Pagina 4 van 9
Geplaatst: 06 mei 2010 13:06
door chevalier
Hoi Sylvan, ben je weer terug op het forum , kangaroevanger (^>^)
Geplaatst: 06 mei 2010 13:10
door chevalier
Polariteit schreef
Weten jullie misschien nog een framebouwer, en dan vooral 1 die wat schappelijker prijzen hanteert dan Duell en SToroni? De hiervoor door chevalier genoemde Van Tuyl kan niks betekenen.
Maar wat zeiden ze bij van Tuyl, laten ze geen frame,s op maat meer maken in belgie??
Hier maken ze ook raceframe,s op maat. Dat is ook een goeie zaak .
Deze hebben mij toen opgemeten, maar ben toch bij van tuyl beland vanwege het design van de letters op het frame, snel vond ik niet zo mooi.
Hier staat een pasfiets en dan meten ze je helemaal op.
http://www.sneltweewielers.nl/ Ze zitten in Utrecht dus daar ben je zo.
http://www.sneltweewielers.nl/fietsen/p ... t-race.pdf
Ze maken op maat tot 72 cm zie ik , dus dan moet het lukken.
Geplaatst: 06 mei 2010 14:57
door nagtie
Nadeel van Snel is wel dat ze niet al te best bekend staan.
Geplaatst: 06 mei 2010 15:38
door aapje
iron2man schreef:Ik denk dat iemand zoals Chris Hoy even gaat sprinten op een 8 jaar oud alumunium frame het frame meteen aan gort trapt
Een frame van metaal wordt met de jaren steeds soepeler en minder stijf iets waar een frame van carbon totaal geen last van heeft
Dat is een broodje aap verhaal. Een oud metalen frame is in principe nog net zo stijf als toen het nieuw was.
Geplaatst: 06 mei 2010 16:11
door polariteit
Dank voor de reacties. Snel ga ik eens contact mee opnemen.
@nagtie: in welk opzicht staat hij niet goed bekend? daar ben ik nu wel nieuwsgierig naar voordat ik besluit naar utrecht te kachelenn
Inmiddels ook een winkel in voorburg gevonden: herwerden. Iemand bekend met deze frames/fietsen?
Geplaatst: 06 mei 2010 23:20
door iron2man
Metaal waarop regelmatig krachten komen in het frame wat je dus krijgt als je ermee fietst
wordt in loop van de jaren slapper omdat dit een eigenschap is van metaal
Fiets maar eens op een oud stalen frame of een carbonframe.
Carbon kunnen ze zo stijf maken als ze willen zoals extra verstevigingen aanbrengen rond de bracket en het balhoofdstel daar waar de meeste krachten opkomen tijdens het sprinten.
Een baanframe is echt niet veel zwaarder dan een gewoon carbon frame.
Een baanframe wat populair is onder de baanfietsers is de Look KG 596 dat is een frame waar de Franse nationale selectie mee rijdt
Hetzelfde frame is ook te krijgen voor de tijdrijders op de weg en de triatleten
Nog een merk die een baanframe uitvoering heeft is de Cervelo P 3 carbon en ook dit frame is te krijgen in tijdrituitvoerin voor op de weg
Bekijk de specs maar eens van de beide merken en je zult zien dat het gewichtverschil nihil is,of het moet zo zijn dat voor de topsrpinters op de baan speciale frames gemaakt worden maar dan met het desbetreffende merk erop geplakt.
Wat ik wel weet is dat de baanframes die op de internetsites staan zo te koop zijn.
Geplaatst: 06 mei 2010 23:31
door litespeed
iron2man schreef:Metaal waarop regelmatig krachten komen in het frame wat je dus krijgt als je ermee fietst wordt in loop van de jaren slapper omdat dit een eigenschap is van metaal.
Precies!
Ik reed laatst langs het Amsterdam-Rijnkanaal en vooral die stalen bruggen uit de jaren '50 dippen al bijna met de onderzijde in het kanaal...
Geplaatst: 06 mei 2010 23:34
door iron2man
Appels met peren vergelijken is erg makkelijk fietsframes met bruggen
Geplaatst: 06 mei 2010 23:48
door chevalier
Ja van herwerden , dat zijn ook specialisten in maatbouw die was ik helemaal vergeten
Daar kun je ook heengaan. zie dat ze 995 voor een maatframe rekenen.
Geplaatst: 07 mei 2010 12:54
door nagtie
polariteit schreef:Dank voor de reacties. Snel ga ik eens contact mee opnemen.
@nagtie: in welk opzicht staat hij niet goed bekend? daar ben ik nu wel nieuwsgierig naar voordat ik besluit naar utrecht te kachelenn
Inmiddels ook een winkel in voorburg gevonden: herwerden. Iemand bekend met deze frames/fietsen?
Zelf weinig ervaring mee.. Staat genoeg op dit forum als je zoekt.
Ik vind ze alleen wel schrikbarend duur. Als je ziet dat ze voor een Alivio afmontage al 800 euro vragen. (dat koste mijn hele fiets met een deore afmontage, incl carbon voorvork). Ben ik benieuwd wat ze vragen voor een beetje echte race kwaliteit.
Geplaatst: 07 mei 2010 14:06
door litespeed
iron2man schreef:Appels met peren vergelijken is erg makkelijk fietsframes met bruggen
Jij schrijft onzin. Metaal wordt niet slapper in de loop van de tijd. Metaal als materiaal niet, en dus ook niet wanneer toegepast in een constructie als een fiets, brug of lantaarnpaal...
Geplaatst: 07 mei 2010 15:27
door aapje
iron2man schreef:Metaal waarop regelmatig krachten komen in het frame wat je dus krijgt als je ermee fietst wordt in loop van de jaren slapper omdat dit een eigenschap is van metaal
Fiets maar eens op een oud stalen frame of een carbonframe.
Metaalmoeheid zorgt niet voor een steeds slapper frame, maar voor scheuren. Zolang er geen scheuren in het frame zitten is het frame nog even stijf.
Metalen zoals staal en titanium hebben een vrij hoge vermoeiingsgrens, wat betekent dat er geen metaalmoeheid optreedt zolang de belasting onder die grens blijft. Voor een (niet ultra-licht) stalen frame betekent dat dat een frame vele tientallen jaren mee kan gaan.