SRM gegevens van Cancellara tijdens Vlaanderen
[quote="eelcoz"]Waarschijnlijk kun je hem hier wel mee klokken:
http://www.youtube.com/watch?v=Xn-oHTCgR84
Ik weet niet precies waar die klim officieel begint, dus laat ik het aan iemand anders over.[/quote]
Nee dat zal niet lukken want ik versta onder de klim ook de Kapelmuur en toen vond de Belgische regie het belangrijker om bij Boonen te blijven (waardeloos).
http://www.youtube.com/watch?v=Xn-oHTCgR84
Ik weet niet precies waar die klim officieel begint, dus laat ik het aan iemand anders over.[/quote]
Nee dat zal niet lukken want ik versta onder de klim ook de Kapelmuur en toen vond de Belgische regie het belangrijker om bij Boonen te blijven (waardeloos).
Cannondale SuperSix EVO, Sram Red
Scott Addict R1, DA 7900
Cannondale F29 Alloy 2 SLX/XT
Scott Addict R1, DA 7900
Cannondale F29 Alloy 2 SLX/XT
Hoeft toch ook niet op de seconde precies?! Bij de volgende shoot als ze naar Cancellara gaan heeft ie al 15 seconden ofzo te pakken, zal ie bovenop de Muur iets van 9-10 seconden te pakken hebben op Boonen
"Ink the future" | Freelance Ontwerper
- Lcsmet
- Forum-lid HC
[quote="Steven250"]
Cancellara SRM data from #Flanders: Avg.Speed:40km/h - Avg.Cad:73 - Avg.HR:143 - Avg.Power:285W - Max.Speed:80km/h - Max.Cad:147 - Max.HR:190 - Max.Power:1450W - Tot.Calories: 6459 [/quote]
En nu staat iedereen terug met zijn beide voeten op de grond.
Bescheidenheid is een mooie deugd .
Cancellara SRM data from #Flanders: Avg.Speed:40km/h - Avg.Cad:73 - Avg.HR:143 - Avg.Power:285W - Max.Speed:80km/h - Max.Cad:147 - Max.HR:190 - Max.Power:1450W - Tot.Calories: 6459 [/quote]
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
-
- Forum-lid HC
[quote="Lcsmt"][quote="Steven250"]
[/quote]
Het blijft heeel indrukwekkend! Vooral Avg power en gemiddeld avg HR toch rond 75% van max hr.
[/quote]
Het blijft heeel indrukwekkend! Vooral Avg power en gemiddeld avg HR toch rond 75% van max hr.
What makes the boat go faster?
even rekenen:
Als ik heb filmpje bekijk dan duurt de klim 90 seconde.
Over 475 m is dat een gemiddelde van 19 kmh
Gewicht Cancelara + plus fiets = 86 kg
hoogteverschil = 44 m
zwaartekracht = 9,8 ms2
Vermogen tijdens de klim is dan:
(86 * 44 * 9,8) / 90 = 412 W
Valt allemaal nogal mee dus.
edit: ik reed zaterdag op het steile stuk van de muur 13 kmh.
Als ik heb filmpje bekijk dan duurt de klim 90 seconde.
Over 475 m is dat een gemiddelde van 19 kmh
Gewicht Cancelara + plus fiets = 86 kg
hoogteverschil = 44 m
zwaartekracht = 9,8 ms2
Vermogen tijdens de klim is dan:
(86 * 44 * 9,8) / 90 = 412 W
Valt allemaal nogal mee dus.
edit: ik reed zaterdag op het steile stuk van de muur 13 kmh.
Live fast; die young. mijn blog
[quote="lancer"]Is wattage op de muur wel zo makkelijk te berekenen?
Je weet niet hou de wind stond. En op de kasseien lijkt me ook niet dat alle energie direct in snelheid wordt omgezet.[/quote]
Nee, maar afstand, hoogtemeters, gewicht renner en tijd is het enige wat we hebben. De rest is gokwerk. Wind kun je rederlijkerwijs negeren. Zo hard reden ze niet en de invloed van kasseien,.... geen idee
Je weet niet hou de wind stond. En op de kasseien lijkt me ook niet dat alle energie direct in snelheid wordt omgezet.[/quote]
Nee, maar afstand, hoogtemeters, gewicht renner en tijd is het enige wat we hebben. De rest is gokwerk. Wind kun je rederlijkerwijs negeren. Zo hard reden ze niet en de invloed van kasseien,.... geen idee
Live fast; die young. mijn blog
Maar dan zitten we toch nog bij lange na niet op die 1450 Watt :S
Via de bikecalculator, kom ik wel dicht in de buurt als je 19,4% (steilste percentage van de klim) invult bij de grade. Als je dan gaat spelen met de snelheid zou hij 27,5 km/h moeten hebben gereden, maar dat lijkt me niet juist
Via de bikecalculator, kom ik wel dicht in de buurt als je 19,4% (steilste percentage van de klim) invult bij de grade. Als je dan gaat spelen met de snelheid zou hij 27,5 km/h moeten hebben gereden, maar dat lijkt me niet juist
Da's z'n piekvermogen geweest. 1450W is lijp hoog, dat houdt niemand lang vol, zelfs Cancellara niet
Volgens dezelfde site zou dat op het vlakke namelijk overeen komen met meer dan 70 km/u, in de drops.
En bij een klim van 9% als deze (op asfalt dan) komt 1450 Watt neer op 44 km/u en had hij er 40 seconden over gedaan.
Volgens dezelfde site zou dat op het vlakke namelijk overeen komen met meer dan 70 km/u, in de drops.
En bij een klim van 9% als deze (op asfalt dan) komt 1450 Watt neer op 44 km/u en had hij er 40 seconden over gedaan.
Die 476 watt waar jullie nu op uit komen lijkt mij ook wat aan de lage kant. Ik heb Gesink wel eens horen zeggen dat hij tijdens een demarrage bergop (in een bergetappe) 800 watt wegtrapt. Dus dan lijkt me niet dat Cancellara daar onder zit tijdens de RvV. Het is wat nattevingerwerk, maar als Gesink 800 trapt in een bergetappe, waarin hij dus al langere tijd op (of zelfs over) zijn omslagpunt rijdt, dan zal Cancellara (tijdens een kortere inspanning) toch wel een hoger vermogen produceren.
[quote="Foosho"]Da's z'n piekvermogen geweest. 1450W is lijp hoog, dat houd niemand lang vol, zelfs Cancellara niet
Volgens dezelfde site zou dat op het vlakke namelijk overeen komen met meer dan 70 km/u, in de drops.[/quote]
Ik bedoelde het ook ff voor die 100 meter waarin ie Boonen los reed. Maar ze begonnen de klim natuurlijk wel ff heel "laf", dus het gemiddelde van de hele klim zal idd wel niet heel hoog liggen dus zo'n 500Watt zou achteraf bekeken wel eens kunnen. Als Cancellara dan zelfs versnelt op het steilste stuk, kan hij best eens zo'n enorm wattage hebben getrapt.
Volgens dezelfde site zou dat op het vlakke namelijk overeen komen met meer dan 70 km/u, in de drops.[/quote]
Ik bedoelde het ook ff voor die 100 meter waarin ie Boonen los reed. Maar ze begonnen de klim natuurlijk wel ff heel "laf", dus het gemiddelde van de hele klim zal idd wel niet heel hoog liggen dus zo'n 500Watt zou achteraf bekeken wel eens kunnen. Als Cancellara dan zelfs versnelt op het steilste stuk, kan hij best eens zo'n enorm wattage hebben getrapt.