Specialized of Jan Janssen
Leuk zo'n testrit, maar wat voel je nu werkelijk? Ik ben ervan overtuigd dat 95% van het forum het verschil tussen de frames niet zal bemerken. Als je al verschillen ontdekt zal het eerder met andere onderdelen/
omstandigheden te maken hebben.
Kies, mits de geometrie van beiden klopt, de fiets die je het mooist vindt.
omstandigheden te maken hebben.
Kies, mits de geometrie van beiden klopt, de fiets die je het mooist vindt.
eelcoz schreef:janjmagic schreef:JJ heeft een aantal testfietsen staan in diverse maten waarop kan worden proefgereden. Waar kan dat nog meer?
Waar niet?
Waar gaat dit over... Het is duidelijk dat je een grote JJ fan bent, maar met objectief advies geven heeft dit allemaal weinig meer te maken in mijn ogen.
Ik ben nog niet vaak tegengekomen dat er een aantal fietsen in diverse maten bereden kunnen worden. En wie is er wel objectief? Iedereen is laaiend enthousiast over zijn eigen merk. En ja ik ben erg enthousiast over JJ!
Geen zee te diep, geen berg te hoog.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Jan, ga hier eens een keer kijken: http://www.rings-goirle.nl/
Kun je heeeeel veel Speci's testen!
Verder ben ik het deels met Litespeed eens; je zult idd een groot deel van het verschil kunnen verklaren op basis van de gebruikte wielset. Maar niet alles. Kleine verschillen in de geo en opbouw/structuur van het frame voel je absoluut ook.
Kun je heeeeel veel Speci's testen!
Verder ben ik het deels met Litespeed eens; je zult idd een groot deel van het verschil kunnen verklaren op basis van de gebruikte wielset. Maar niet alles. Kleine verschillen in de geo en opbouw/structuur van het frame voel je absoluut ook.
Less is bore
- daniel1975
- Forum-lid HC
Moet je beter om je heen kijken Bij Canyon kun je met een GPS op het stuur zowel op de race als de atb testritten rijden in Limburg, Rings heeft een heel test arsenaal Specialized staan, Pinarello liet de afgelopen 2 jaar een testvloot Princen rondrijden bij verschillende dealers, Shimano heeft bij veel grote evenementen hun nieuwe DA groep laten testen, etc.
Erg fijn dat je zo blij bent met je merk, maar sla niet door.
Erg fijn dat je zo blij bent met je merk, maar sla niet door.
Less is bore
Als je gaat test rijden zorg dan dat de fiets goed is afgesteld en realiseer je dat het frame alleen niet alles bepalend is. Wil je frames vergelijken neem dan ik beide gevallen dezelfde wielen of vergelijkbaar en let op iets simpels als banden druk.
Persoonlijk was ik onder de indruk van de stijfheid (voorkant + bracket) van de SL2. Een bocht insturen gaat als van zelf en iedere trap die je doet is raak. Bij andere merken had ik dit minder. Bovendien heeft SL2 ondanks zijn stijfheid toch ook wat comfort. Voor mij een goede mix. Bij de SL3 zou de stijfheid nog iets hoger moeten zijn zonder aan comfort in te leveren. Op bikeradar.com staat een review van de SL3. JJ slecht zal het niet zijn maar zoals eerder opgemerkt, ik zou ook voor een merkl gaan dat zelf zijnn frames ontwerpt. Kwalitatief zal het niet minder zijn maar de rij eigenschappen (ook die niet uit specificaties te halen zijn) zijn denk ik beter.
Veel plezier met je proefritten.
Persoonlijk was ik onder de indruk van de stijfheid (voorkant + bracket) van de SL2. Een bocht insturen gaat als van zelf en iedere trap die je doet is raak. Bij andere merken had ik dit minder. Bovendien heeft SL2 ondanks zijn stijfheid toch ook wat comfort. Voor mij een goede mix. Bij de SL3 zou de stijfheid nog iets hoger moeten zijn zonder aan comfort in te leveren. Op bikeradar.com staat een review van de SL3. JJ slecht zal het niet zijn maar zoals eerder opgemerkt, ik zou ook voor een merkl gaan dat zelf zijnn frames ontwerpt. Kwalitatief zal het niet minder zijn maar de rij eigenschappen (ook die niet uit specificaties te halen zijn) zijn denk ik beter.
Veel plezier met je proefritten.
Loeki Pro
-
- Forum-lid
Ik zou persoonlijk dan weer zeker een specialized nemen en zeker nooit een jan janssen.
Echt als je toch enkel van plan bent ermee te rijden als toerfiets moet je gewoon afgaan op het uiterlijk.
Echt als je toch enkel van plan bent ermee te rijden als toerfiets moet je gewoon afgaan op het uiterlijk.
http://www.viktordebock.tk" onclick="window.open(this.href);return false;
Heb vorig jaar een nieuwe Jan Janssen gekocht. Wel geen Edge maar een alu-frame, een Eclypse. Moet zeggen dat ik er erg tevreden over ben. Ook de levertijd (twee à drie weken) was destijds een meevaller.
Heb toen ook Stevens en Specialized overwogen, maar heb toch voor de Jan Janssen gekozen.
Ik vond die simpelweg mooier dan de andere. En over smaak valt niet te twisten.
Maar ja ik val waarschijnlijk in de doelgroep van forumlid Beam me up, Scotty. Ben nl. voor de 11-de keer 30 geworden )
En als je de JJ kiest dan heb je naast forumlid janjmagic mij in ieder geval als vriend!
pafdiver: veel succes met het maken van de keuze en laat ons t.z.t. weten wat het geworden is.
Heb toen ook Stevens en Specialized overwogen, maar heb toch voor de Jan Janssen gekozen.
Ik vond die simpelweg mooier dan de andere. En over smaak valt niet te twisten.
Maar ja ik val waarschijnlijk in de doelgroep van forumlid Beam me up, Scotty. Ben nl. voor de 11-de keer 30 geworden )
En als je de JJ kiest dan heb je naast forumlid janjmagic mij in ieder geval als vriend!
pafdiver: veel succes met het maken van de keuze en laat ons t.z.t. weten wat het geworden is.
Tel ik nog mee dan zijn we met vier, de verdienen we een eigen forum rit
zullen 19 juni ervan maken, omgeving wagening!!!
zullen 19 juni ervan maken, omgeving wagening!!!
Ik fiets dus ik besta!
Een dag niet gefietst is een dag niet geleefd!
Waar een berg is een weg omhoog te fietsen!
Race: Jan Janssen Blade met Sram Force.
MTB: Jan Janssen Jan Fenix met Decore SLX
Een dag niet gefietst is een dag niet geleefd!
Waar een berg is een weg omhoog te fietsen!
Race: Jan Janssen Blade met Sram Force.
MTB: Jan Janssen Jan Fenix met Decore SLX