weer even gehad hebt.
Veel duursporters hebben de neiging om als een verkapte topsporter te gaan leven. Volgens mij is dat helemaal geen gezonde levensstijl. Af en toe een vette hap, snoepje of glaasje alcohol zijn best in te passen in je gezonde leven.
Campagnolo Ultra Dork
-
- Forum-lid HC
Daar sluit ik me bij aan.
Gewoon een gezond gewicht waar je je prettig bij voelt.
Ik denk dat we allemaal wel weten wanneer het gezond is en wanneer er wat vanaf kan.
Zelf heb ik het nu druk op mijn werk en gewoon ff geen zin om te sporten. dat heb ik altijd in november/december als ik totaal 10 uurtjes sport in twee maanden is het veel. Dat maakt echt niet uit hoor.
Gewoon een gezond gewicht waar je je prettig bij voelt.
Ik denk dat we allemaal wel weten wanneer het gezond is en wanneer er wat vanaf kan.
Zelf heb ik het nu druk op mijn werk en gewoon ff geen zin om te sporten. dat heb ik altijd in november/december als ik totaal 10 uurtjes sport in twee maanden is het veel. Dat maakt echt niet uit hoor.
Als roeier in de lichtgewicht categorie woog ik op sommige momenten 67 kg, bij 1m78. Met de nodige spiermassa kwam dat neer op een vetpercentage ver onder de 10%. Niet gezond en ook niet bevorderlijk voor de prestatie. Na die tijd is mijn gewicht naar de 80 gegaan. Beetje meer spekjes, stukje meer spiermassa. Ik heb dat nog 1 keer omlaag gekregen naar een kilo of 72 in het jaar dat ik de transAlp fietste. Alle tussendoortjes laten staan, veel km's maken, accepteren dat je af en toe honger hebt. Door wel te eten als ik moest herstellen van een inspanning en door niet meer aan extreem uithongeren te doen (zoals in mijn roeitijd) lukte dat afvallen op een gezonde manier en werd ik conditioneel gedurende dat jaar ook steeds beter. Heel ingewikkeld is het niet allemaal, maar heel leuk ook niet (ik hou best van lekker eten, en ook van een biertje)
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
Ik rijd in de zomer 500 tot soms 600 km/week. met soms heel intensieve trainingen, dan kan ik eten wat ik wil, dan val ik nog af. Ik leef nooit fanatiek naar iets toe. daar heb ik te weinig karakter voor, zeker wat voeding betreft. Op feestjes enzomeer laat ik mij nagenoeg altijd gaan. Maar ik kan best begrijpen dat bepaalde mensen erg ver gaan, ook al rijden ze nooit een wedstrijd of een cyclo. Ik vind dat zelfs eerder bewonderenswaardig. Ik zou ook wel eens willen weten als ik er alles voor zou doen en laten waar ik zou uitkomen. Maar ja, door m'n gebrek aan karakter zal ik dat dus nooit weten.