Zonda, Racing 3, Cosmic Elite, WH-RS80
-
- Forum-lid
Niet direct 'mijn' merken maar wel zeer mooi, alles past goed bij elkaar.
Ge moet zére rijen als ge moet zére rijen en nie zére rijen als ge niet zére moet rijen.
Jacub schreef:Weliswaar niet zijn foto's, maar zo zien ze er sinds vandaag op mijn fietsje uit:
mooie fiets, maar doet de tiagra groep die fiets geen oneer aan?
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord.
Shimano WH-RS80 wielen nu in de aanbieding bij Mantel:
http://www.mantel-bikeparts.nl/product/ ... 0_C24.html
http://www.mantel-bikeparts.nl/product/ ... 0_C24.html
Race: Giant TCR en Giant Propel
Gravel: Giant Revolt
ATB: Giant XTC
TT: Giant Trinity
Gravel: Giant Revolt
ATB: Giant XTC
TT: Giant Trinity
fiedoo schreef:Jacub schreef:Weliswaar niet zijn foto's, maar zo zien ze er sinds vandaag op mijn fietsje uit:
plaatje
Toen ik de fiets heb gekocht, kon ik voor m'n oude, redelijk versleten, fiets een redelijk bedrag krijgen. Toen heb ik besloten om een nieuwe te gaan halen, maar dit was zover ik kon gaan met m'n budget(ik blijf een karige student). Nu achteraf vind ik het ook jammer en was ik ook liever gegaan voor een 105/ultegra groep, maar daar heb ik nu nogal weinig aan. Nu ga ik denk ik alles maar gaanderweg vervangen als het versleten is.
Jacub schreef:fiedoo schreef:Jacub schreef:Weliswaar niet zijn foto's, maar zo zien ze er sinds vandaag op mijn fietsje uit:
plaatje
Toen ik de fiets heb gekocht, kon ik voor m'n oude, redelijk versleten, fiets een redelijk bedrag krijgen. Toen heb ik besloten om een nieuwe te gaan halen, maar dit was zover ik kon gaan met m'n budget(ik blijf een karige student). Nu achteraf vind ik het ook jammer en was ik ook liever gegaan voor een 105/ultegra groep, maar daar heb ik nu nogal weinig aan. Nu ga ik denk ik alles maar gaanderweg vervangen als het versleten is.
Als je budget beperkt was heb je de juiste keuze gemaakt, in feite er zijn geen minderwaardige groepen meer, en binnen een jaar of 3 kun je nog altijd upgraden.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord.
Vandaag mijn fiets opgehaald met zijn nieuwe banden en wielen! Al een dikke 3 km gereden HARD dat ik ging minsten 110 km/h... hahaha (in m'n dromen)
Maar goed ik ben er super blij mee en hoop dat het een beetje mooi fiets-weer gaat worden dit weekend...
Bedankt voor alle goede adviezen!
Groeten Wesley Slagboom.
[img=http://forum.fiets.nl/download.asp?item=2488]
Maar goed ik ben er super blij mee en hoop dat het een beetje mooi fiets-weer gaat worden dit weekend...
Bedankt voor alle goede adviezen!
Groeten Wesley Slagboom.
[img=http://forum.fiets.nl/download.asp?item=2488]
\'\'Draag een helm, gebruik hem niet\'\'
Ziet er goed uit Wesley!
Vandaag m'n eerste kilometertjes op de nieuwe wielen gemaakt en wat een verschil met de shimano wh-500's. Waar ik de 500's zonder al te veel moeite tegen de blokken kreeg bij het aanzetten heb ik daar bij de rs80 totaal geen last van. Accelereren gaat ook stukken makkelijker(door een kleiner gewicht in de velg) en ze rollen heerlijk. Een bijkomend nadeel is dat de grotere gaten in de weg wat harder aankomen, omdat ook dan de stijfheid goed te merken is, maar dat wil ik niet echt een nadeel noemen. Bij ruwer wegdek vind ik de nieuwe wielen ook wat fijner rollen dan m´n oude, maar of dat tussen m´n oren zit of dat het toplaagje carbon daar nog invloed op heeft durf ik niet te zeggen. Al met al ben ik zeer tevreden met m´n aankoop en ga ik er van uit dat ik er nog veel plezierige kilometers mee ga maken.
Vandaag m'n eerste kilometertjes op de nieuwe wielen gemaakt en wat een verschil met de shimano wh-500's. Waar ik de 500's zonder al te veel moeite tegen de blokken kreeg bij het aanzetten heb ik daar bij de rs80 totaal geen last van. Accelereren gaat ook stukken makkelijker(door een kleiner gewicht in de velg) en ze rollen heerlijk. Een bijkomend nadeel is dat de grotere gaten in de weg wat harder aankomen, omdat ook dan de stijfheid goed te merken is, maar dat wil ik niet echt een nadeel noemen. Bij ruwer wegdek vind ik de nieuwe wielen ook wat fijner rollen dan m´n oude, maar of dat tussen m´n oren zit of dat het toplaagje carbon daar nog invloed op heeft durf ik niet te zeggen. Al met al ben ik zeer tevreden met m´n aankoop en ga ik er van uit dat ik er nog veel plezierige kilometers mee ga maken.
Ik ben aan het twijfelen tussen dezelfde soort wielen die hier in de topictitel genoemd worden. En na het topic te gelezen te hebben denk ik dat ik ook de rs80's wil. Zou iemand mij alleen kunnen vertellen of het veel verschil maakt tegenover bijv. de ultegra wielen?