Topic Geenstijl
Tja als we nu eerst een eigen hand in de boezem steken! Het valt me namelijk op dat het gros van de wielrenners perse op volle snelheid langs andere langzamere verkeersdeelnemers moet razen. Als je belt of pardon roept en de andere deelnemer gaat hierop aan de kant voor je lijkt me dat geen enkel probleem. Stel nu dat het oudere mensen zijn die het gewoon niet horen is het dan zo onzettend moeilijk om sociaal even van je gas te gaan en er voorzichtig langs te gaan............ :S
pipootje schreef:Het is typisch Nederlands om te zeggen dat iets typisch Nederlands is.
De feiten zijn dat bijna alles in het Buitenland erger is dan hier. Behalve dan de kwaliteit van het brood want die is overal beter.
Weggedrag van automobilisten in België is bijvoorbeeld echt niet beter dan bij ons, ik zou zeggen het tegendeel.
Ok, dat is een geval van het gras en de kleur ervan aan de andere kant, maar je hebt gelijk. Met 'buitenland' bedoelde ik ook echt buitenland, hoewel, ik ben ook weinig onder de indruk van het rijgedrag van menig Fransman (en Chinezen ; oversteken in Shanghai is zelfmoord).
Overigens wel grappig dat je zegt hoe mijn opmerking typisch Nederlands is, gezien ik geen Nederlander ben Maar dat terzijde...
Cube AMS Comp 2010
Next: Specialized Roubaix òf Bianchi Via Nirone C2C ??
Next: Specialized Roubaix òf Bianchi Via Nirone C2C ??
Bellen roept irritatie op, PAS OP!! roepen nog meer. Beste methode IMHO is snelheid afnemen, rustig en vriendelijk 'pardon' zeggen, er langs fietsen en bedanken. Ik heb nog nooit meegemaakt dat iemand dat vervelend vond. Sterker nog, mensen doen over het algemeen heel hard hun best om zsm aan de kant te gaan.
OT: heb het GS topic + reaguursels ff snel gescanned. Beetje zielig, al die keyboard warriors die om het hardst roepen wielrenners wel even in de kant te rijden
OT: heb het GS topic + reaguursels ff snel gescanned. Beetje zielig, al die keyboard warriors die om het hardst roepen wielrenners wel even in de kant te rijden
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
Marijn! schreef:Ik herken dit probleem niet, als ik even de pedalen stil houd horen mensen me wel aankomen. Wie ook met Fulcrum 7 rijdt weet wat ik bedoel
Werkt idd perfect!
Ik reed gisteren voor de verandering eens "aan de andere kant" tijdens een fietstochtje met de schoonfamilie. Lekker rustig aan 15 km/u gemiddeld over Friese fietspaden, erg leerzaam om dan te letten op hoe wielrenners op je overkomen!
Alleen bellen is volgens mij niet voldoende, je moet mensen ook de tijd geven om te reageren. Ik bel vantevoren een paar keer zodat mensen horen dat ik snel dichterbij kom en dan rem ik af en blijf ik erachter tot er genoeg ruimte is. Soms horen ze het niet en dat is dan jammer voor mij, dan blijf ik achter ze rijden tot zij klaar zijn om me door te laten en niet tot ik denk dat ik er wel tussen pas.
Ik zie ook dat veel mensen schrikken van het "voor" en "tegen" wat in groepen gebruikt wordt. Mensen denken dat het voor hun bedoeld is en snappen niet dat het een manier is om mekaar te waarschuwen in een groepje. Verder kom je als groep agressief over, daar moet je rekening mee houden en je naar gedragen.
Ik heb geen bel op mijn fiets omdat de laatste bel die ik op de fiets had helemaal aan gort was omdat ik een ouder stel op een fatsoenlijke wijze probeerde aan te geven dat ik ze voorbij wilde. Op dit moment is mijn fiets dus 16 gram lichter en ik vlieg nu over de weg
Ik lees ook vaker dat het in Duitsland en België allemaal beter zou zijn dan in Nederland. Nou niet dus. Overal zie je verdraagzame automobilisten die je voor laten gaan terwijl ze zelf recht op voorrang hebben. Maar er zijn ook automobilisten die doorrijden terwijl ze me eigenlijk voorrang moeten verlenen.
En weet je waarvan ik heel sjachrijnig wordt? Die collega's van me die allerlei vooroordelen hebben over wielrenners, terwijl ze zelf nog te laks zijn om 500 meter van thuis naar het werk met de fiets te komen.
Ik lees ook vaker dat het in Duitsland en België allemaal beter zou zijn dan in Nederland. Nou niet dus. Overal zie je verdraagzame automobilisten die je voor laten gaan terwijl ze zelf recht op voorrang hebben. Maar er zijn ook automobilisten die doorrijden terwijl ze me eigenlijk voorrang moeten verlenen.
En weet je waarvan ik heel sjachrijnig wordt? Die collega's van me die allerlei vooroordelen hebben over wielrenners, terwijl ze zelf nog te laks zijn om 500 meter van thuis naar het werk met de fiets te komen.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
pipootje schreef:Laulau schreef:Wederzijdse tolerantie is hier idd het toverwoord. Men gunt elkaar geen millimeter in wat voor verkeerssituatie dan ook en het is opvallend hoe typisch Nederlands dat lijkt te zijn getuige mijn bezoekjes aan het buitenland en het opvallende verschil in verkeersgedrag aldaar.
.
Het is typisch Nederlands om te zeggen dat iets typisch Nederlands is.
De feiten zijn dat bijna alles in het Buitenland erger is dan hier. Behalve dan de kwaliteit van het brood want die is overal beter.
Weggedrag van automobilisten in België is bijvoorbeeld echt niet beter dan bij ons, ik zou zeggen het tegendeel.
In mijn ervaring is in andere Europese landen toch een stuk meer respect voor wielrenners. Het verschil is hier op de grens al bijna als dag en nacht... Het vingertje wijzen en voor rechtertje spelen is toch wel erg vervelend.
Mallorca is echt geweldig (veel geduld, met een grote boog om je heen), daar houden ze wel van wielrenners lijkt het. Rest van Europa heel wisselend. Het grote verschil met NL is natuurlijk dat de dichtheid auto's en fietsers zo veel hoger is.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
Volgens mij komt deze discussie af en toe terug op het forum. Met steeds dezelfde verhalen en argumenten. In die zin wordt het een beetje een herhaling van zetten. Het enige wat je kunt doen, is ervoor zorgen dat je jezelf gedraagt tijdens het fietsen. En dan maar hopen dat je medeweggebruikers dat ook doen.
Enne, GeenStijl is toch het afvoerputje van de Nederlandse maatschappij? Daar zijn we het toch snel over eens? Kanslozen heb je altijd en overal...
Enne, GeenStijl is toch het afvoerputje van de Nederlandse maatschappij? Daar zijn we het toch snel over eens? Kanslozen heb je altijd en overal...