Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Evans nieuwe stijl van rijden

teutoon
Forum-lid

teutoon 22 apr 2010 13:09

Stockie schreef:Evans die niet juicht bij zijn overwinning en dus geen emoties of passies toont?
Ik vond de finish van het wereldkampioenschap vorig jaar 1 van de meest emotionele momenten van het jaar.
Cadel heeft het voorbije jaar (jaren) zoveel kritiek moeten slikken. Al die wrok die hij heeft opgespoord en in 1 ontsnapping propt om al de rest op een hoopje te rijden. En dan aan de streep met uitgestreken gezicht, gewoon een vingertje opsteken. En bij zichzelf zeggen, kijk nu maar is mensen: in your face. IK ben hier de beste. Punt, niet meer, niet minder. Wat denk je nu van mij.

DAT is voor mij passie en emotie. Het klikt misschien vreemd, maar ik vind agressie en verbetenheid een sterkere en diepere emotie dan vreugde, die veel verder rijkt en dieper zit.

Mee eens dat agressie veel sterker is dan vreugde. Alleen als je dan zo reageert als Cadel weet ik dat dus niet. Bettini in Stuttgart, dat was duidelijk.

geer
Forum-lid

geer 22 apr 2010 15:16

Huh? Nieuwe stijl? Hij zit nog even lelijk op z'n fiets als voorheen. Hij wint wat vaker, so what. Evans is nooit een of andere pannekoek geweest hoor. Mooie opsteker voor BMC by the way. Gaat niet zo lekker daar...

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 22 apr 2010 15:23

Hoe moet hij dan anders op z'n fiets gaan zitten volgens jouw? Zo gek vind ik 'm niet op z'n fiets zitten namelijk :rolleye:
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

geer
Forum-lid

geer 22 apr 2010 16:16

Was een grapje, maar soms zit ie z'n stuur op te vreten, maar ik doelde meer op het feit dat aan zijn rijden niet zo veel veranderd is.

Merk ik hier een sympathie voor Evans bij Amclassic-fan....wat lief!

bottecchia
Forum-lid

bottecchia 22 apr 2010 16:20

Nog niet iedereen heeft het door maar dit topic gaat uitgroeien tot een echt fan topic van Cadel Evans. Het antwoord op al die explosieve, extraverte en gedrogeerde idolen van de laatste jaren. Cadel is 100% puur, what you see is what you get! ;)

delirium
Forum-lid

delirium 22 apr 2010 16:26

Bottecchia schreef:Nog niet iedereen heeft het door maar dit topic gaat uitgroeien tot een echt fan topic van Cadel Evans. Het antwoord op al die explosieve, extraverte en gedrogeerde idolen van de laatste jaren. Cadel is 100% puur, what you see is what you get! ;)

Toch spijtig dat net bij hem in de ploeg twee renners op nonactief zijn gezet de laatste dagen.....:-(

geer
Forum-lid

geer 22 apr 2010 17:18

Bottecchia schreef:Nog niet iedereen heeft het door maar dit topic gaat uitgroeien tot een echt fan topic van Cadel Evans. Het antwoord op al die explosieve, extraverte en gedrogeerde idolen van de laatste jaren. Cadel is 100% puur, what you see is what you get! ;)

YEAH! I'm in...:-)

eelcoz

eelcoz 22 apr 2010 17:21

Mag ik ook lid worden?;)

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 22 apr 2010 17:46

Geer schreef:Was een grapje, maar soms zit ie z'n stuur op te vreten, maar ik doelde meer op het feit dat aan zijn rijden niet zo veel veranderd is.

Al dat gezeik over Evans slaat helemaal nergens op en is echt onterecht. Als je 't over saai koersen hebt kan je beter over een Menchov zeuren, maar ja die rijdt in de kleuren van Rabo.

Evans doet wel eens niet 't slimste in de koers, maar hij is echt geen wieltjeszuiger. Hij heeft alleen 't probleem dat hij nooit de beste klimmer is. In bijna iedere etappe koers moet hij maar zien om bij te blijven met klimmen zodat hij in de tijdritten verschil kan maken. En om dan iemand die altijd maar gruwelijk zit af te zien omdat andere harder omhoog te rijden het etiket wieltjes zuiger op te plakken :rolleye:
Daarnaast valt Evans wel gewoon als het moet, maar ja hij is nu eenmaal niet de meest explosieve renner, dus vaak lukt 't m niet om een gat te slaan. Bijv in de Dauphiné vorig jaar was hij aan 1 stuk aan 't demarreren om Valverde nog kwijt te proberen te raken.

En dat 't een beetje een vreemde vogel is met allicht wat autistische trekjes zo nu en dan veranderd aan bovenstaande weinig.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

geer
Forum-lid

geer 22 apr 2010 17:53

Ik wilde Bottecchia voordragen als voorzitten, maar bij deze draag ik jou voor.

Wat betreft de Dauphine van vorig jaar, helemaal gelijk. Ik stond er een paar dagen met mijn neus boven op. Tof om te zien.

Goed. "De Evans daar moet je niet zo op lopen zeiken pagina" ....bij deze

otje2
Forum-lid

otje2 22 apr 2010 18:46

Ik ben nog steeds van mening dat Evans een gedaanteverwisseling heeft doorgemaakt het laatste jaar. Hij profileerd zich beter in de meda, komt bovendrijven met leuke quotes en meer.

Verder is het volgens mij ook een pure renner, die zijn zwaktes (heeft hij die op dit moment?) kent en die ook met humor brengt.

Ik ben voor de komende tour 100% evans. (en hoop op gesink)

teutoon
Forum-lid

teutoon 22 apr 2010 22:03

Amclassic-fan schreef:
Geer schreef:Was een grapje, maar soms zit ie z'n stuur op te vreten, maar ik doelde meer op het feit dat aan zijn rijden niet zo veel veranderd is.

Al dat gezeik over Evans slaat helemaal nergens op en is echt onterecht. Als je 't over saai koersen hebt kan je beter over een Menchov zeuren, maar ja die rijdt in de kleuren van Rabo.

Evans doet wel eens niet 't slimste in de koers, maar hij is echt geen wieltjeszuiger. Hij heeft alleen 't probleem dat hij nooit de beste klimmer is. In bijna iedere etappe koers moet hij maar zien om bij te blijven met klimmen zodat hij in de tijdritten verschil kan maken. En om dan iemand die altijd maar gruwelijk zit af te zien omdat andere harder omhoog te rijden het etiket wieltjes zuiger op te plakken :rolleye:
Daarnaast valt Evans wel gewoon als het moet, maar ja hij is nu eenmaal niet de meest explosieve renner, dus vaak lukt 't m niet om een gat te slaan. Bijv in de Dauphiné vorig jaar was hij aan 1 stuk aan 't demarreren om Valverde nog kwijt te proberen te raken.

En dat 't een beetje een vreemde vogel is met allicht wat autistische trekjes zo nu en dan veranderd aan bovenstaande weinig.

Menchov is een eindbaas met z'n pokerface. Een rustige bescheiden man die niet om zich heen gaat slaan als hij in problemen komt. Daarom is er sympathie voor hem. Voor z'n manier van koersen is niet zoveel sympathie.

Evans rijdt altijd te hard als het er niet toe doet. In de Dauphine vorig jaar bijvoorbeeld. Maar ik gun hem een Tour hoor met welke manier van koersen ook. Het enige is, is dat hij normaal moet doen. Is ook voor hemzelf het beste trouwens.

Plaats reactie