Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Wassen van fietsbroek

velo
Forum-lid
Contact

velo 20 apr 2010 21:55

Voor vrouwen is het toch wel een beetje anders als het gaat om hygiëne en het 'vooronder' ....
Staal, je blijft rijden ....
http://vintageveloblog.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

superrose
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar superrose 20 apr 2010 22:22

ja vooral als ze fietsen heel maar dan ook heeeeeeel leuk vinden :)
Een paar uur op de fiets, het maakt alles zo simpel.

website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten

steeple71
Forum-lid

steeple71 27 apr 2010 14:35

voor al die vieze gasten: gewoon wassen, en als een nieuwe broek te duur is, probeer een de chinese e-bay http://store.taobao.com/shop/view_shop- ... 7d966c.htm voor wat goedkoop spul. Is het kapot na een paar keer wassen, koop je een nieuwe voor dat geld.
fietst, maar loopt harder

nagtie
Forum-lid

nagtie 27 apr 2010 16:52

ziet er wel goed uti voor een shirtje.. maar tegen de tijd dat ik begrijp hoe het werkt...

eelcoz

eelcoz 27 apr 2010 16:55

steeple71 schreef:voor al die vieze gasten: gewoon wassen, en als een nieuwe broek te duur is, probeer een de chinese e-bay http://store.taobao.com/shop/view_shop- ... 7d966c.htm voor wat goedkoop spul. Is het kapot na een paar keer wassen, koop je een nieuwe voor dat geld.

Grappenmaker.

race-newbee
Forum-lid

race-newbee 27 apr 2010 17:09

Gewoon elke keer in de machine met een kort was programma en weinig wasmiddel....(zonder wasverzachter) Maar bij ons wordt toch zeker om de dag gewassen alleen voor sportkleding.

En nu met twee kleine kinderen staat de machine eigenlijk nooit meer stil....
je fietst wat...

thja14
Forum-lid

thja14 27 apr 2010 17:13

Direct als ik thuis kom mijn hele outfit in de wasmachine. Alles samen en dan een fijnwas programma. Doe dit al vele jaren en volgens mij is het juist behoudt van je outfit. Enige uitzondering is woon werk, ik rijd dan 's morgens en 's middags in dezelfde kleren. Rijd 's morgens wel altijd redelijk rustig, zodag ik niet teveel zweet en heb de mogelijkheid mijn kleren goed "uit te hangen". Ik zou er echt niet aan denken een broek (of welk kledingstuk dan ook) aan te trekken waarin ik een paar uur gezweet heb.

ps goede hygiene vermindert ook echt de kans op zweertjes en dergelijke.
Passie voor het fietsen en de fietsen.

enrico-s-works
Forum-lid

Gebruikersavatar enrico-s-works 30 apr 2010 22:47

Gewoon nooit wassen; gaat er niemand in je wiel zitten behalve een zwerm vliegen en ga je zelf extra hard van rijden om frisse, reukloze, lucht in te kunnen ademen. Toptraining.

wilcoelskamp
Forum-lid

wilcoelskamp 05 mei 2010 22:09

Ik begrijp dat iedereen fietst hier zonder onderbroek? Ik gebruik met hardlopen van die compressie boxers van Nike pro. Dat is van dat flinterdunne stof zonder stiksels en gemaakt van hetzelfde spul als fiets/ hardloopkleding.

Nu is de vraag , is er te fietsen met zulk ondergoed?
Cannondale Six (costum rebuild) SRAM RED + Kuiper FCC50 & SRAM S27AL
Cannondale Flash 29'er SRAM X.9/ X.0

farelli
Forum-lid

farelli 05 mei 2010 23:05

wilcoelskamp schreef:Ik begrijp dat iedereen fietst hier zonder onderbroek? Ik gebruik met hardlopen van die compressie boxers van Nike pro. Dat is van dat flinterdunne stof zonder stiksels en gemaakt van hetzelfde spul als fiets/ hardloopkleding.

Nu is de vraag , is er te fietsen met zulk ondergoed?

Je bedoelt in je compressie-onderbroek zonder fietsbroek? Dan mis je de zeem en daar gaat het om.
Maar zonder gekheid (hoewel...), waarom zou je een onderbroek aan willen?
Elke extra laag veroorzaakt wrijving en dus kans op irritatie.
Maar om je vraag te beantwoorden: natuurlijk is er te fietsen met zulk ondergoed. Op mijn gewone fiets heb ik ook altijd een onderboek aan.
Kom, we gaan de fietsjes voeren
http://fabiofarelli.blogspot.com

wilcoelskamp
Forum-lid

wilcoelskamp 06 mei 2010 08:20

Ik doelde meer in combi met een fietsbroek.
Dus als basislaag deze compressie (ondergoed) en dan daarover je fietsbroek met zeem.
Omdat het compressiespul zo dun is en zonder naden is lijkt mij dat je er weining last van hebt, maar misschien dat er iemand ervaring mee heeft?
Cannondale Six (costum rebuild) SRAM RED + Kuiper FCC50 & SRAM S27AL
Cannondale Flash 29'er SRAM X.9/ X.0

LousyCycler
Forum-lid

LousyCycler 09 mei 2015 00:17

Haha kan het niet laten om even te registreren en een reactie achter te laten.

'k was dus op zoek naar hoe m'n fiets broek te wassen. en dan lees ik jullie reacties :lol:. Ik ben geen wielrenner, maar gewoon relaxed een dag fietsen. Heb nog nooit m'n broek gewassen en heb er denk ik zeker 30x in gefietst en altijd met creme erbij.
Sure hij ruikt wat naar zweet, maar that's it. Zwaar overdreven hoe jullie reageren! Al jullie 'angst' en schoonmaak werk voor niks hihi. :mrgreen: Dacht dat jullie wielrenners zulke bikkels waren?

Plaats reactie