Pagina 4 van 4

Geplaatst: 06 mei 2010 12:36
door Le Grimpeur
ZorroI schreef:Dat was Grimpeur die erover begon :D


Even voor de duidelijkheid:
a. de schroef die ik bedoel, is niet zichtbaar op de foto van "body", want die schroef bevindt zich op het draaipunt van de kooi (en zit op de foto dus achter het parallellogram vescholen)

b. die schroef is in principe bedoeld om de afstand tussen het bovenste derailleurwieltje en het grootste cassettekransje in te stellen; je kunt er echter ook in beperkte mate de kettingspanning mee regelen

c. ik heb die afstelling beschreven n.a.v. de vraag over de inbusbout bij de foto van "body"

d. het roodomcirkelde punt op de foto is helemaal geen boutje of afstelling waar je aan kunt draaien

e. verder denk ik zelf dat het "afloopprobleem" inderdaad niet veroorzaakt wordt door welke afstelling van de achterderailleur dan ook, maar ik wilde alleen een antwoord geven op de vraag over de inbusbout

f. ik hoop dat er n.a.v. mijn post geen (extra) verwarring is ontstaan en voor zover dat wel het geval mocht zijn, dat die nu dan is opgeklaard;)

Geplaatst: 06 mei 2010 13:31
door Einstein
Le Grimpeur schreef:
ZorroI schreef:Dat was Grimpeur die erover begon :D


Even voor de duidelijkheid:
a. de schroef die ik bedoel, is niet zichtbaar op de foto van "body", want die schroef bevindt zich op het draaipunt van de kooi (en zit op de foto dus achter het parallellogram vescholen)

b. die schroef is in principe bedoeld om de afstand tussen het bovenste derailleurwieltje en het grootste cassettekransje in te stellen; je kunt er echter ook in beperkte mate de kettingspanning mee regelen

c. ik heb die afstelling beschreven n.a.v. de vraag over de inbusbout bij de foto van "body"

d. het roodomcirkelde punt op de foto is helemaal geen boutje of afstelling waar je aan kunt draaien

e. verder denk ik zelf dat het "afloopprobleem" inderdaad niet veroorzaakt wordt door welke afstelling van de achterderailleur dan ook, maar ik wilde alleen een antwoord geven op de vraag over de inbusbout

f. ik goop dat er n.a.v. mijn post geen (extra) verwarring is ontstaan en voor zover dat wel het geval mocht zijn, dat die nu dan is opgeklaard;)


@Le Grimpeur
Bedankt voor de duidelijke uitleg!

Geplaatst: 09 mei 2010 13:47
door Einstein
Staat nog niet lekker afgesteld. Tijdens de Veluwe tocht van 8 mei viel mijn ketting nu van het kleine voorblad af, vervelend als je dan net aan het klimmen bent. Ik heb de voorderrie nog iets scherper afgesteld richting het blad.

Vraag over de stand van de voorderrie, hij staat nu parallel aan het voorblad of is het beter om deze parallel aan de ketting te laten lopen bij Campa?

Geplaatst: 09 mei 2010 14:47
door Erik
Altijd parallel aan het voorblad laten lopen - zie de instructies van Campa op hun site.