'Kamikazefiets' baart politie zorgen
- daniel1975
- Forum-lid HC
Terecht; een rem is een essentieel iets. En veel fixie rijders zullen de noodstop niet beheersen schat ik zo in.
Less is bore
-
- Forum-lid
Terecht dit. Het is gevaarlijk, dus moet je er voor bekeuren.
maaaaar: Ik verwacht niet echt dat de gemiddelde agent een fixie van een singlespeed kan onderscheiden. Als ze een fixie met handrem goedkeuren is er niks aan de hand, maar anders zal het wel flinke discussies op gaan leveren...
maaaaar: Ik verwacht niet echt dat de gemiddelde agent een fixie van een singlespeed kan onderscheiden. Als ze een fixie met handrem goedkeuren is er niks aan de hand, maar anders zal het wel flinke discussies op gaan leveren...
- de zwarten
- Forum-lid HC
Misschien gelijk skeeleren en skaten ook verbieden, die dingen hebben ook geen remmen.
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
©®
©®
Een fixed aandrijving vind ik heerlijk voor woon-werk verkeer. Qua gevoel en qua onderhoud.
Maar ik ben erg zuinig op mij kniëen en rem altijd met mijn (voor)rem... zit er zelfs aan te denken om mijn achterrem er weer op te gooien.
Heb al vaak noodstops moeten maken waarbij ik zonder rem geheid in de problemen was gekomen.
Zonder remmen is het vroeg of laat gewoon raak. En zeker met een zwaar verzet.
Op een baanframe kun je trouwens wel een voor- of achterrem monteren. Keirin rijders trainen ook wel op de weg met demontabele remmen die je op de vork kunt monteren.
Minder fraai, maar asfalt happen is ook geen gezicht.
Maar ik ben erg zuinig op mij kniëen en rem altijd met mijn (voor)rem... zit er zelfs aan te denken om mijn achterrem er weer op te gooien.
Heb al vaak noodstops moeten maken waarbij ik zonder rem geheid in de problemen was gekomen.
Zonder remmen is het vroeg of laat gewoon raak. En zeker met een zwaar verzet.
Op een baanframe kun je trouwens wel een voor- of achterrem monteren. Keirin rijders trainen ook wel op de weg met demontabele remmen die je op de vork kunt monteren.
Minder fraai, maar asfalt happen is ook geen gezicht.
ever schreef:Dat ze zichzelf wellicht te pletter rijden, be my guest, maar ze vergeten wel dat ze andere weggebruikers er ook mee in gevaar kunnen brengen
ONEENS
De maatschappij neemt de kosten voor haar rekening. Als iemand op een fixie geen noodstop kan maken om tijdig een bus te ontwijken en erop knalt, is dat ook ons probleem. De persoon in kwestie loopt namelijk 6 weken in de ziektewet en daar betaalt dus iedereen aan mee.
Live fast; die young. mijn blog
Scepticus schreef:We betalen ook al voor kneuzen die op bedrijfuitjes of wintersport hun kruisbanden slopen. Dan kunnen die paar fixies er best bij.
Bedrijfsuitjes zijn o.a. zo duur om dat werkgevers zich voor dat soort ongein moeten verzekeren. (En terecht)
Maar goed, ik denk dat je zelf ook wel snapt dat wat je hebt opgeschreven enorme flauwekul is: "Ja agent, ik reed 10 km/u te hard, maar er zijn ook mensen die meer dan 40 km/u te hard rijden, dus wat maakt die overtreding van mij nu uit (..)".
Corniel schreef:
Maar goed, ik denk dat je zelf ook wel snapt dat wat je hebt opgeschreven enorme flauwekul is: "Ja agent, ik reed 10 km/u te hard, maar er zijn ook mensen die meer dan 40 km/u te hard rijden, dus wat maakt die overtreding van mij nu uit (..)".
Uiteraard :p
Maar de vraag of een fixed naaf een rem is blijft staan.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"
weet niet of jullie dat ook is opgevallen...maar in dat filmpje reden ze zonder remmen met 3 man door het rode licht nààst een politiebusje dat vooraan stond te wachten en op de brug vlakbij het hoofdbureau van de politie..
lijkt met bekeuren toch nog wel mee te vallen....
lijkt met bekeuren toch nog wel mee te vallen....