Opleiding Rabo bank
de kritische noot is er vooral omdat we niets liever willen dan dat Rabobank goed presteert. Aangezien dit niet echt het geval is (al een tijdje) wordt iedereen kritischer. Ik denk dat Rabo een typische "old school" ploeg is en dat ze er veel meer uit kunnen halen als ze wat meer de nadruk leggen op het psychologische aspect dmv coaching etc.
IBAN schreef:de kritische noot is er vooral omdat we niets liever willen dan dat Rabobank goed presteert. Aangezien dit niet echt het geval is (al een tijdje) wordt iedereen kritischer. Ik denk dat Rabo een typische "old school" ploeg is en dat ze er veel meer uit kunnen halen als ze wat meer de nadruk leggen op het psychologische aspect dmv coaching etc.
IBAN,
Kritiek is niet verboden en hetgeen jij nu schrijft zie ik als opbouwende kritiek. Dat is iets heel anders. ( Al ben ik wel benieuwd waar je je stelling op baseert.)
Het gaat mij meer om die negatieve benadering die Nederland heeft. Politieke kopstukken van formaat als Opstelten en Terpstra trekken hun hele agenda leeg voor Nederland Sportland en de Spelen in 2028. Zij oogsten niets anders dan hoon en dat alles zoveel geld kost terwijl de feiten echt genuanceerd liggen. Er is een zwemstadion in Eindhoven, een wielerbaan in A'dam en R'dam bouwt een stadion voor 80.000 man.
Ik wordt echt enthousiast van die prachtige sportevenementenen ga morgen in Amsterdam aanmoedigen langs het parcours!
Camerig is prachtig!
Gijs01 schreef:IBAN schreef:de kritische noot is er vooral omdat we niets liever willen dan dat Rabobank goed presteert. Aangezien dit niet echt het geval is (al een tijdje) wordt iedereen kritischer. Ik denk dat Rabo een typische "old school" ploeg is en dat ze er veel meer uit kunnen halen als ze wat meer de nadruk leggen op het psychologische aspect dmv coaching etc.
IBAN,
Kritiek is niet verboden en hetgeen jij nu schrijft zie ik als opbouwende kritiek. Dat is iets heel anders. ( Al ben ik wel benieuwd waar je je stelling op baseert.)
Het gaat mij meer om die negatieve benadering die Nederland heeft. Politieke kopstukken van formaat als Opstelten en Terpstra trekken hun hele agenda leeg voor Nederland Sportland en de Spelen in 2028. Zij oogsten niets anders dan hoon en dat alles zoveel geldt kost terwijl de feiten echt genuanceerd liggen. Er is een zwemstadion in Eindhoven, een wielerbaan in A'dam en R'dam bouwt een stadion voor 80.000 man.
Ik wordt echt enthousiast van die prachtige sportevenementenen ga morgen in Amsterdam aanmoedigen langs het parcours!
+1, helemaal mee eens
\'Veel kennis is nog geen wijsheid\'
IBAN schreef:de kritische noot is er vooral omdat we niets liever willen dan dat Rabobank goed presteert. Aangezien dit niet echt het geval is (al een tijdje) wordt iedereen kritischer. Ik denk dat Rabo een typische "old school" ploeg is en dat ze er veel meer uit kunnen halen als ze wat meer de nadruk leggen op het psychologische aspect dmv coaching etc.
Weer een dwaze ongelovelijk, onwetende opmerking. Sorry voor die woorden, maar hou je gewoon aan de feiten, dan heb je al heel snel door dat je post werkelijk kant noch wal raakt.
Rabo presteert op ronde niveau ongekend goed. Let wel, er heeft nog nooit een Nederlands team Giro of Vuelta's gewonnen. Het is inderdaad niet meer TI-Raleigh die in de klassiekers oogst, maar nogmaals, internationaal heb je alleen Alberto Contador's team die meer GT's heeft gewonnen. Daarnaast is er de laatste jaren een hele rits ereplaatsen van Gesink, kleine rondes van Freire en *oops* T Dekker.
Willen we een winnende Nederlander? Dan hebben we ene Lars Boom die zowel in het Veld als op de weg best aardig bezig is.
Wat wil je zeggen? Alle teams opdoeken, alleen Astana en CSC weten hoe het moet?
Persoonlijk zou ik liever al die rondjes droppen en alleen klassiekers doen (had goed geweest voor Boogie), maar ik respecteer de keuze van Rabo. hun resultaten zijn gewoon weg overdonderend goed.
Nou Nou DC....... je trekt nogal van leer...
Ik denk dat De Rabo's vooral te maken hebben met 2 zaken:
* Imago-gebrek...Het is toch een beetje de ploeg van ideale schoonzonen, ja- knikkers...
Er zitten geen vechtjassen/klasbakken/kleurrijke renners bij. Hierdoor zijn er dus geen smaakmakers, en leeft de ploeg dus minder bij het publiek dan een ploeg met klasbakken (Cancelllara bijv), of vrijbuiters. In de tijd van Boogie was dat anders, die had nog eens gekke uitspraken, rare fratsen etc.
Kortom: het is gewoon een saaie ploeg, neem nou de manier waarop Menchov (over saai gesproken) vorig jaar de Giro won...dat was ook geen spektakel a la Contador...en dan die man z'n interviews...pfoeh!
* Waar het naar mijn mening ook aan schort: coaching/ondersteuning van de renners op het mentale vlak door de ploeg/staf.
Kijk: fysiek zijn alle profs echt wel top, waar de verschillen gemaakt kunnen worden (naast aanleg/talent) is volgens mij op het vlak van de psyche van de renner (vertrouwen krijgen van de ploeg, zelfvertrouwen vergroten, de "juiste" instelling, voor elkaar door het vuur willen gaan etc), en op het vlak van materiaal.
Als je kijkt bij de ploegen van de "Veel-winnaars", of de nieuwe ploegen dan is er bij al die ploegen sprake van een duidelijke visie op de sport en op de rol van elke individuele renner binnen de ploeg. Vaak zie je dus ook dat het weliswaar oud-renners zijn die zo'n ploeg bestieren (bijv Riis of Bruyneel), maar die mannen zijn vooral "people-managers", kortom ze weten de juiste snaar te raken bij hun renners, en weten zodoende het maximum uit die renners te halen.
Bijvoorbeeld Cervelo durft over de -conservatieve- grenzen van de wielersport te kijken , en haalt er een voormalig volleybal coach bij (Alberda). Die man (Alberda dus..) is een goed voorbeeld van iemand die misschien geen zak weet van wielrennen, maar wel erg bekwaam is in het scheppen van voorwaarden voor sporters om optimaal te presteren (waaronder zaken op het psychische vlak).
Ik denk dat het met name hieraan ontbreekt bij de Rabo. Ik bedoel Breukink zal best zijn kwaliteiten hebben, maar een charismatisch leider, waar iedereen voor op de banken gaat is hij zeker niet. Weer zo'n saaie, ideale schoonzoon. Zal best heel goed liggen bij de sponsor, maar ik denk dat hij de verkeerde man op de verkeerde plaats is.
Kortom: leuke ploeg, goed dat ze er zijn, maar er kan echt nog wel het 1 en ander verbeterd worden, zowel voor als achter de schermen.
Ik denk dat De Rabo's vooral te maken hebben met 2 zaken:
* Imago-gebrek...Het is toch een beetje de ploeg van ideale schoonzonen, ja- knikkers...
Er zitten geen vechtjassen/klasbakken/kleurrijke renners bij. Hierdoor zijn er dus geen smaakmakers, en leeft de ploeg dus minder bij het publiek dan een ploeg met klasbakken (Cancelllara bijv), of vrijbuiters. In de tijd van Boogie was dat anders, die had nog eens gekke uitspraken, rare fratsen etc.
Kortom: het is gewoon een saaie ploeg, neem nou de manier waarop Menchov (over saai gesproken) vorig jaar de Giro won...dat was ook geen spektakel a la Contador...en dan die man z'n interviews...pfoeh!
* Waar het naar mijn mening ook aan schort: coaching/ondersteuning van de renners op het mentale vlak door de ploeg/staf.
Kijk: fysiek zijn alle profs echt wel top, waar de verschillen gemaakt kunnen worden (naast aanleg/talent) is volgens mij op het vlak van de psyche van de renner (vertrouwen krijgen van de ploeg, zelfvertrouwen vergroten, de "juiste" instelling, voor elkaar door het vuur willen gaan etc), en op het vlak van materiaal.
Als je kijkt bij de ploegen van de "Veel-winnaars", of de nieuwe ploegen dan is er bij al die ploegen sprake van een duidelijke visie op de sport en op de rol van elke individuele renner binnen de ploeg. Vaak zie je dus ook dat het weliswaar oud-renners zijn die zo'n ploeg bestieren (bijv Riis of Bruyneel), maar die mannen zijn vooral "people-managers", kortom ze weten de juiste snaar te raken bij hun renners, en weten zodoende het maximum uit die renners te halen.
Bijvoorbeeld Cervelo durft over de -conservatieve- grenzen van de wielersport te kijken , en haalt er een voormalig volleybal coach bij (Alberda). Die man (Alberda dus..) is een goed voorbeeld van iemand die misschien geen zak weet van wielrennen, maar wel erg bekwaam is in het scheppen van voorwaarden voor sporters om optimaal te presteren (waaronder zaken op het psychische vlak).
Ik denk dat het met name hieraan ontbreekt bij de Rabo. Ik bedoel Breukink zal best zijn kwaliteiten hebben, maar een charismatisch leider, waar iedereen voor op de banken gaat is hij zeker niet. Weer zo'n saaie, ideale schoonzoon. Zal best heel goed liggen bij de sponsor, maar ik denk dat hij de verkeerde man op de verkeerde plaats is.
Kortom: leuke ploeg, goed dat ze er zijn, maar er kan echt nog wel het 1 en ander verbeterd worden, zowel voor als achter de schermen.
Gang is alles!!
Volgens mij ging het er niet om over rabo zijn prijzenkast ,maar over wat er van de jeugd opleiding van rabo overblijft bij de profs.Ik blijf erbij schitterende jeugd en eerstejaars profs. Maar het vervolg blijft uit, precies als ze al te veel getraind hebben en er geen doorgroei mogelijkheden meer zijn. Hoop dat Lars Boom er een uitzondering op maakt.
ludo schreef:Volgens mij ging het er niet om over rabo zijn prijzenkast ,maar over wat er van de jeugd opleiding van rabo overblijft bij de profs.Ik blijf erbij schitterende jeugd en eerstejaars profs. Maar het vervolg blijft uit, precies als ze al te veel getraind hebben en er geen doorgroei mogelijkheden meer zijn. Hoop dat Lars Boom er een uitzondering op maakt.
Pieter Weening, Thomas Dekker, Lars Boom, Robert Gesink, Bauke Mollema, dat is toch echt geen slechte oogst hoor.
Laten we even niet vergeten dat we er nu veel beter voor staan dan gedurende de verloren jaren tussen 1990 en 2005. We wonnen vrijwel en hadden geen klassementsrenners. Dekker en Boogerd maakten samen het mooie weer.
Daarnaast vind ik een renner als Menchov wel degelijk panache hebben. Hij valt aan, zo was hij met Sastre mee toen hij de tour naar zijn hand zette... ja hij kon niet mee, maar hij probeerde het. En zijn finish vorig jaar liet wel zien dat hij nket zo onderkoelt is als mensen denken.
Tsja, het is geen groot spreker ^^
We gaan pas blij zijn als we weer eens een hollandse winnaar hebben... ik denk alleen niet dat Rabo daar veel meer aan kan doen. Ze hebben in mijn ogen 1 potentiele supertopper (Lars Boom) en er zal gerust iemand ons erg gaan verbazen in de toekomst.
Essentie van de kritiek is dat de stap naar de wereldtop door de beloftes niet of nauwelijks gezet wordt. De Rabo opleidingsgroep schijnt zo sterk te zijn, dat ze in lokale koersen geen tegenstand hebben en daardoor minder wedstrijd hard worden.
Voorts is de begeleiding zo goed en ze worden zo gepamperd dat dit ook de mentale hardheid niet ten goede komt. Veel van de jongens die het goed doen in buitenlandse dienst zijn ook renners die hun eigen weg hebben moeten vinden en daardoor mentaal harder geworden zijn. Positieve uitzonderingen zijn Gesink en Boom.
Dit zijn niet mijn woorden maar die van een, laten we zeggen, kenner uit het circuit waarmee ik het genoegen had een dag op te trekken.
Voorts is de begeleiding zo goed en ze worden zo gepamperd dat dit ook de mentale hardheid niet ten goede komt. Veel van de jongens die het goed doen in buitenlandse dienst zijn ook renners die hun eigen weg hebben moeten vinden en daardoor mentaal harder geworden zijn. Positieve uitzonderingen zijn Gesink en Boom.
Dit zijn niet mijn woorden maar die van een, laten we zeggen, kenner uit het circuit waarmee ik het genoegen had een dag op te trekken.
Twitter: @rbruijns
Composite schreef:Kortom: het is gewoon een saaie ploeg, neem nou de manier waarop Menchov (over saai gesproken) vorig jaar de Giro won...dat was ook geen spektakel a la Contador....
Ik weet niet welke Giro jij vorig jaar hebt gezien maar volgens mij was het een spectaculaire tweestrijdt tussen Di Luca en Menchov met diverse aanvallen (oké de meeste van Di Luca maar de belangrijkste van Menchov) en de ,voor mij, de meest mooiste overwinningpose die ik de laatste jaren heb gezien in het peloton.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Theo V schreef:Composite schreef:Kortom: het is gewoon een saaie ploeg, neem nou de manier waarop Menchov (over saai gesproken) vorig jaar de Giro won...dat was ook geen spektakel a la Contador....
Ik weet niet welke Giro jij vorig jaar hebt gezien maar volgens mij was het een spectaculaire tweestrijdt tussen Di Luca en Menchov met diverse aanvallen (oké de meeste van Di Luca maar de belangrijkste van Menchov) en de ,voor mij, de meest mooiste overwinningpose die ik de laatste jaren heb gezien in het peloton.
Welke aanval van Menchov, hij heeft niets anders gedaan dan wachten tot de laatste km. Niet dat ik 'm ongelijk gaf, want hij moest 't gewoon hebben van de tijdritten. Maar attractief was 't niet bepaald om naar te kijken. Als hij geen Rabo shirtje aan had gehad dan waren er hele andere dingen over 'm gezegd.
Waar ik aan dacht was rit 5, als Di Luca deze gewonnen had was het verschil met Menchov groter geweest en ik weet dan niet of Menchov dan de motivatie had gevonden om tijdens de tijdrit (rit 12) zover te gaan zoals hij nu deed.
Maar dit is hoe ik er tegen aan kijk.
Maar dit is hoe ik er tegen aan kijk.
Menchov heeft genoeg mooie dingen laten zien in de Giro. Viel aan in het begin en won die rit. Reed een fenomenale tijdrit. Daarna lekker in het wiel van Di Luca hangen, zeer mooi om te zien. Ook in de laatste etappes ging Menchov zelfs als eerste de tussensprints aan voor de boni's.
Als Menchov saai is, dan is Sastre dat ook. Aanvallen staat niet gelijk aan spektakel. Zoals Di Luca koerst is spektakel.
Als Menchov saai is, dan is Sastre dat ook. Aanvallen staat niet gelijk aan spektakel. Zoals Di Luca koerst is spektakel.